Hoi,
Ik heb een cbr 600 f met het volgend probleem. start af en toe niet.
bij nazicht blijkt dat hij ook niet meer vonkt. soms moet ik even een paar uurtjes wachten en dan opeens doet ie het weer.
bij de motorzaak spreken ze over een defecte cdi unit, is het mogelijk dat ie het af en toe doet ?
beetje uitleg, de hele dag open zoeken en proberen , geen resultaat. de motorzaak heeft hem opgehaald en daar bij hun uitgeladen en toen deed ie het weer. paar uurtjes later willen ze hem binnenzetten , doet ie het weer niet . aangezien ik hem nodig heb om dagelijks naar me werk te rijden is dit wel een probleem. wie kan me tips geven of raad ?
Je zou een CDI unit moeten opsnorren om eens uit te wisselen. Kwestie van een stekker oversteken en proberen.
Je kunt in de CDI een gescheurde printplaat hebben of een slechte soldeer verbinding.
Maar het zou ook zomaar een kapotte opnemer kunnen zijn(spoeltje naast een puntje op de krukas dat pulsen geven aan de CDI)
Contactslot met kuren, afijn vele mogelijk heden, maar CDI uitwisselen hoeft niks te kosten
bedankt voor de reactie,
ik had inderdaad ook al te horen gekregen van de spoeltjes, die kon je makkelijk doormeten met een ohm meter.
ergens een cdi opsnorren lijkt me moeilijker in de buurt niet echt iemand met hetzelfde type motor.
we blijven hardnekkig doorgaan tot het probleem is opgelost, 😉
kheb er ook 1 gehad. kijk eens naar de schakelaar van de zijstandaard? maken vaak slecht contact door aanslag/vervuiling
en dan start ie ook niet meer.
zo'n CDI kastje gaat vrijwel nooit stuk, maar kan natuurlijk wel.
succes
thanks, japlover
ik heb er eentje zonder dat contactje.
ik had al zo'n vermoeden en toen heb ik ontdekt dat ze die gewoon overbrugt hadden.
alsnog bedankt voor het meedenken.
Nou, weer wat verder gekomen.
het blijkt dat er een pick-up stuk was.
aangezien die moet doorgeven wanneer er vonk moet komen is het duidelijk dat me motor niet starte.
nu even afwachten tot de bestelde binnen zijn en dan kan ik eindelijk weer brommen.
Kijk, probleem gevonden! Succes met de reparatie
reparatie helemaal gelukt.
volledige plaat met 2 pick-up's vervangen en hij doet het weer prima.
vanochtend terug alle kuipdelen gemonteerd en ik ben weer klaar om te rijden , heerlijk gevoel weer.
back on the road again.
mooi!
dan nu alleen het weer nog
het weer doet er niet toe.
ben dagelijks onderweg al is het voor het werk.
ondertussen al veel plezier terug 😉
ja, ik ook, maar niet op de brommer 😎
eerst wil ik iedereen bedanken voor de hulp.
maar na een tijdje gereden te hebben heb ik de cbr ingeruild voor wat anders
een KAWASAKI ZZR 1100 van 1996.
nu is mijn vraag , waar kan ik een service manual downloaden ?
misschien een vraag voor kawasjakie ?
ja, dat weet ik wel.
Eerst lid worden van de ZZR-club. Voor €1,- per jaar ben je lid en krijg je je manuel gratis te downloaden.
Ook allerlei andere (sleutel)info van andere ZZR rijders die graag hun ervaringen delen.
Top club, van harte aanbevolen!
Zie voor meer info http://www.zzrclub.com/index.php
Even op "feedback" klikken bovenaan de pagina, gegevens invullen en je krijgt binnen een paar dagen een mailtje terug van de voorzitter zodat je in kunt loggen
aan mij vragen is nog beter
gratis via een russische site. doe ik ook vaak en zonder problemen.