Hallo mensen,
Ik heb juist een VX800 gekocht nu zit ik met een probleem motor loopt goed in 1,2,3,en 4de versnelling maar in 5 en 6 komt hij niet meer boven de 4500 toeren en zakt de snelheid terug tot 95km zodat ik terug moet schakelen naar 3 of 4. Wat kan hier de oorzaak van zijn het vreemde is dat hij wel vermogen/toeren houdt in de eerste 4 versnellingen, maar het is behoorlijk gevaarlijk dat er geen vermogen is op het moment dat ik hewt nodig heb bij bijvoorbeeld inhalen.
Is er iemand die hier een idee over heeft
Groeten Rob
Ik denk dat het vermogen in de lage versnellingen ook te laag is, alleen merk jij dat niet en de motor heeft dan nog 'genoeg' power om vast te blijven houden.
Benzinefilters vol? Luchtfilter een zandbak misschien, bougies op... Flinke beurt zal wonderen doen denk ik
Hallo Rob, Het kan inderdaad een benzinetoevoerprobleem zijn, de benzinekraan heeft een vacuüm-slang bediend rubbertje welk systeem je zou kunnen controleren gezien de ouderdom, bij veel en aanhoudend vacuüm kan er een teveel aan benzine vanaf dat veiligheidsklepje, via het slangetje, in de cilinder komen. Misschien kan je daar even omheen om uit te proberen (het vacuüm slangetje dan controleren en voor die gelegenheid dicht maken). Bij lang stilstaan vormt zich een zwak laklaagje en bezinksel in de tank. Deze deeltjes kunnen een filter verstoppen dus neem een sample van voor het filter. Wanneer je deze glazen pot onder de afvoerslangetjes zet dan kan je de carburators aftappen met de schroeven die naar de bodem wijzen, er kan namelijk na opslag wat condenswater onderin zitten. Wat ook wel eens voorkomt is dat je een zucht hoort als je de tank open doet. Dan zit het lucht toevoer gaatje verstopt.
Wanneer de motorfiets niet originele onderdelen heeft, zoals sportieve uitlaat, dan is het zekerder om de verkoper aan te spreken op gebreken waarvan die weet moet hebben gehad.