Suzuki GS 450 L
 
Meldingen
Alles wissen

Suzuki GS 450 L

12 Berichten
4 Gebruikers
0 Reactions
181 Bekeken
(@redbarron)
Berichten: 7
Active Member
Topic starter
 

Beste,

Ik heb al een paar jaar mijn GS uit 1987.
Hij is na een rit naar huis na wat gesputter op d snelweg ermee genokt en wilde niet meer starten.
Weggesleept door de ANWB en deze heeft de fiets bij mij thuis neergezet.
Nu het vreemde waar ik niet uitkom:

Motorfiets start koud zonder problemen en loopt met een beetje afstellen van het stationair redelijk normaal.
Het probleem doet zich voor op het moment dat de motor warm wordt.
Toerental loopt in eenkeer uitzichzelf naar 4000 RPM en blijft daar hangen. Als Ik gas geef lijkt hij er mee te stoppen en op een gegeven moment loopt het toerental terug tot dat niet meer te corrigeren is en de motor ermee stopt.
Motor start niet meer totdat hij volledig is afgekoeld.

Carburateur heb ik nagekeken en schoongemaakt.
Naar lekkages gezocht op de rubbers tussen carburateur en blok en tussen carb. En luchtfilter. (Geen lekkages.)

Iemand een idee wat het probleem veroorzaakt??

 
Geplaatst : 9 augustus 2014 20:35
(@andretje)
Berichten: 10
Active Member
 

Hallo
Ik ben geen expert maar denk toch aan lekkage in de carburateur.
probeer is een carburateur set te lenen en te monteren en kijk wat die doet.
Je moet ze er toch afhalen.

 
Geplaatst : 10 augustus 2014 08:46
(@redbarron)
Berichten: 7
Active Member
Topic starter
 

Dank voor de hulp Andretje!
Carb. Had ik al omgewisseld met een andere die ik nog had. Probleem is hiermee niet verholpen.
Carb. Die er nu op zit heb ik helemaal uit elkaar gehad.
Het is gewoon heel vreemd dat het probleem zich alleen voordoet als de motor warm is. Bij een koude motor kan je zelfs een klein stukje rijden met de motorfiets zonder dat je iets voelt of merkt.

 
Geplaatst : 10 augustus 2014 11:54
(@andretje)
Berichten: 10
Active Member
 

Nog een vraag.
Als de motor warm is vonkt hij dan nog?
Het kan zijn dat je op de verkeerde plaats aan het zoeken bent.

 
Geplaatst : 10 augustus 2014 20:00
(@redbarron)
Berichten: 7
Active Member
Topic starter
 

Heb ik nog niet bekeken. Wat is het verband?
Als hij niet op de juiste wijze zou vonken dan loopt de motor toch onregelmatig en gaat dan ploffen?

 
Geplaatst : 11 augustus 2014 12:06
(@andretje)
Berichten: 10
Active Member
 

dat klopt , maar je moet toch ergens beginnen.
Kijk als de motor warm wordt gaat alles uitzettten.
Een haarscheur b.v. wordt dan een scheur zodat die stil kan vallen.
En probeer is of er compressie op staat als de motor warm is.
In z'n 2 zetten en duwen.
Ja, zo moet je toch iets vinden voor je het motorblok uit elkaar gaat halen.

 
Geplaatst : 11 augustus 2014 16:47
(@redbarron)
Berichten: 7
Active Member
Topic starter
 

Ben er inmiddels achter dat het waarschijnlijk geen lek is. Het probleem zit hem waarschijnlijk in de carb.?
Ik krijg de motor simpelweg niet warm stationair afgesteld, hij nijgt steeds uit te vallen waarna ik hem bij trim en dit een paar keer herhaal tot dat de motor ineenkeer reageert op het trimmen en dan jaagt hij hem naar 4000 toeren. Bij het terug trimmen daarna reageert hij ook daar op alleen moet ik hem daar ook steeds omhoog trimmen. Motorblok wordt op een gegeven moment bloedheet.
Heb de boegies er daarna uitgehaald en deze zijn pikzwart, wat weer duid op een niet mengverhouding van lucht en brandstof.
Het is jammer dat ik niet ergens een goed werkende carb. kan lenen om te zien of daarmee de oorzaak verdwijnt?
Koud loopt de motor als een zonnetje!!
Balen!!

 
Geplaatst : 11 augustus 2014 20:06
(@andretje)
Berichten: 10
Active Member
 

Voor lekkage van caburateur kan je als de motor loopt remmen reiniger rond de caburateur spuiten.
Reageer ie dan is er ergens een lek.
Zelf heb ik lekkage gehad tussen cilinder en spruitstuk.
Met name de rubber afdichting tussen cilinder en carburateur.
Mocht je in de buurt van Boxtel wonen, Daar is een adres waar je wel iets kan regelen.
http://www.biggelaarmotorservice.nl/
Su6

 
Geplaatst : 11 augustus 2014 20:44
(@redbarron)
Berichten: 7
Active Member
Topic starter
 

Dank je Andre voor het meedenken en je hulp!!
Toevallig heb ik vandaag even geprobeerd naar een lek te zoeken met motorstart. Geen lek te vinden anders dan een mogelijk intern lek in de carb.
Bij biggelaar komt de carb die er nu op zit ook vandaan. Helaas is Boxtel vanuit Amsterdam een behoorlijk stuk rijden.
Dank je voor alles! Ik heb inmiddels even een berichtje gepost. Misschien dat iemand er nog een heeft liggen te leen of te huur.

 
Geplaatst : 11 augustus 2014 21:46
(@iemand)
Berichten: 505
Honorable Member
 

Een hangende choke naald.
Benzine komt via de vacuümslang van de benzinekraan het blok in.
Gasklep die hangt.
Stationair mengsel staat veel te rijk afgesteld.
Gaatje of scheur in het rubber van het diafragma.

 
Geplaatst : 14 augustus 2014 03:53
(@redbarron)
Berichten: 7
Active Member
Topic starter
 

Dank je boodschapper voor je hulp!
Ik ga aankomend weekend proberen de kleppen af te stellen. Heb van de week al gekeken, en de ruimte tussen de in en uitlaatkleppen verschillen behoorlijk van elkaar. Daarnaast verschillen de gemeten waarden ook links en rechts. Dat moet dus zowizo gebeuren. Helaas is het niet een blok waar afstel bouten opzitten, maar de afstelling middels schijfjes met een bepaalde dikte gebeurt. Ik moet er even een speciale sleutel voor regelen.

 
Geplaatst : 15 augustus 2014 14:37
(@kawasjakie)
Berichten: 2119
Noble Member
 

Vóór je de boel uit elkaar haalt eerst even nauwkeurig de huidige klepspeling meten..
😎

 
Geplaatst : 15 augustus 2014 14:53
Deel: