remmen honda cb750

Meldingen
Alles wissen

remmen honda cb750

16 Berichten
3 Gebruikers
0 Reactions
325 Bekeken
(@zijspanner)
Active Member
Topic starter

Mijn BMW/EML bj 1979 heeft als "verbetering"tov de ATE remmen honda CB750 remklauwen gekregen. Dit zal tzt best gewerkt hebben maar nu helaas niet meer. Kan de remhendel tot aan het handvat inknijpen, en ja het remt........? Na demontage van klauwen kan ik zien dat de remzuigers wel naar buiten komen maar veren ook weer terug??? Normaliter kun je ze zo er uit drukken. Ik overweeg een revisie maar is dit het probleem? Het is een standaard BMW hfdremcilinder op het stuur en honda klauwen van een CB 750 na 1979.

Geplaatst : 6 augustus 2013 18:12
(@kawasjakie)
Noble Member

leidingen kunnen inwendig lek zijn zodat de remvloeistof tussen de verschillende lagen van de slang inkruipt.
Zou dat het probleem kunnen zijn? Of de hoofdremcilinder is gaar; merk van de fabrikant zegt genoeg Mr. Green Mr. Green Mr. Green

Geplaatst : 6 augustus 2013 19:12
(@zijspanner)
Active Member
Topic starter

De leiding zijn van rvs, hoofdremcilinder heb ik gereviseerd met originele duitse onderdelen, dat moet goed zijn 🙂 Bij het bestuderen van de klauw, deze is gemonteerd op een schommelarm, lijkt het erop dat de ontluchtingsschroef lager ligt dan het hoogste punt. Dus zou je denken dat er ergens lucht blijft hangen. Zal de klauwen eens ontluchten los van de bevestiging. Wordt vervolgt . Mijn eerste motor in 1975 was een kawa samurai, maar bijna elke week ketting smeren en uitkoken en stellen was te veel van het goede dus sinds 1976 BMW, maar dit terzijde.

Geplaatst : 7 augustus 2013 18:43
(@kawasjakie)
Noble Member

misschien ontluchten met losse remklauw(nippel op het hoogste punt) de oplossing..Succes

Tegenwoordig(al zo'n 25 jaar) hebben we o-ringkettingen, scheelt al een boel werk. Maar dat terzijde LoL

Geplaatst : 7 augustus 2013 21:11
(@vicking)
Prominent Member

Bij dit type remklauw moet je hem zo hangen dat de ontluchtingsnippel op het hoogste punt hangt, dit is bij meerdere motoren het geval, daarna ontluchten en klaar ben je weer.....

Geplaatst : 8 augustus 2013 09:51
(@zijspanner)
Active Member
Topic starter

Maar ik heb nog steeds het probleem van dat "Na demontage van klauwen kan ik zien dat de remzuigers wel naar buiten komen maar veren ook weer terug??? Normaliter kun je ze zo er uit drukken." Of zou dit met ontluchten opgelost zijn? Ben bang van niet.

Geplaatst : 8 augustus 2013 14:42
(@kawasjakie)
Noble Member

iets veren ze altijd terug, dat zijn je manchetten die elastisch zijn. Ook maar goed ook, anders bleven je remblokken slepen.

Geplaatst : 8 augustus 2013 16:43
(@zijspanner)
Active Member
Topic starter

Het ontluchten ging goed zo, er kwamen nog een paar belletjes. Toch maar de klauwen gaan reviseren. Met perslucht kwamen ze zelfs niet uit!!! Even wat wd 40 en tijd lukte het wel. Hele zuiger geoxideerd, Revisie dus echt nodig.

Geplaatst : 8 augustus 2013 21:30
(@kawasjakie)
Noble Member

Misschien wel eens wat lang met de zelfde remvloeistof rondgereden?
Anders gaat die topkwaliteit van Honda natuurlijk niet roesten Grin Mr. Green

Lekker de boel opknappen en rijden maar weer!

Geplaatst : 9 augustus 2013 11:43
(@zijspanner)
Active Member
Topic starter

Tja, en nu een revisieset.... Ben er ondertussen dat het op klauw lijkt van een CB750 P7 en K7, alleen jammer dat deze zuigers een diameter hebben van 38 en die van mij 42,8 mm. De volgenden jaren van de CB 750 gaan snel naar 2 zuigers. Welke motor zou deze remklauwen van NISSIN kunnen hebben. Zal wel weer op internet zitten. Trouwens http://www.cmsnl.com is een heel fijne site, waar je de onderdelen goed kunt zien. Daar heb ik ook de type p7 en K7 gevonden. Nissin maakt ook voor Harley, Kawa etc. Waar ga ik verder zoeken?

Geplaatst : 10 augustus 2013 09:54
(@zijspanner)
Active Member
Topic starter

Bedankt voor alle reactie. Vandaag wilde ik kijken of het een slechte combinatie met de hoofdremcilinder en de remklauwen was. Eem remklauw verwijderd en leiding afgedopt, ontlucht en de klauw op de schijf gezet en warempel er was druk, gelukkig 🙂 remklauw vastgezet en weg was de druk!!! Probleem gevonden! Blijkt dat de bevestiging van de klauw in 3 assen scheef staat. Maar de revisie van de remzuiger was geen overbodige luxe.

Geplaatst : 29 augustus 2013 20:14
(@zijspanner)
Active Member
Topic starter

Bedankt voor alle reactie. Vandaag wilde ik kijken of het een slechte combinatie met de hoofdremcilinder en de remklauwen was. Eem remklauw verwijderd en leiding afgedopt, ontlucht en de klauw op de schijf gezet en warempel er was druk, gelukkig 🙂 remklauw vastgezet en weg was de druk!!! Probleem gevonden! Blijkt dat de bevestiging van de klauw in 3 assen scheef staat. Maar de revisie van de remzuiger was geen overbodige luxe.

Geplaatst : 29 augustus 2013 20:14
(@zijspanner)
Active Member
Topic starter

Ben er weer. Heb een klauw er afgehaald en ik heb druk, kan zelfs het wiel laten blokkeren. Nu toch weer de tweede klauw gemonteerd en weer niets.
Ben bang dat de combi BMW hfdremcylinder 15mm met 2x NIssin remkauwen niet goed is.
Wat is de hoeveelheid olieverplaatsing van een 15mm BMW hfdremcylinder en wat heeft een Nissin 42,8mm remklauw nodig?

Geplaatst : 28 januari 2014 19:05
(@vicking)
Prominent Member

Olieverplaatsing? Vervang dit eerst maar eens voor remvloeistof dot 4, olie werkt echt niet in je remsysteem. Zo, ook weer opgelost. Succes.

Geplaatst : 28 januari 2014 19:26
(@kawasjakie)
Noble Member

volume is slag maal het oppervlak van je plunjer. Wat hij nodig heeft? Héél weinig omdat de remblokken rakend-mis naast de schijf liggen, dus een druppel erbij dan staat de boel al vast.
Ik heb 2x een 6 zuiger remklauw op het voorwiel en toch is die hoofdremcilinder eentje van normale afmetingen.
Gewoon proberen, werk vast wel!

Geplaatst : 28 januari 2014 20:53
Pagina 1 / 2
Deel: