Nu kopen of wachten...

Meldingen
Alles wissen

Nu kopen of wachten ?

11 Berichten
6 Gebruikers
0 Reactions
115 Bekeken
(@twisty)
Active Member
Topic starter

Hallo,

Ik heb, als het een beetje meezit, Eind volgende maand mijn motor-rijbewijs binnen en wil dan natuurlijk een motor!.

Nu al zit kijk een beetje rond te kijken en ben van plan een niet al te dure 2e hands fiets aan te schaffen om mee te beginnen. Nu zit ik wel met de vraag wanneer ik dat het beste kan doen. Het zit zo:

Aangezien de tijd van sneeuw en gladheid gaat komen (een tijd wat denk ik niet het moment is voor een beginnende rijder) heb ik twee opties:

1. wachten tot na de gladde dagen en dan een motor kopen met het voordeel dat ik iets meer te besteden heb .
2. midden in de "winterse" dagen een motor aanschaffen en de mooie dagen gebruik maken van de motor en eventueel de fiets op technisch gebied leren kennen.

Mijn dilemma zit em in het volgende; is het aanbod nu goedkoper gezien de vraag laag is door de winterperiode? Heb ik dus kans dat als ik optie 1 kies ik ook meer betaal voor hetzelfde?

Wat denken jullie ? wachten of niet wachten ..

p.s. Donderdag is het zo ver Grin op voor AVB :).

Geplaatst : 28 november 2011 16:02
(@shadow)
Reputable Member

ik wens je sucses met je examen πŸ˜‰

ik heb het vermoeden dat de prijzen van motoren wel gaan dalen maar dan moet het echt koud en glad worden ,
nu rijden nog teveel zomerrijders LoL
oftewel het is nog niet koud genoeg Twisted

Geplaatst : 28 november 2011 18:48
(@rudyhadee)
Noble Member

Vind het koud zat.

Geplaatst : 28 november 2011 18:50
(@twisty)
Active Member
Topic starter

haha het is inderdaad al aardig koud.. maar het kan dus zelfs zo zijn dat de prijzen nog verder gaan dalen als het "ijsberen" koud wordt?

Geplaatst : 28 november 2011 19:30
(@kawasjakie)
Noble Member

de handel zit redelijk op z'n gat πŸ™

Misschien dat er wel iets leuks te scoren valt, er wordt weinig nieuw gekocht, dus ook niet veel ingeruild heb ik het idee.

Geplaatst : 28 november 2011 19:39
(@rudyhadee)
Noble Member

Kom hier elke dag langs de plaatselijke Motoport, als ik zie hoe rustig het daar is, als je weet hoeveel man personeel daar loopt, dan denk ik dat ze happy zijn met elke klant, ook een klant die wil onderhandelen.
Die jongens kunnen juist in deze periode wel wat klandizie gebruiken en ze hebben natuurlijk leuke motoren(MV Agusta) staan, alhoewel deze mijn budget ook ruim te boven gaan.

Geplaatst : 28 november 2011 20:12
(@kawasjakie)
Noble Member

Hier in het zuiden hetzelfde verhaal. Jammer voor de branche. Het weer van de afgelopen zomer zal er ook wel niet aan meewerken, plus dat iedereen schijnbaar bang is voor een recessie. Dus geen grote (hobby?)uitgaven doet...
Misschien trekt de handel volgend voorjaar weer een beetje aan...

Geplaatst : 28 november 2011 20:24
(@greenbird)
Noble Member

Je zou nu wel een motor kunnen kopen.
Als je hem bij een motorzaak koopt kun
je afspreken dat je hem bijv. in maart ophaald
en betaald en dat hij dan ook op naam wordt gezet.
Mr. Green Mr. Green Mr. Green

Geplaatst : 30 november 2011 00:33
(@oemoemenoe)
Noble Member

kopen , motorijden kan je niet vroeg genoeg mee beginnen.
en de winter is nog niet begonnen. Roll

Geplaatst : 30 november 2011 02:39
(@twisty)
Active Member
Topic starter

Nou mijn AVB is binnen πŸ˜€ .. tijdens het inrijden voor het eerst gevallen ... maar alle onderdelen met gemak (zonder herkansingen:D) gehaald..

Nu weer on-topic:
bedankt voor de reacties. Ik ben nu veel op Markt plaats aan het kijken maar denken jullie dat het verstandiger is om naar occasions te kijken bij dealers?

Geplaatst : 1 december 2011 21:10
(@shadow)
Reputable Member

hoi hoi

ik heb mijn motor partikulier gekocht , Shock
zou ook niet weten waarom niet πŸ˜•

bij een dealer wil niet zeggen ; beter
wel ; duurder
hij moet er zijn brood mee verdienen πŸ˜‰

maar voor je gaat kopen kun je vergelijken , wat is er voor wat te koop
en dan kun je nog altijd besluiten waar of
bij wie je hem koopt