YAMAHA YX600 Radian...

Meldingen
Alles wissen

YAMAHA YX600 Radian stottert en houdt in bij hoge toeren

10 Berichten
6 Gebruikers
0 Reactions
109 Bekeken
(@bart1991)
New Member
Topic starter

Hoi!

Ik ben een oude radian uit '89 aan het opknappen en ben echt al een heel eind.

Nu heb ik ervoor gekozen om er losse luchtfiltertjes op te zetten in plaats van de grote lompe luchtfilterbak. Daarvoor nog een Dynojet stage 1 en 3 setje erin gezet en nu start en loopt 'ie wel maar houdt hij in bij hoge toeren en stottert hij. Als je het gas meer dan half opendraait heeft ie er gewoon geen zin meer in.

Ondertussen de troubleshooter van dynojet al afgewerkt, carburateurs tig keer erop en eraf maar het probleem blijft zich voordoen met verschillende sproeiers en naaldstanden. Nou vermoeden we dat het probleem ergens in de ontsteking zit. Iemand daar enig idee van of al ervaring mee?

Alle hulp is zeer welkom Roll

Geplaatst : 22 juni 2014 21:35
(@iemand)
Honorable Member

Onvoldoende tegendruk misschien. Veel motoren willen niet lang blijven lopen zonder het originele luchtfilter. Zijn het sport filters op kelken? Doe er eens doeken omheen.

Wanneer heeft de motor voor het laatst nog goed gelopen, of is dat nooit voor zover jij weet?

Geplaatst : 23 juni 2014 03:12
(@vicking)
Prominent Member

Probeer eerst eens met de standaard setting. Dus originele sproeiers en luchtfilter+kast. Open filters zijn in sommige gevallen een drama! Ga dus niet zoeken naar andere dingen voor je dit hebt uitgesloten.

Geplaatst : 23 juni 2014 08:08
(@bart1991)
New Member
Topic starter

In standaard settings heeft hij wel gelopen. Dat is geweest voordat ik hem uit elkaar heb gehaald. Toen voelde het ook alsof hij een beetje inhield, wel harder kon dus, maar sputteren deed hij nooit. Dat was waarschijnlijk te verklaren doordat de voorrem aanliep en een cilinder het gewoon niet deed. Dat is ondertussen al gefixt!

Geplaatst : 25 juni 2014 15:29
(@kawasjakie)
Noble Member

haha, als je motor inhoud omdat er een rem aanloopt dan heb je een schijf die licht geeft! LoL

Zoals Vicking al zei, eerst in originele trim aan de gang zien te krijgen, daarna kun je pas gaan wijzigen

Geplaatst : 25 juni 2014 18:18
(@vicking)
Prominent Member

Open filters is vaak een feestje om af te stellen. Andere maat sproeiers proberen, kijken of het goed is en weer proberen enz enz tot het goed is. Naald omhoog naald omlaag enz enz. Luchtmengselschroef kwart dicht kwart open enz enz....succes.

Geplaatst : 26 juni 2014 07:54
(@kawasjakie)
Noble Member

... en wat win je uiteindelijk met open filters? Een boel kabaal, en ergens in het toerenbereik een paar procent meer vermogen, terwijl je die dikwijls op een ander toerental weer net zo hard inlevert!

Geplaatst : 26 juni 2014 09:57
(@bart1991)
New Member
Topic starter

Nou ik geloof dat ik ondertussen alle naaldpositie en sproeier combinaties al gehad heb ondertussen, maar er is weinig verschil te merken. Misschien toch maar gewoon wegbrengen als ik weer wat geld over heb.

In het kabaal is niet bepaald veel veranderd, bijna gelijk aan wat het eerst was. Gaat me verder ook niet om de ideale prestaties, maar het oog wil ook wat en die oude luchtfilterbox past echt niet meer bij hoe hij er nu uitziet. Vandaar de open filtertjes.

Geplaatst : 26 juni 2014 21:27
(@stokhemc)
New Member

afstellen met open lucht filters is een ramp, omdat de binnenste carburateurs minder lucht krijgen ivm hun positie. je zou het kunnen proberen met een synchronisatietester en op deze manier te kunnen instellen. daarnaast moet je de gasnaald vd binnenste carburateurs 1 of 2 standjes hoger zetten; de binnenste carburateurs hebben iets meer benzine nodig ivm cilinders die heter worden. benzine koelt nl...

voor wat betreft het inhouden.... de benzine-lucht mengsel schroef zit VOOR de carburateurs, dus hier regel je de hoeveelheid benzine mee, NIET de hoeveelheid lucht.... uitdraaien is meer benzine, indraaien minder. normaliter is het dichtdraaien en 2.5 slagen uit.

dus:
1. stand gasnaald binnenste carburateurs zetten op meer benzine
2. carburateurs synchroniseren
3. benzine-lucht schroef uitdraaien voor meer benzine mss. is 2.75 slag al voldoende
4. evt. nog 1x nalopen met synchronisatietester voor laatste check.

suc6 en laat even weten hoe het gegaan is...

Geplaatst : 22 augustus 2014 08:07
(@oemoemenoe)
Noble Member

enigste optie met stage 3 en open filters op de bank af laten stellen door een proff.
zoals www.tovami.com

Geplaatst : 22 augustus 2014 10:25
Deel: