VT1100 houdt in

Meldingen
Alles wissen

VT1100 houdt in

2 Berichten
2 Gebruikers
0 Reactions
69 Bekeken
(@jeroen1967)
New Member
Topic starter

Hallo,

Mijn Honda VT1100c van 1987 loopt niet lekker, hij houdt voelbaar in. De motor is jaren geleden geïmporteerd vanuit Canada. Vanwege emissie-eisen was de motor erg afgeknepen en waren de carburateurs verzegeld (pilotscrews?). Vorig jaar de verzegeling verbroken en een andere uitlaat. Sindsdien heeft de motor het probleem dat bij hogere toerentallen de motor inhoudt. Zelfs het stationair lopen lijkt wel op een golfbeweging. Bij een gerenommeerde motorzaak (hebben ook een eigen raceteam) in de buurt zijn vervolgens de carburateurs gesynchroniseerd. Hielp wel iets maar niet voldoende. Ze hebben geprobeerd met grotere sproeiers. Hielp ook iets maar wederom niet voldoende. Ook is de dynamo vervangen vanwege een lage laadspanning. Accelereren doet de motor uitstekend, hoewel de reactie op de gashendel vertraagd is.
Kan het zijn dat de motor te arm loopt/ te weinig benzine krijgt of juist teveel? Hoe kan ik dit testen?
Is dit dan een kwestie van een andere sproeier of gasnaald? Alleen afstellen lijkt niet voldoende gezien de ervaringen van de motorzaak.

Ik hoop dat iemand het antwoord weet, want de lol is er wel af als de motor niet lekker loopt.

groeten

Jeroen

Geplaatst : 23 februari 2014 20:00
(@vicking)
Prominent Member

Als dat die zaak in Nieuwleusenn is, ga dan maar naar een ander. De kennis van hun raceteam vind je echt niet terug in hun werkplaats.

Geplaatst : 23 februari 2014 20:43
Deel: