Heb onlangs een Kawa Zephyp 550 van '93 aangeschaft met 30 000 op de teller.
Fiets heeft zes a zeven jaar stil gestaan. Benzine tank aardig roestig en water in de benzine.
Tank redelijk gereinigd en filter tussen tank en carbs.
Als ik de fiets start loopt hij alleen met de choke volledig bediend.
Reageert niet op gas en als ik de choke wegdraai slaat hij af.
Uitlaatbochten worden wel warm, maar hij loopt vooral eerst op twee linker cilinders.
Wie heeft n tip? ❓
mvgr, Remco!
vlotterkamers leeg laten lopen,er kan condenswater in zitten
bougies vervangen
probeer dat eerst maar eens.
Vlotterkamers heb ik al leeg laten lopen, heb ook nhalf flesje injection cleaner in de tank gedaan. Morgen weer ff laten lopen, kijken wat er gebeurt.
Waarom bougies vervangen?!?
mvgr, Remco!
Eerst checken op vonk kan ook.
geen vonk ? mogelijk bobine defect
Ik ga de vonk bekijken, maar motor is lopend weggezet destijds, dus verwacht hier geen grote
problemen.
waarschijnlijk is het mengsel het probleem. Forte bij de (verse!) benzine mengen, de boel nog eens doorspoelen.
Zit zo n carburateur ingewikkeld in elkaar, heb ze eigenlijk nog nooit uit elkaar gehad, ben gestopt bij
20mm Bing van Zundapp KS80... 😀
dan zou ik em zeker niet uit elkaar halen...
Doorspoelen en hopen dat alle troep er mee uitkomt. Hopelijk sluiten de vlotternaalden nog goed.
Ik heb wel eens een setje weggebracht naar de dealer(CBR600) om te reinigen, Daarna gemonteerd en ff afstellen. kostte €50,-
Kun je niet voor sukkelen
Misschien op mn werk ff met perslucht sproeiers e.d. doorblazen, dan moet
alle troep er uit zijn. Loopt nog steeds alleen op de choke, als ik gas geef stikt hij.
luchtfilter verstopt ?
Carburatie zit gewoon verstopt, alles demonteren en goed reinigen met een goed middel die daar voor bedoeld is.
En rijden maar weer.
is een goeie, maar hij is rijdend weggezet..
Toch niet de vacuummembramen gescheurd/verweert? Gaan je gasschuiven mee omhoog als je gas geeft?
ja hij is rijdend weggezet, mar dat zegt natuurlijk niets.
De benzine van tegenwoordig is slecht van kwaliteit en laat een wiite shit achter, dit geeft grote problemen in onze curburatie en injectiesystemen.
dus: carbs schoonmaken. Gewoon eerst met Forte of zo proberen. Als dat niet lukt kunnen ze altijd nog doorgeblazen worden. Eerst alleen de vlotterkamers eraf en alle kanalen doorblazen, voordat je alles eruit gooit.
Succes
Gelijk alles demonteren, als je de carburators er toch af hebt liggen gelijk goed doen, de blijft anders bezig.....dus membramen er uit halen (en absoluut niet met benzine in aanraking laten komen dus carbs nooit op de kop houden) hoofdsproeiers, stationairsproeiers, vlotters en vlotternaalden gasnaalden enz enz. Alles goed in de week zetten en klaar ben je...