Ik heb een Susuki GSX600F ik heb er jaren mee gereden zonder problemen en nu ik hem weer van stal heb gehaald, loopt de motor na een beetje moeilijke start, niet goed rond. Hij stottert een beetje en wil dan ook niet staionair blijven draaien. lijkt wel of hij dan op 3 cilinders loopt. Soms doet hij het wel goed en loopt dan regelmatig en accelereert hij ook goed, om het even daarna weer niet goed te doen. Ik heb de bougies vervangen en heb naar ik meen, ook géén benzine gebrek. Wat zou de oorzaak kunen zijn?
Epie
Vervuilde carburateurs denk ik. Die benzine van tegenwoordig is na enkele maanden al oud en geeft plakkerige verstoppingen.
Flesje Forté in een volle tank en rijden. Wellicht zijn dan de problemen al over
maar dan zou hij toch constant broerd moeten lopen? En niet even wel en daar niet meer? En is dit spul bij bv Brezen te koop?
Epie
elke motorzaak heeft dit spul wel. Grotere tankstations ook, en de beter uitgeruste technische vakhandel wellicht ook wel. Kost iets van €10.
Met verstopte sproeiers kun je de gekste dingen krijgen, het is natuurlijk niet 100% zeker dat dit het is, maar voor €10 weet je meer. Carbs reinigen of een storingsdiagnose kost je veel meer. Als het verbeterd met 1 flesje, kun je het eventueel een keer herhalen als hij nog niet helemaal lekker loopt.
Helpt het helemaal niks, dan moet je verder gaan zoeken.
Succes!
ga ik proberen en als ik eruit kom, dan hoor u van me.
Epie
hallo Kawasaki, ik heb diverse dingen geprobeert, maar zonder resultaat. Maar... ik had ook mijn accu stuk(in één keer gebeurde dat) en starte ik met een starthulp. Ik heb toen een nieuwe accu gekocht en wat denk je? Het porbleem opgelost. Hoe ?????? vraag het me niet. Ik begrijp het niet hoe dat kan, maar hij loopt nu weer als vanouds.
Epie
dan is je boordspanning niet goed geweest... tja, zo zie je maar: moeilijk inschatten op afstand. Maar het belangrijkste is dat de Soes weer loopt!
Veel plezier en veilige km's!
als de suzuki op 3 poten lijkt telopen moet je eens kijken of er geen vocht op de bougies ligt de afvoer in de cilinders wil nog wel eens verstopt raken deze kan je schoonmaken met een pijpenrager succes
Na een half jaar zal hij de oplossing wel hebben gevonden lijkt mij....
Hey Man
Alle vragen kunnen aan jou gesteld worden mbt het forum stond er. Bij deze: ik snap geen reet van Motorforum.nl. Ik wil in contact komen met een Jawa gebruikersgroep maar weet niet hoe. Weet jij het ? Ik hoop het ! En zou je me er even bij willen helpen ?
Alvast bedankt, MW Stens, Jawa 2T fanaat tot in de eeuwigheid. ( of misschien nog wel langer....)