Meldingen
Alles wissen

[Opgelost] Ride-On Sealant

18 Berichten
3 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
535 Bekeken
(@iemand)
Honorable Member
Deelgenomen: 13 jaar geleden
Berichten: 492
Topic starter  

Een flesje (250 ml.) van het bekende anti-lek middel. Het balanceert het wiel ook. Bijkomend voordeel is dat de pastel rode vloeistof een lek in de band verraad. Deze hoeveelheid is gemiddeld voldoende voor één motorband.

Ride-On bevat alcohol, wat na een rit van 5 tot enkele tientallen kilometers moet verdampen en dan zit er gel met onzichtbaar een sterke vezel aan de binnenkant van het loopvlak of de buitenkant van de binnenband. Dit middel blijft, ook na langere tijd, aan de band zitten en is geen probleem bij vervanging van de band.

In de formule zijn corrosiebeschermers opgenomen en het is toepasbaar bij TPMS ventielen.

Er wordt een slang en een ventielsleutel dopje meegeleverd.

Via YouTube kan het gedemonstreerd gezien worden. Op Internet zijn verdere bijzonderheden te vinden.

Verzending kan via Kiala afhaalpunten voor Euro 3,95. In Grunnen afhalen en eventueel vullen kan op afspraak. Het gaat maar om één flesje dat vanwege lagere verzendkosten is gekocht. Euro 17.


   
Citeren
(@bieemwoe)
Estimable Member
Deelgenomen: 9 jaar geleden
Berichten: 217
 

Zou ik nooit gebruiken met een motor....


   
BeantwoordenCiteren
(@kawasjakie)
Noble Member
Deelgenomen: 13 jaar geleden
Berichten: 2119
 

Alleen in geval van hoge nood, dwz ergens in de Ardennen of Noord Frankrijk en je toch naar huis wilt.
Maar daarvoor heb ik gewoon een (mini)compressor aan boord.
En die heb je met dit spulletje alsnog nodig. En als je dan thuis een prop in die band wilt vulcaniseren danlukt dat niet omdat die vloeistof dat niet toelaat Cry

Die compressor alleen nog maar voor gestrande onbekende motorrijders gebruikt, ben zelf altijd nog thuis gekomen zonder extra lucht. Mr. Green


   
BeantwoordenCiteren
(@bieemwoe)
Estimable Member
Deelgenomen: 9 jaar geleden
Berichten: 217
 

Voordeel van BMW ...zit zo,n setje bij met CO2 patroneren en drie pluggen...kun je die keer lek rijden...en een lekke band vervang ik sowieso al z.s.m....


   
BeantwoordenCiteren
(@iemand)
Honorable Member
Deelgenomen: 13 jaar geleden
Berichten: 492
Topic starter  

Ik ben vergeten om te zeggen: Ook te koop is een aanverwant artikel. Eén vrij nieuw, ongebruikt en ongeopend, setje van rubber pluggen met gereedschap om onderweg het indringende voorwerp uit de band te verwijderen, het gat in de band op te ruwen, meer rond en op maat te maken plus het gereedschap om de (bijgeleverd zijn er drie) plug met lijm (de lijm-solutie is inbegrepen) door het gat te duwen en deels terug te trekken.

Verdere uitleg van dit beproefde en ook door Wegenwacht gebruikte systeem is op YouTube te zien.

Dit is niet geschikt voor motorfietsen met binnenbanden. Meestal hebben deze wielen spaken.

Zelf moet u zorgen voor een pomp die 30 tot 40 psi aan druk kan leveren. Een soort fietspomp met autoventielaansluiting kan dit nét, met eventueel wat extra gewicht op de schouders natuurlijk. Probeer dit vooral uit voordat u een pomp meeneemt of onderweg aan iemand te leen moet vragen. Als u denkt dat het met de bij de motor horende CO2 slagroom patronen wel lukken zal dan geldt ook hier "eerst zien en dan geloven." In de volgende video zijn voor een gerepareerde motor band vier CO2 patronen nodig voor slechts 19 psi. Gas is immers ineen te drukken en een band heeft een grote inhoudt. Extra waarschuwing: bij een lek gereden band is de wang wel eens van de velg. Geeft echter weer niet als u enkele tientallen meters rijden moet voor te parkeren, want dan is die compleet lege band sowieso helemaal aan gort.

Vullen met CO2 patronen.

Maak daar maar slagroom mee.

Prijs van dit mooie artikel is Euro 3,00 inclusief verzending! Ik kan het alleen hier aanbieden. Reageert u snel want weg is weg.

Aan te raden is het middel alleen voor nood, met veel geduld en op beperkte snelheid te gebruiken. Vervang de band voor de volgende rit. Gebruik is op eigen risico. Dit product help niet tegen het krijgen van een lekke band.


   
BeantwoordenCiteren
(@bieemwoe)
Estimable Member
Deelgenomen: 9 jaar geleden
Berichten: 217
 

Gaspatroon is om je maar dichtstbijzijnde bandenboer te krijgen...met gepaste snelheid en voorzichtigheid...


   
BeantwoordenCiteren
(@iemand)
Honorable Member
Deelgenomen: 13 jaar geleden
Berichten: 492
Topic starter  

Hoe veel patronen gebruik je dan?

Iemand interesse in mijn andere artikel?


   
BeantwoordenCiteren
(@kawasjakie)
Noble Member
Deelgenomen: 13 jaar geleden
Berichten: 2119
 

En handschoentjes aan als je zo'n patroon gebruikt om je band op te pompen, dat kreng vriest vast aan je klauwen!


   
BeantwoordenCiteren
(@bieemwoe)
Estimable Member
Deelgenomen: 9 jaar geleden
Berichten: 217
 

Op.ventiel schroeven en loslaten kan ook Mr. Green


   
BeantwoordenCiteren
(@iemand)
Honorable Member
Deelgenomen: 13 jaar geleden
Berichten: 492
Topic starter  

Gaspatronen altijd mooi rechtop houden bij het aansluiten anders spuit de vloeistof weg en heb je bovendien sneeuw. De spuitmond en het ventiel bevriezen in een andere stand ook direct met het ijs. Het gas gaat er vervolgens niet meer in of het komt er zelfs weer uit. Een vijftal koude patronen is helemaal het probleem nog niet. Neem een houdertje dat het vullen met een patroon vergemakkelijkt. Er zijn trouwens twee verschillende maten en ik heb ook een spuitbus maar daar zit een antilekmiddel bij in en zal voor fietsen zijn. Ik heb wel eens ballonnen gevuld en de grote helium cilinder was meteen leeg. Sommige gassen zijn onder druk al snel vloeistof. De band die jullie beschrijven is helemaal plat. Je mag dus echt wel flink wat gas meenemen. Zit er trouwens CO2 in een patroon of is het N2O lachgas?

Ik verkoop liever lucht dan dit systeem, jammer genoeg mag dat niet. Trouwens, ik zit na te denken en vraag mij af waarom je de band met een plug zou willen repareren als er al anti-lek in de band zit en een ander dan thuis gekomen meteen voor een nieuwe band gaat.

De leverancier vertelt dat vaste klanten melden dat een band met Ride-On tot 25 procent verder meegaat. Dat kan volgens mij komen door betere demping en koeling en het dynamisch balanceren wat het middel doet. De meeste lekke banden krijg ik altijd als de band versleten raakt. Daarom maak ik mij helemaal geen zorgen over reparaties onderweg en ik heb pechhulp van de verzekering, alleen moet ik zeggen dat is wel naar een garage van hun keuze dus dan gemakkelijk terug verdient. Ik neem aan dat het hun geen cent kost. Zelf krijg je dan de kosten van taxi en openbaar vervoer. Voor overdag heb ik een lijst van werkplaatsen bij de kentekenpapieren, deze komen mij dan halen. Met een bij jou bekend gebrek mag je de snelwegen al niet op. Zelf onderweg een reparatie uitvoeren, wetende dat er ook goed druk op moet dat zal wel niet vaak voorkomen. Desalniettemin: de meeste dingen zijn niet voor iedereen.

Een prettige jaarwisseling, alle belangstellenden tot nog toe.


   
BeantwoordenCiteren
(@kawasjakie)
Noble Member
Deelgenomen: 13 jaar geleden
Berichten: 2119
 

Nee, dat was met een auto. Zo'n Italiaan klereding dat geen reserveband had, maar wel een 'survivalkit'. Dus ook van die lek-dicht troep erin, oppompen en thuis zien te komen. Toen kon de band niet meer gerepareerd worden.
Maar ik heb wel eens een jaar met een prop in mn achterband gereden(mn motor dan weer he) Geen gewone, een speciale paraplu. Ik heb het risico toen genomen, en goed gegokt.

Beste wensen en voorzichtig met vuurwerk! Mr. Green


   
BeantwoordenCiteren
(@bieemwoe)
Estimable Member
Deelgenomen: 9 jaar geleden
Berichten: 217
 

Heb nu zo,n 250000 km met motoren gereden en welgeteld 1 lekke band gehad....toen ik ,s morgenavond naar de schuur liep was de band zacht...maar je kon er nog mee rijden...dus alleen al daarom zou ik nooit troep in de banden zelf doen. Als de banden vervangen worden zit je weer met die bagger binnenin...vraag maar aan een bandenboer wat zij er van vinden als ze die zooi tegenkomen bij hun werk....
Een goede band zal,ook met een spijker oid niet supersnel leeglopen en dus kun je meestal op je gemak naar huis of werkplaats kachelen....
In Duitsland is het zelfs zo dat,mocht je een ongeluk veroorzaken door een klapband die, achteraf gebleken, geplakt was, je aansprakelijk bent voor de schade die je maakt...


   
BeantwoordenCiteren
(@kawasjakie)
Noble Member
Deelgenomen: 13 jaar geleden
Berichten: 2119
 

Dat laatste wist ik nie..
Maar de bandenboeren(sorry Rudi, ik bedoel: de bandenspecialisten) hebben idd een grote hekel aan die troep.
Als je het als thuiskomertje gebruikt en daarna toch de band vervangt is het wel weer een ander verhaal, al zal die troep ook wel over heel de velg zitten dan.


   
BeantwoordenCiteren
(@iemand)
Honorable Member
Deelgenomen: 13 jaar geleden
Berichten: 492
Topic starter  

over heel de velg zitten dan.

Het moet er vooraf al in gebracht worden. De trage vloeistof wordt bij de eerste, wat langere rit, een gel. Dit blijft altijd aan de omtrek van de band hangen en kan daar dan worden weg gelepeld waardoor dit middel makkelijker is om op te ruimen dan de vloeibare. Mijn bandenman wil alleen vet gebruiken voor het omleggen en smerig is het echt wel hoor.

Sowieso gebruik ik het zelf in de binnenbanden en voor het leven ervan. Een binnenband scheurt gemakkelijker open maar wie weet helpt het. Ik kan het verhaal bevestigen dat een spijker of schroef wel eens in de band kan zitten zonder dat het gat lekt. Ik heb het ook gehad.

Je weet wat er gebeurt wanneer de band tijdens het rijden ineens helemaal leeg is, Door de centrifugale werking en het gyroscoop effect voel je het minder goed aankomen. Daarom staat er op het flesje dat het voor veiliger motorrijden is. Waarom zou je het vies, troep en zooi noemen als ik het te koop aanbiedt. Ga naar de winkel om daar te schelden. Ik wil daarbij van de wielgewichten af. Ik had 70 gram en al eerder balanceer korrels in de band. Volgens mij voldoet dynamisch balanceren voor motoren die niet standaard op hoge snelheden rijden.


   
BeantwoordenCiteren
(@kawasjakie)
Noble Member
Deelgenomen: 13 jaar geleden
Berichten: 2119
 

Schelden? Zo bedoel ik het niet hoor! Sorry! Nu ik het nalees zie ik dat ik wel wat nadrukkelijk een paar keer 'troep' gezegt heb...Neem me niet kwalijk

Maar ik ben eens ben de bandenspecialist geweest nadat ik een soortgelijk spul had gebruikt, en die was niet blij.
Als er mensen zijn die dit graag gebruiken mij best, ik zal ze het niet afraden. Maar bovenstaande was volgens mij eigenlijk alleen maar een discussie over de voor- en nadelen ervan.
Dat het kan helpen tegen een klapband(schuren van den binnenband in de buitenband bedoel je toch?) wist ik niet...dat zou wel mooi zijn..
Maar is het echt zo dat je met dit spul niet hoeft te balanceren?


   
BeantwoordenCiteren
Pagina 1 / 2
Deel: