Hi!
Gisteren heb ik mijn eerste motor gekocht, een kakawasaki zzr 600.
nu rijd ik met 80 in de 6e versnelling al op 10k toeren.
ook rijd de motor niet harder als 140/150 km/h.
nu heb ik naar de vertanding zitten kijken en er zit voor 15 op en achter 45.
weet iemand wat de reden is waarom hij niet harder loopt?
Komt dit dan door de gewijzigde tandwielen of is er eventueel nog een andere oorzaak?
Alex
Ik weet nog van mijn 600(ZZR600E2, 1994) dat ie bij 6000rpm 120km/h liep.
En bij 13000 260 op de teller!
Maar 10.000 bij 80? dat scheelt wel héél veel! Originele wielen erin?
Maar dan nog...Hij draait zo'n beetje 2.5 keer meer omwentelingen dan origineel!
De 600D(tot 1993) heeft volgens het werkplaatsboek vóór Z15 en achter Z45.
Dus als je dit zou willen wijzigen met tandwielen dat moet er vóór iets van een Z35 op om weer een beetje op dezelfde overbrengingsverhouding uit te komen, dus ik vrees(als jouw gegevens kloppen) dat er meer mee gebeurt is. En wie zou zoiets extreems doen? stuntrijders? 😕 🙁
Welk bouwjaar is jouw ZZR?
Mijne is van 1992.
ik ben er ook al achter dat origineel voor 16 en achter iets van 35/40.
Maar de motor maakt niet een dergelijk geluid dat hij op 10k toeren tijd.
Inderdaad klinkt het alsof hij op 5á6k toeren rijd maar bij 130 accelereert hij nog nauwelijks.
met vol gas klimt hij langzaam verder maar niet noemenswaardig.(opzich wel voordelig t.o.v. boetes ;))
nu is het vooral in de stad wel erg snel en vloeiend rijden.
Ik heb ook al de motorzaak gecontracteerd om originele tandwielen te bestellen.
iig bedankt voor het meedenken
Dan denk ik dat je een carburateur afstellingsprobleem hebt. Hij moet toch redelijk vlot 200 lopen.
En 10000+ dan brult hij het uit, ook de ouwe 600 heeft een aardig eindschot!
Als ik in de lijsten zoek, kom ik op 16/46 uit. Zelf zou ik dan voor48 aachter gaan voor wat meer fun....bedoel, hoe vaak kom je nou boven de 220 km uit?
Ik ben er wss al uit, hij is wss begrenst, alleen staat dit niet op het kenteken.
want hij heeft wel goed en genoeg trekkracht en bij 120 kakt hij in.
alleen weet ik niet of de toerenteller er dan ook mee te maken heeft omdat deze zo holg aangeeft.
Genoeg trekkracht kun je makkelijk testen: Vanaf 3000rpm in z'n 2 volgas geven, dan komt bij 8000rpm het voorwiel aangenaam los, dat bij zo'n 11-12000 weer terug op de weg gezet wordt.
Alleen het geluid al van de 600 als je dat trucje uithaalt...heerlijk