Hallo,
Kan iemand mij misschien meer vertellen over dit frameplaatje?
Het is een frameplaatje waar het volgende opstaat.
Model : gs75x
Capacity: 747cm3
E no : 107611
F no : 702958
En op het blok staat:gs75x-107611
Het lukt me niet een foto bij te voegen.(te groot maar kan hem je altijd mailen als je denkt er wat mee te kunnen)
Graag zou ik weten waar deze vandaan komt en of het een Nederlandse motor betreft(het is een Japanner maar dat weet ik wel) of dat ie ergens anders is ge of verkocht.
Groeten
Edwin
heb je geen motor ???
alleen een plaatje en een blok ?? 😮
en was nou de bedoeling ?? 😕
er eentje neffe zetten zodatie eerlijk wordt ofzo ??
als je niks te vrezen hebt en alleen goede bedoelingen kunde nar het politieburo
@ shadow:
Jawel het is een complete motor met blok, frame op wat knipperlichten en lampen na.
Maar het probleem is dat er geen kenteken of papieren van zijn.
Het framenummer en motorbloknummer heb ik al laten controleren door politie en douane maar van het hele ding is niets te vinden.
Ik wilde nu ook gewoon weten waar die eventueel verkocht is, het kan ook een import motor zijn denk ik dan.
Maar niet dat het zo is dat als ik hem verbouw dat ie als nog gestolen blijkt en ik mijn geld er in heb zitten.
Mijn moeder heeft het ding gekregen van een collega dus ik heb wat vraagtekens.
Beetje vaag verhaal ook toen we dat ding gehaald hebben.
ok, ik denk dat je het volgende moet doen ,
op een aanhanger heel het spul ,
netjes een afspraak maken en dan naar het politieburo ,
dan heb je het zwart op wit , en als er dan niks te vinden is ,
kun je hem opbouwen , wij hebben een wijkagent die zoiets uitzoekt voor je ,
dan zou ik hem alleen rijklaar maken , laten keuren bij de rdw ,
en als je er papieren bij hebt ,
dan pas een mooie motor van maken .
@ shadow:
Ja zo'n soort manier als jij het beschrijft had ik ook al aan gedacht.
Lijkt me ook zo'n beetje de enige manier om alles uit te sluiten en weet ik zeker dat ik safe zit.
Dank voor het meedenken.
Als je er een normale prijs voor betaald hebt dan kan je iets wat ooit gestolen was, alleen moeten afstaan na een civiele procedure. Met krijgen of bijna gratis daarentegen is het altijd riskant. De eigenaar kan best wel eens wachten met aangifte doen. Als het plotseling uitkomt dat de soes tegen een boom stond ben je de motor kwijt en zelfs een heler omdat rechters graag oordelen dat je beter had moeten weten. Je laat de hele wereld nu trouwens meekijken.
Er gaat natuurlijk niet veel geld in zo een motor om, maar iemand zou anderen dus een wrak kunnen laten vinden. Over het algemeen genomen zou je daarom terughoudend moeten zijn met een gratis opknap motor zonder papieren en geschiedenis onbekend. Het laten keuren en op kenteken zetten kan trouwens vast niet uit. Ook al een reden waarom die afgeschreven is.
Zoek eens op Afbeeldingen in Google Afbeeldingen. Best mogelijk dat je het zelfde model en kleur ziet waarvan meer bekend is en zelfs misschien dezelfde motor. Veel succes.