Startprobleem
 
Meldingen
Alles wissen

Startprobleem

27 Berichten
9 Gebruikers
0 Reactions
268 Bekeken
 guy
(@guy)
Berichten: 5
Active Member
Topic starter
 

Hallo iedereen,

ik heb hier een yinlun 125cc staan die niet meer wil starten, ook niet als ik probeer hem in gang te lopen.
de laatste keer dat ik hem in gang kreeg heb ik wel redelijk lang moeten proberen te starten met de elektrische starter. kan het misschien zijn dat ik deze hierdoor heb verbrand ofzo? nu doet de starter niets meer.
ik dacht eerst dat de batterij misschien niet voldoende meer was, doch deze heb ik volledig opgeladen nu maar nog steeds niks.

Alle tips ofzo wat eventueel het probleem kan zijn, zijn steeds welkom.

Grtz Guy

 
Geplaatst : 11 november 2012 16:55
(@oemoemenoe)
Berichten: 1073
Noble Member
 

Yinlun ?
125cc ?
nooit van gehoord Shock

 
Geplaatst : 13 november 2012 10:20
(@vicking)
Berichten: 882
Prominent Member
 

Is een Chinees, moet je ook gelijk 2 van aanschaffen, altijd stuk zeer slechte kwaliteit, onderdelen? waar haal je die?....
Oudijzer.

 
Geplaatst : 13 november 2012 12:55
(@pietje-bel)
Berichten: 221
Estimable Member
 

Eeeeeh, welk model is het ?

Een Retro, Marauder, Highlander, JL -C, Cruiser, Fighter, Zejang, Monster ..... ?

PB.

 
Geplaatst : 14 november 2012 23:12
 guy
(@guy)
Berichten: 5
Active Member
Topic starter
 

Het is een chopper model.

Grtz Guy

 
Geplaatst : 15 november 2012 21:33
(@greenbird)
Berichten: 1469
Noble Member
 

Och.
Mr. Green

 
Geplaatst : 15 november 2012 22:25
(@kawasjakie)
Berichten: 2119
Noble Member
 

Grin LoL @GreenBird wrote:

Och.
Mr. Green

m.a.w. dán geeft het niet Shock

 
Geplaatst : 15 november 2012 22:27
 guy
(@guy)
Berichten: 5
Active Member
Topic starter
 

En ik maar denken dat het hier een serieus forum is. NIET DUS.....
bedankt voor de hulp

Guy

 
Geplaatst : 15 november 2012 22:56
(@rudyhadee)
Berichten: 1334
Noble Member
 

Het niet willen starten kan de volgende oorzaken hebben:
-defecte startmotor
-geen vonk
-geen brandstof
-verlopen timing
-lekke of vastzittende kleppen

-startmotor verbrand? komt van het doorstarten , wordt heet en inwendig verbrand de boel, hierdoor treed sluiting op welke de goede werking belemmerd.
-geen vonk? kapotte bougies, electroden afstand niet goed, haarscheurtjes in het porceleinen gedeelte, kapotte bobine, defecte ontsteking, kapotte bougiekabel en/of doppen, defecte sensor,bv krukaspositiesensor, nokkenassensor, hallgever.
-geen brandstof? tank leeg, geen toevoer van brandstoftank naar carburateur en/of injectiesysteem, defect in vacuumsysteem en/of valstroom principe door zwaartekracht van de brandstof, beknelling van brandstofslang.
-verlopen timing? distributieriem of ketting kapot en of versprongen, nokkenastandwiel draait niet, krukastandwiel draait niet, kan een spie kapot zijn of ingeval conische passing een losgelopen moer welke deze delen klemt op de betreffende as,
-lekke of vastzittende kleppen? geen klepspeling, teveel klepspeling, kleppen blijven open staan waardoor geen compressie aanwezig is voor verbranding der brandstof, kromme klep of kleppen.

Als deze punten nagelopen zijn en van een goede werking gecontroleerd zijn, dan zou die in principe gewoon moeten willen lopen, maarre: eerst die startmotor maar eens herstellen.

 
Geplaatst : 16 november 2012 07:40
(@kawasjakie)
Berichten: 2119
Noble Member
 

@guy wrote:

En ik maar denken dat het hier een serieus forum is. NIET DUS.....
bedankt voor de hulp

Guy

Serieus genoeg, maar kijk eens naar de post van Rudy, zo'n waslijst van mogelijkheden omdat hij ook niet weet waar te beginnen omdat je info erg sumier is...
Sorry van de 'lolbroek-reacties' Shock

 
Geplaatst : 16 november 2012 10:32
 guy
(@guy)
Berichten: 5
Active Member
Topic starter
 

Bedankt Rudy en Kawasjakie, hiermee kan ik tenslotte aan de gang. De bougies had ik ondertussen al vervangen door 2 nieuwe, maar dit bleek het probleem niet te zijn.
Ik hou jullie voor de rest op de hoogte.

Grtz Guy.

 
Geplaatst : 16 november 2012 11:55
(@rudyhadee)
Berichten: 1334
Noble Member
 

Guy,

Je moet gewoon ergens beginnen en dan elimineren wat wel goed is.
Zijn de bougies nieuw en vonken ze, dan mag je er vanuit gaan dat het elektrische systeem goed is, blijft de brandstof over, krijgt die wel benzine. En is die rijdend weggezet of is het probleem onder het rijden ontstaan, info: daar draait alles om en checken.
Had het laatst nog met de auto, kortsluiting en wetend waar de rook vandaan vandaan komt, ik kon het niet vinden, een collega wel, bleek achteraf een vergane schakelaar te zijn, het kan een vrij simpele oorzaak hebben, maar vaak denken we te moeilijk.

 
Geplaatst : 16 november 2012 13:25
(@henks)
Berichten: 1083
Noble Member
 

En ik maar denken dat het hier een serieus forum is. NIET DUS.....
bedankt voor de hulp

Guyguy

gelukkig is de eer van het forum weer gered.

 
Geplaatst : 16 november 2012 17:28
(@rudyhadee)
Berichten: 1334
Noble Member
 

Geen dank ( straks ga ik nog naast mijn schoenen lopen)

De Ottomotor verstandelijke.

 
Geplaatst : 16 november 2012 19:04
(@greenbird)
Berichten: 1469
Noble Member
 

Volgens mij bestaat er vaak verwarring over
niet starten of niet aanslaan, daar zit verschil in.
Meestal wordt er gesproken over niet starten terwijl
niet aanslaan wordt bedoeld.
Als de startmotor goed draait start hij wel degelijk.
Mr. Green

 
Geplaatst : 17 november 2012 20:42
Pagina 1 / 2
Deel: