Hallo,
Ik lijk een probleem met mijn R6 te hebben.
Als ik iets steviger rem met de voorrem, dan trilt de voorkant een deel van de remperiode, ongeveer 1 รก 2 seconden
Eerst is het goed, dan een stevige trilling en daarna is de trilling volledig verdwenen.
Ik rem dan af van bijvoorbeeld 120 naar 50km/hr.
Ik kan nog niet precies aanvoelen of de oorzaak in de remmen ligt of voorvork, of balhoofd. het gehele voordeel trilt dan.
Kan iemand mij zeggen waar dit aan kan liggen ?
Groet, Pannemanski
ik zou eerst eens even naar de voorband kijken of laten kijken
je verteld er zoweing over , is het probleem allang of na de stalling
omdat het kan dat je voorband op een bepaald punt altijd met een belasting
( draagpunt ) heeft gestaan .
Als ik je verhaal zo lees, denk ik aan het balhoofdlager, bij kromme remschijven zou hij tijdens het remmen continu trillen, en als je balhoofdlager speling heeft trilt hij in het begin van het aanremmen tot hij zich zlef klem zet door de druk.
Even iemand op de motor zetten, zelf er voor gaan zitten en de voorvork zo laag mogelijk onderaan vast pakken, dan de vork naar je toetrekken en terug duwen, speling zou dan voelbaar moeten zijn.
Schijven kun je controleren door het voorwiel van de grond te hangen, dan het wiel draaien terwijl je iets vlak tegen de schijf houd om te zien of deze ook recht is (of niet).
Band ben ik niet zo bang voor, dan zou de motor tijden het rijden ook moeten gaan trillen.
ja kan vicking maar ik dat een band die niet lekker op de velg meer ligt door staan en lucht verlies waarbij tijdens het remmen meer druk op komt zodat de trillingen voelbaar worden . ( sjimmien noemt men dat als ik het goed heb )
Als het door de band komt, zou je dat ook tijdens het rijden moeten voelen.
Dan meestal wel alleen boven een bepaalde snelheid, vaak boven de 150.
Ik denk niet dat de vervorming van de band de oorzaak is,
De motorzaak heeft geconstateerd dat een kleine afwijking in'de remschijven de oorzaak kan zijn.
Ook kan ik er veilig mee rijden wordt gezegd, zolang het mij niet stoort. Natuurlijk moet dit niet de oorzaak zijn van andere defecten.
Groet, Pannemanski
Ik zou zeggen vervangen die remschijven.
Veiligheid staat bovenaan.
Weg met die schijven.
Neem geen risico met remmen ๐ฎ
veel nieuwe Suzuki,s hebben dit probleem ook gehad.
als je bij MP gaat vragen hoeveel nieuwe schijven die op garantie vervangen hebben , zeggen ze niks maar hun gezicht spreekt boekdelen.