verstraler bmw r125...
 
Meldingen
Alles wissen

verstraler bmw r1250 met water.

4 Berichten
2 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
8 Bekeken
(@arsino)
Berichten: 2
New Member
Topic starter
 

goeden dag mede forum leden ik heb een vraag. weet iemand hoe ik mijn led straler met vocht kan openen. ik heb van alles opgezocht maar kan niks over vinden en zelf ook al geprobeerd zonder geluk. 

alvast bedankt Arsino

 
Geplaatst : 12 maart 2021 01:15
(@iemand)
Berichten: 492
Honorable Member
 

Goed dat je er bent Arsino, LED is niet een merk dus er kan bij jou van alles op de motor zitten. Kijk nog eens naar de verstraler. Bestaat het uit kennelijk twee delen die in het midden aan elkaar kunnen zitten met schroefdraad, dan de föhn er geruime tijd op richten en rondom het overlappende deel verwarmen. Probeer vervolgens met een doek opnieuw los te draaien. Heeft het een ring om de lens heen, dan kan de lens misschien helemaal er vanaf gedraaid worden maar er zijn ook achterkanten die uit kunnen schuiven, om de bundel te kunnen focussen. Dan opent zich de verstraler met de achterkant als je het ver uittrekt. Is zo een achterkant helemaal ingeschoven dan zit het op zijn stevigst in rubber vast en valt het ook niet op dat de lamp hieraan verstelbaar is.

 
Geplaatst : 12 maart 2021 04:47
(@arsino)
Berichten: 2
New Member
Topic starter
 

Dankje wel voor jou reactie boodschapper, ga morgen naar kijken. Het is een orgineel onderdeel van mijn fiets fabriek af. Las op de site van BMW dat die allen compleet vervangen kan worden. Ga morgen proberen op te warmen en kijken of ik het los krijgt. Ik heb ook alle schroeven los gehaald maar zat alsnog geen beweging in. En jammere ervan is dat het niet valt onder garantie wat ik heel raar vind, maar mag zoveel vinden als ik wil?

 
Geplaatst : 12 maart 2021 22:43
(@iemand)
Berichten: 492
Honorable Member
 

Vervangen onder garantie wordt makkelijker als het door ingekropen vocht ook stuk gaat. Ik heb even gezocht en er zijn inderdaad mistlampen die niet open kunnen en vooral problemen geven als ze laag op de motor gemonteerd zijn en de kabels er van bovenaf in gaan, waardoor er meer water via de kabel wordt toegevoerd. Degene die betrekkelijk weinig vocht in deze lampen heeft kan ze herhaaldelijk met de föhn verwarmen. Beter waterdicht maken wordt aangeraden.

Een leverancier moet er voor zorgen dat een product doet wat een klant ervan kan verwachten bij normaal gebruik. Dat consumentenrecht is ongeacht garantietermijn en zelfs als de winkelier zegt er geen garantie op te willen geven. Je zou dus een evenredig deel (min gebruiksduur) van de kostprijs terug moeten kunnen verlangen. "Mooi weer mistlampen" bestaan natuurlijk niet, dus wij vinden het wel een vreemde kwestie.

 
Geplaatst : 13 maart 2021 05:49
Deel: