Hallo, ik ben net nieuw hier op het forum.
Ik heb een vraag waar ik verschillende antwoorden op krijg m.b.t. de langdurige opslag van mijn Honda
Misschien kan iemand hier mij uitsluitsel geven.
Allereerst een paar gegevens, die misschien de condities veranderen en vandaar de verschillende antwoorden.
Ik woon in Thailand, dus elke dag tussen 35 en 45 graden temperatuur. En ook betekend dit dat er normaal gesproken GASOHOL 95 i.p.v benzene 95 wordt getankt. ( dit is echter wel op sommige plaatsen verkrijgbaar. )
Ik moet mn Honda nu een jaar of langer opslaan.
Ik heb alle 'normale ' voorbereidingen getroffen, dus daar is advies niet nodig, maar....
Is het nou tank vol of leeg?
Bij de ene zaak zeggen ze je moet de tank aftanken met Benzene 95 en een toevoeging erbij doen . ( dit voor condens etc) en dat is idd ook het gemiddelde advies in NL.
maar de KTM dealer hier, waar ik in onderhoud ben vanwege gebrek aan een betrouwbare Honda dealer haha, die zelf ook zeer ervaren racer en offroad specialist is, verzekerd mij , dat de tank compleet leeg maken de beste optie is. Is dit misschien anders bij warm klimaat?
Wat is nu waar?
En evt. hoe maak ik de tank dan HELEMAAL leeg? drooglopen lijkt me niet zo goed.....
Nou ja bedankt alvast
gr Jeroen
Hey!
Het lijkt me als ik je verhaal zo hoor dat het de kortste klap is om de tank helemaal vol te gooien en een toevoeging erbij te doen.
Helemaal droog is lastig omdat er altijd wel ergens een restje blijft hangen.
Ik zet mijn motor altijd vol weg met een tank vol euro 98 (zal wel niet in Thailand te verkrijgen zijn)
Als de meningen verschillen en op 50/50 zitten zou ik gewoon het makkelijkste kiezen want dan kan beide geen kwaad.
groeten en succes!
In Nederland krijg je water uit de condenserende lucht in de tank, en dat gaat roest geven. Als je de tank nokvol doet zit er bijna geen lucht meer in de tank, dus condenseert er weinig water. Maar als het bij jullie zo lekker droog is dat het water niet condenseert dan kun je je tank net zo goed helemaal leeg laten(slang los en leeg laten lopen) want die benzine gaat kapot na een maand of 3. Met toevoeging kun je het wel wat rekken, maar waarom zou je dat doen?
Alleen: verdrogen je slangen/carbs niet sneller als ze droog staan?
Ja daar zit ook wel wat in!
@KawaSjakie wrote:
Alleen: verdrogen je slangen/carbs niet sneller als ze droog staan?
misschien de slangen invetten kan wat schelen..
Bedankt. Heb voor de optie vol gekozen . Heb idd ook de slangen en rubbers ingevet. Bij terugkeer leegpompen en opnieuw vullen...We zullen zien of dat zo werkt , maar lijkt me wel.
Bedankt. Heb voor de optie vol gekozen . Heb idd ook de slangen en rubbers ingevet. Bij terugkeer leegpompen en opnieuw vullen...We zullen zien of dat zo werkt , maar lijkt me wel.