ik heb een Suzuki dr350 s
het oude blok was helemaal kapot
en heb ander onderblok gekocht andere zuiger met cilinder
pakkingsetje
alles weer netjes in elkaar gebouwd en op tijd gezet
carburateur laten reinigen
maar hij wil niet lopen krijgt wel benzine
heeft een kleine vonk op nieuwe bougie
heb het zelfs geprobeerd met beetje rem reiniger
maar hij doet geen slag helemaal niks
wie oh wie weet wat het probleem kan zijn ??????
ik ben echt ten einde raad langzaam aan
Compressie genoeg?(dus klepspeling ook ok)
Vonkt hij wel aan het einde van de compressieslag? Of aan het eind van de uitlaatslag?
yup compressie genoeg dus kleppen ook okay
vonkt ook wel heb de tuimelaars cq nokkenass op tijd gezet
maar weet nie of vonk op tijs staat ivm dat dat toch een vast gegeven is qwa vliegwiel en onsteking in deksel
ben zelf truck monteur meer van de oudere garde en trucks
en kan dus halve slag verkeerd staan
maar heb die stand ook al geprobeerd
maar helemaal niks nada
Dus als ik het goed begrijp vonkt de bougie aan het eind van de arbeidslag én aan het eind van de uitlaatslag(dat doen trouwens heel veel motoren)
Is dit een ontsteking met contactpunten of een electronische? Voor die met contactpunten is de openingshoek belangrijk, laadtijd van de bobine, en daarmee ook de kracht van de vonk.
Dan hangt er ook nog een condensator aan, die versterkt de vonk ook, zou em ook nog kunnen zijn.
nee dit is een Suzuki dr350s
bouwjaar 1991
4 takt
dus elektroniese ontsteking
heb net klepspeling weer na gechekt en alles klaar
hij vonkt heeft compressie maar doet niet 1 slag of poging
een maat van wacht effe zei hij spuit er start piloot in lucht filter
maar nee hoor heb hekel aan die bende maar goed
hij doet helemaal niks nada
Dan zou je moeten controleren of ie vonkt onder druk(compressiedruk)
Met zo'n stroboscoop over de bougiekabel die kan detecteren of er een stroompje loopt, en dus dat ie vonkt.
Want met startpiloot zou ie toch een rotklap moeten geven...
yup klopt mor doet ie niet
dus heb ergens het idee dat ik iets over het hoofd zie
hij had een heel fijne vonk
maar heb er nieuwe bobine opgezet en nu is de vonk veel sterker
maar ik heb hier en daar ook al gezocht om werkplaats handboek maar nog niet kunnen vinden
zou mooi zijn alls ik hem toch op 1 of andre manier weer aan de praat krijg
Die zwakke vonk vind ik vreemd, die Japanse electronica-vonk klettert normaal gesproken nogal, en je hoort em ook goed.
Alez, succes ermee!
dank en hoop dat er iemand is die mij verder kan helpen wat het probleem kan zijn
BTW staat de kleppentrein toevallig niet 180° verkeerd?