Vicking had gelijk.
Vandaag op mn werk carbs vlotterkamers gedemonteerd, twee typen sproeiers gereingd (hoofd- en stationair sproeier?)
Van de acht zaten er 6 vol bagger en dus dicht. Goed gereinigd en met perslucht doorgeblazen.
Vanavond gemonteerd ( wat n k..werk die twee middelste ringveren om luchtfilterslang pielen!) en motor liep
eigenlijk meteen goed!
+/- 6 km proefgereden, voelt goed aan!
Alleen benz. kraantje lekt...Maar dat is geen probleem.
goed bezig!!
rijden met dat ding
Mooi man, en nu rijden....
Weet je wel hoe koud het is?
graad of 7 π Chocken dus
En aanstaande weekend bij de kachel.
M'n vader heeft nog eens een Ford Zephyr gehad.
Die had 4 wielen.
Zephyr loopt inmiddels lang niet slect, echter ff t volgende.
Had het met n kollega over t afstellen v d carburateurs, vlgs mij kan je alleen synchroon stellen met vaccuummeters, hij
dacht dat je ook t CO gehalte kon afstellen.
Als je echter n CO meter in de uitlaat doet weet je niet welke carb/cilinder er bijgesteld moet worden, het is niet als bij n auto met n centraal
injectie systeem.
Bij ncarb motor zou je moeten pielen met hoofdsproeier, luchtsproeier, naaldstand e.d, dus niet te doen!
Dus vlgs mij alleen synchroon stellen, and thats it.
Wie weet hier meer over?!
tuurlijk, je hebt helemaal gelijk. Eerst synchroon stellen (met vacuummeter of kwikkolom) daarna het mengsel afstellen.
Als ik t goed begrijp ga jr dus alleen synchroon stellen met vaccuummeters, t mengsel heeft
zijn "fabrieksafstelling" en daarmee loopt ie goed.
Wie weet wat de beste vac meters zijn, merk/prijs?
Mag best wat kosten, goed gereedschap vind ik niet gauw te duur π
tegenwoordig heb je veel electronische, met LED uitlezing. Ik heb er zelf eens een gemaakt met vacuummeters. Maar het mooiste vind ik altijd nog de ouderwetse kwikkolom.
Die 'fabrieksafstelling' kan door de loop de jaren wel verlopen of wijzigen. Een keertje afstellen door een goeie monteur levert vaak een geweldige winst op(in verbruik Γ©n vermogen/loopcultuur)