Ligt nu in Leek, vliegwiel dus, u dacht allen wat anders zeker, ja,ja.
Wordt nu vermaakt tot een Zwitsers Emmenthaler model, komen hier en daar een paar gaatjes in en er wordt van de rand stukken weggehaald, dit om mijn mede collega Jap rijders tot dienst te zijn bij stoplichtsprintjes.
Vliegwiel wat nu op dit moment in de motor zit was al 400 gram lichter, moet nu richting 1100 tot 1500 grammetjes lichter worden, bijgaand wat voorbeelden, is nog een verrassing hoe het eind resultaat gaat worden en hoeveel er af gaat dus.
Je bent immers jong en je wilt wat, kan ik straks vast wel mooie wheelies mee maken, is ook uniek voor de politie, zo vaak geef je iemand hiervoor geen bon met zo'n stokoude BMW.
Euh: stuurdemper maar weer eens opzoeken en monteren, zal geen overbodige luxe worden en de koppelingsplaat laten bekleden met andere voeringsmateriaal om doorslippen te voorkomen.
Zucht.............., waarom doe ik dit eigenlijk niet in de winter????????????
1e foto is van de 500c racer van Jan Beck uit Wijhe
2e foto is hoe Israel dit kan leveren(1070 gram lichter)
3e foto is origineel vliegwiel van 1972(maar niet lang meer dus).
als de balans niet verstoord wordt lijkt me het een prima optie om nog meer Jappanners het nakijken te geven...
heerlijk , de voorpret alleen al maakt me super happy
als ik 1500gram van m'n vliegwiel afhaal hou ik helemaal niks meer over! 😕
ik wil ook wel een vliegwiel.........
ff zoeken.........
Oh?
En daarom zijn die Jappen snel?
Pfff......................................................
Ik hoop maar dat mijn motorblok straks niet uit elkaar spat.
@Rudyhadee wrote:
Ik hoop maar dat mijn motorblok straks niet uit elkaar spat.
daar heb je bij een Jap dan weer geen zorgen om, die draaien gewoon 10.000rpm en meer
Vliegwiel? tis toch geen vliegtuig?
@vicking wrote:
Vliegwiel? tis toch geen vliegtuig?
Toch wel:
Bayerische Flugzeugwerke (BFW) is de voorloper en juridische voorganger van Bayerische Motoren Werke. Toen de firmanaam nog BFW was werden er behalve vliegtuigen al motorfietsen gemaakt, die echter nog niet de naam BMW mochten dragen.
Bayerische Flugzeugwerke ontstond in 1916 na het faillissement van de Otto-Werke van Gustav Otto. De oprichtingsdatum van de Bayerische Flugzeugwerke wordt door Bayerische Motoren Werke nog steeds gezien als hun oprichtingsdatum, ook al bestond er voor die tijd een bedrijf dat zich een tijdlang BMW noemde.
Na de Eerste Wereldoorlog mochten zij geen vliegtuigen meer bouwen en gingen andere producten maken, zoals meubilair en motorfietsen. Zo werd in 1921 door Curt Hanfland de Flink ontwikkeld. Deze had een 143 cc tweetaktmotor die ook onder de naam Kurier aan derden geleverd werd.
In hetzelfde jaar kregen de BMW-constructeurs Martin Stolle en Max Friz opdracht een zwaardere motor te ontwikkelen. Omdat Stolle een Douglas had werd deze als voorbeeld genomen en zo ontstond de BMW M2B15, de “Bayernmotor”. Deze werd aan BFW geleverd dat er de Helios mee bouwde.
Net als de Flink werd dit geen succes, maar toen BFW in 1922 de motorendivisie van de voormalige Rapp Motorenwerke en de naam BMW overnam draaide Friz de motor 90 graden in het frame en was de eerste BMW-motorfiets, de R 32, geboren. Deze eerste BMW motorfiets kwam in 1923 op de markt, het jaar dat BFW werd omgedoopt tot Bayerische Motoren Werke AG. Het oorspronkelijke bedrijf BMW was toen reeds hernoemd in Süddeutsche Bremsen AG.