tellerset aansluitp...
 
Meldingen
Alles wissen

tellerset aansluitprobleempjes

2 Berichten
2 Gebruikers
0 Reactions
78 Bekeken
(@patrick84)
Berichten: 1
New Member
Topic starter
 

Tijdens de ombouw van de tellerset ('84GSX1100ES naar '82/'83 GS1100E), tegen 2 probleempjes aangelopen.

1)De '84 teller heeft een 17-pins stekker en de '82/'83 heeft twee kleine van 8 en 9 pins.
Zijn hier verloopstekkers/kabeltjes voor of moet ik de pinnen omsteken??
2)De '84 teller heeft 1 aansluiting voor de km-teller, maar de '82/'83 teller nog een 2e voor de toerenteller.
Op alle foto's van een '82/'83 GS1100E zit er maar 1 kabel aan de opnemer maar 2 in de teller.
Hoe is dit mogelijk??
Heeft deze een soort splitter voor deze kabel??

Wie kan mij hierin helpen??
Alvast bedankt voor de reactie(s)

 
Geplaatst : 2 april 2014 18:50
(@iemand)
Berichten: 505
Honorable Member
 

Een gesplitst stuk kabel zou op het onderdelen fiche moeten staan. Er valt voor mij alleen uit op te maken dat dit niet apart leverbaar is. http://www.cmsnl.com/suzuki-gs1100-ees-1982-1983-usa_model15996/partslist/95984.html#results

De toeren die de motor maakt worden niet opgenomen bij het voorwiel. Die zal je dus naar de versnellingsbak moeten volgen als dat mechanisch is of dicht bij de ontsteking als het elektrisch zal wezen. Jij hebt dus twee verschillende tellers. Jouw model heeft die trouwens ook beide. Zie de links hier beneden, twee tachometers van het zelfde fiche. Bij één van de motor modellen op deze site kan je misschien een diagram (schema) van de kabels vinden. De toerenteller zal het bij jou project waarschijnlijk niet kunnen doen. LoL

http://www.cmsnl.com/suzuki-gs1100-ees-1982-1983-usa_model15996/partslist/95977.html#results :ugeek:

http://www.cmsnl.com/suzuki-gs1100-ees-1982-1983-usa_model15996/partslist/95978.html#results :ugeek:

Ik zou niet zelf gaan prutsen met kabeltjes aan stekkertjes wanneer dat nog aan de orde is maar de tellers verkopen en gewoon een goed onderdeel bestellen. Inbreken in de kabelboom is haast altijd moeilijk omdat die kabeltjes vaak erg dun en uiterst zwak zijn. Een originele kabelboom is meer waard voor de motor.

 
Geplaatst : 3 april 2014 07:00
Deel: