Meldingen
Alles wissen

[Opgelost] Ride-On Sealant

18 Berichten
3 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
535 Bekeken
(@bieemwoe)
Estimable Member
Deelgenomen: 9 jaar geleden
Berichten: 217
 

Ach,toch niet te lange tenen hopelijk!??

Een tweewieler band moet aan heel andere zaken voldoen dan een autoband. Wat doet t spul als je je band bv lekker warm rijdt, op een circuit ofzo?? Mij allemaal te vaag en niet de moeite van het inbrengen waard wat mij betreft?..

Dat het bij normaal gebruik wellicht iets helpt bij lek rijden, weegt imo echt niet op tegen de nadelen. Maar ik zal me er verder niet over uitlaten....dus succes met de verkoop.....


   
BeantwoordenCiteren
(@iemand)
Honorable Member
Deelgenomen: 13 jaar geleden
Berichten: 492
Topic starter  

Geeft niet, ik was ook net aan het eten en deed er flink ketchup bij.

Grote voeten. Wat het onder alle omstandigheden doet dat is niet zo belangrijk, je zegt het zelf ook. Dit is voor de gemiddelde bestuurder en je kan alles wel kapot maken. Het bevat in ieder geval geen gevaarlijke en milieuvervuilende stoffen en het is niet voor racen. Andere voertuigen zoals fietsen en vrachtauto's hebben een andere samenstelling Ride-On dus zal het voor de motorfiets geschikt zijn en ze weten wel hoe warm het daar wordt en wat voor krachten er dan op werken. Je kan het niet hergebruiken.

Er zijn nogal wat video's over lekke banden en klapbanden, je vindt ze als je motorbike/motorcycle en "blowout" invult. Meestal begint de motor eerst te slingeren dus liep de band eigenlijk toch langzaam leeg. Met een gescheurde band is de motor niet te houden.

Klapband:

Lek Voor:

Lek Achter:

Nee... Het zal waarschijnlijk niet veel helpen tegen een klapband want dan gaat het zoals met het prikken in een balonnetje maar ja, wat is een klapband? Bij mijn fiets heb ik er altijd een flinke scheur in wanneer de band een breker laag heeft. De (binnen) band hoort dus van goede kwaliteit en een nog bruikbaar materiaal te zijn. Controle moet ook plaatsvinden op scheurtjes, wanneer de band leeg is. Deze zware Harleys (eerste video) maken de band misschien ook erg heet met de uitlaat en er kan dan wel een stuk van het loopvlak af vliegen na een lange rit en op een warme dag.

Balanceren zal het Ride-On zeker wel doen maar de korrels niet op hoge snelheid, dat is onderzocht, met de gel zal dat dus niet anders zijn maar het balanceert wel dynamisch dus het past zich aan gedurende de gebruiksduur. Hier is een video met uitleg over het principe van dynamisch balanceren:

Het is daarbij natuurlijk effectiever als het wiel onderaan gebalanceerd wordt. Als je zoekt op "Ride-On" kan je verschillende tests zien. "Balancer" staat bij haast iedere video over het product. https://www.youtube.com/results?search_query=Ride-On+balancing


   
BeantwoordenCiteren
(@iemand)
Honorable Member
Deelgenomen: 13 jaar geleden
Berichten: 492
Topic starter  

Het flesje heb ik zelf gehouden omdat werd aangeraden om wat meer te gebruiken voor binnenbanden en in plaats van krap de hoeveelheid heb ik het dan maar gul toegepast. De binnenbanden zijn nieuw en kan ik nog een keer meenemen naar nieuwe banden. Met mijn nieuwe banden merkte ik niet dat het zuiniger reed, terwijl ze wel dikker en ronder zijn en de olieverversing zie ik ook niet terug in de cijfers maar met het sealant er in rij ik een kilometer meer per liter. Ik moet het nog even afwachten want het zijn nog niet mijn beste verbruikswaarden maar naar het zich laat aanzien is het iets brandstofbesparend en ik heb niets van het extra gewicht gemerkt. Zou het zuiniger rijden dan weet ik zeker dat de banden ook langer mee zullen gaan. Ik blijf het benzineverbruik dus kritisch volgen.

Ride-On heeft nu een actie waarbij het middel gratis in de banden wordt gedaan. Dat is misschien nog enige troost.


   
BeantwoordenCiteren
Pagina 2 / 2
Deel: