600VT C Start niet
 
Meldingen
Alles wissen

600VT C Start niet

4 Berichten
2 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
14 Bekeken
(@shadowbrit)
Berichten: 2
New Member
Topic starter
 

Hallo, mijn Shadow 600VT had een kapot choke kabel, deze heb ik vervangen en nu start ie niet meer.
Start motor draait en de bougies vonken.
Hij liep heel kort heel hoog stationair en daarna niks meer.

Ik heb:

  1. Alle kabels nagekeken, gas, choke ect of niks klem zit ect.
  2. Alle Electra kabels nagekeken 
  3. Slangetjes en luchtfilter nagekeken
  4. Accu getest en vervangen
  5. Bougies vervangen
  6. Spanning gemeten op de alle noodzakelijke parts
  7. Tank plus slang gecontroleerd

Ik heb zelfs een ander tankje geprobeerd met benzine en deze aangesloten maar nada.

Wie heeft hier ook een keer mee te maken gehad en wat is jullie advies.
Thanks vast,

Darren

 
Geplaatst : 11 februari 2019 20:44
(@iemand)
Berichten: 492
Honorable Member
 

Hallo Darren, Jammer voor LAAT maar het veertje wat voor de choke naald zit kan vergeten zijn of op de grond gestuiterd en de naald zelf zou niet goed op de plaats gekomen kunnen zijn. Een kwestie van voelen of er alleen aan de kabel getrokken wordt of dat je het naaldje voelt glijden. Kennelijk is er te veel benzine, wat de werking van de choke hier feitelijk is. Je doet jezelf een plezier door je voortaan op één ding te richten en uit eigen ervaring: niet meer dan één iets tegelijk. Want om nou meteen de motor op zijn kant te leggen...  Toen je de kabel controleerde had het probleem trouwens al boven moeten komen maar ja, die zit natuurlijk op z'n plek. Anders de choke kabel bij de knop maar weer losmaken. 

Nog een advies. Onder de choke knop zit waarschijnlijk een klein metalen balletje wat je haast niet ziet. Dat glijdt in nokjes waardoor je min of meer het idee van verschillende standen krijgt. Maak zeker dat daaraan niets veranderd is. 

Hier een video waar veertje en naald op enig moment te zien zijn.

 

 
Geplaatst : 10 maart 2019 06:11
(@shadowbrit)
Berichten: 2
New Member
Topic starter
 

Beste Boodschapper

hartelijk dank voor je reactie, ik heb dit allemaal gecontroleerd maar niets helpt. Hij blijft niet starten en soms heel hoog stationair. Mischien moet ik de cabarateur er af halen en schoonmaken, ik zal niet weten wat het nog meer kan zijn 🙂

groeten Darren

 
Geplaatst : 10 maart 2019 10:55
(@iemand)
Berichten: 492
Honorable Member
 

Probleem met het mengsel misschien of stationair toerental te hoog want met het gas open wil een motor ook niet starten. Een motor wil trouwens vaak ook maar kort lopen zonder lucht filter en zonder eigen spanning van de accu doet die helemaal vreemd namelijk op één cilinder.

Op elke van beide carburators zit een lucht mengsel schroef, meestal is deze beperkt tot 3/4e slag. Uit is Armer en in is rijker mengsel. Bij rijden op grote hoogte is er rijker mengsel nodig om de ijle lucht te compenseren met meer benzine. Daarom moet je deze milieu-schroef ietwat kunnen bedienen. De tab of hier waarschijnlijk het kapje wordt er wel eens vanaf gehaald en in dat geval zou deze schroef ongeveer 2 1/2 slag open moeten staan. Een te arm mengsel wil wel eens hoog toerental geven maar twee en een halve slag is in dit geval hoe dan ook fail safe. Let op dat je heel zachtjes tot het diepste punt komt want je draait de zittingen hiervan bij alle carburators zo stuk. Het is trouwens nummer 5 op dit diagram:

https://www.cmsnl.com/honda-vt600c-shadow-1994-r-european-direct-saleskph_model5978/partslist/E__1801.html

Dan de stationaire schroef flink terug stellen misschien. Een motor moet toch kalm lopen bij het starten. Anders weet ik niet wat er veranderd zou kunnen zijn. Ik denk niet dat deze choke de gas schuif bedient en je hebt alleen het kabeltje vervangen. De carburator schoon maken is toch niet aan de orde of wel? Vaak loopt de motor dan niet meer wanneer de choke terug wordt geschoven. Als de motor heel lang stil heeft gestaan en niet rijdende was dan kan er wel zoiets aan de hand zijn als vastzittende gas schuif, automatische benzinekraan doet niets meer of vlotter die in onderste positie blijft.

 
Geplaatst : 25 maart 2019 05:07
Deel: