Hallo allemaal,
ik ben sinds kort de trotse eigenaar van een Kawasaki GPZ 600 R uit 85. Oldtimer maar toch blitsss... (mening)
De motor is in redelijke conditie en aangezien het mijn eerste motor is ben ik er heel blij mee!
Ik heb onlangs de voorjaars check laten doen en er bleken toch wat serieuzere gebreken te zijn.
- klepdekselpakkig lek??????
- oliekoeler lekje
- benzinelekkage die ik hopelijk verholpen heb met afsluittape op het kraantje(zat een elementje los)
btw toen ik de benzinetank er af haalde met het kraantje dicht bleef het gutsen ??? dus toen wist ik een half uur later ook dat zon tankdop niet helemaal goed afsluit???
- sinds ik hem heb, 1 maand, houd hij zo nu en dan in, de motor (lees uitlaat) maakt dan het geluid als een chopper of een mitraileur, dus geen VOLLE TOEREN.
Sinds een paar dagen bijna alleen nog maar.
Nu ben ik dus op zoek naar iemand die mij kan helpen met deze reparaties. De monteur van de voorjaarscheck zei dat het bij elkaar eigenlijk net te duur was,
en dat ik het beter zelf kon doen of een andere 3e hands motor te kopen. Helaas heb ik de skills niet om het zelf te doen en de mogelijkheden niet om het te laten doen...
Ik ben bijna student-af en ben dus echt al zo trots als een hayabusa-eigenaar. Dit mooi stukje techniek uit de vorige eeuw mag wat mij betreft nog wat jaartjes mee.
Wie o wie kan mij helpen mijn motor goed te maken tegen een redelijke prijs?
Groetjes Jerome uit Arnhem 😮 😮 😮 dat gaat hard zo'n sportmotor DIKKE lol
probeer eens motors-and-more in heteren. superrelaxte garage en vragen niet de hoofdprijs (oh ja, de koffie is gratis) 😀
Geluid als een tjopper en geen trekkracht duid op een uitvallende cilinder, waarschijnlijk een bougie bougiekap of kabel of de bobine.
Lekkende klepdekselpakking is een kwestie van vervangen, is te doen voor de normale klusser.
Oliekoelerlekage, tja lekt hij bij een koppeling (pakkingkje of afsluitringetje) of is de koeler zelf lek (vervangen), ook dit is best wel zelf te doen.
Bezinekraan op on laten staan, bij pri gaat hij lopen, is een vacuum kraan zodoende.
als eerste waar woon je jeroen, als het te ver is....
eigenlijk komt de rep- niet echt groot of zwaar over ,maar kost even tijd.
begin met een werkplaats handboek, en als je in mijn buurt woont kom ik even langs.
ik hoor het van je...
groet tom
fuck zie net dat je in arnhem woont....
zou het al een sleutel weekend moeten worden.
Hallo allemaal,
bedankt voor al jullie tips, het probleem lijkt alleen te ontstaan bij NIET rustig warm rijden... Heb de bougies vervangen en met rustig warm rijden gaat tie weer sneller als de brandweer o.a.
Omdat ik nog langer wil blijven rijden en ook naar het buitenland wil ik toch graag alle gebreken verhelpen en misschien meer(optisch) dus...
Klinkt goed Tom!!! Waar woon jij? Zou het echt heel tof vinden als je mij wilt helpen met sleutelen!
Thx Vicking, thx E10vuurmesje
Beetje late reactie van mij, maar heb het de laatste tijd erg druk op de zaak. Vandaar.
Onderstaande heeft niets met motoren te maken, maar kan toch een idee opleveren.
Een week of drie terug moest mijn DAF95-430 naar de garage voor zijn jaarlijks onderhooud incl. APK.
Word ik vrijdags gebeld door de baliemedewerker van de DAF-dealer in Roosendaal.
Of de kleppen nog gesteld moesten worden.
Ja, natuurlijk. Er staan al 1 miljoen kilometers op de teller.
Zo gezegd, zogedaan
De andere week, na 2000 kilometers, maakte de DAF een geluid, alsof ik op mijn ouwe Shadow zat, en trekvermogen was nihil.
Dit gebeurde in Frankrijk. Dus dat gaat weer veel geld kosten.
Wat bleek? Van één van de klepstoters was de borgmoer niet goed vastgezet en los gelopen.
Ik kon de tuimelaar een cm naar boven en onder tuimelen, met de hand wel te verstaan.
Na de klep weer gesteld te hebben, kon ik mijn reis weer voort zetten. Maar kostte me wel vier uren. Dus te laat voor mijn teruglading. Kon dus leeg terug naar huis, vanaf Clermond-Ferrand. 880 km's. 🙁
Wat ik hiermee bedoel: kijk je kleppen eens na. Want ik zie toch een parallel met mijn vrachtwagen.
Misschien is het euvel al verholpen, dan beschouw dit bericht als niet geschreven
Ptr
THX Varo-man