Hallo
Ik was gister aan het werken aan een DR650RSE uit 1992 (afaik).
Hij vonkt niet op beide bobines, op de bobine aansturing meet ik dan ook niks.
De pickup coil meet ohms goed door (iets van 200 ohm geloof ik), iig binnen de range in het wph.
Daarom ging ik kijken naar de CDI. Hier kan ik echter geen voedingsinput vinden.
Ik neem toch aan dat hij op een manier aan de accu moet hangen.
Ik kwam dit schema tegen:
is wel het 94-95 model volgens het schema, maar alle andere schema's hadden andere bedrading.
Dit is tot nu toe de enige die overeenkomt kwa kleuren en stekkers
De cdi heeft 13 kabels, daar heb ik dit van kunnen maken (kabelkleuren van de cdi zelf, niet de kabelboom):
B/G = tacho signaal
2x W/BI = bobine aansturing
B/Y = killswitch en contactslot (uit) naar massa
BR = dynamo stuurstroom
B = dynamo stuurstroom
Bl/W = pickup coil
G = pickup coil
B/W = Massa
Bl = neutraal schakelaar naar massa
W = zijstandaard schakelaar naar massa
Bl/B = neutraallampje naar +12V
G/Y = iets met de decompressie controller?????
Waar haalt hij uberhaupt zijn voeding vandaan?
komt dat uit de decompressie controller?
Hopelijk kan een van jullie hier wat licht op schijnen.
alvast bedankt
Timberleek
De CDI krijgt signaal stroom van de dynamo zo te zien. Dit is dan de "Dynamo Stuurstroom" "BR" en "B." De Pick-Up Coil zorgt namelijk voor de timing. De stuurstroom is denk ik een puls.
Motoren kunnen hun stroom voor de ontsteking van de dynamo of van de accu krijgen. Bij wisselstroom (AC) wordt dit gegenereerd in een gescheiden deel van de dynamo. Je hebt AC-CDI systemen en DC-CDI.
http://www.scooterhulp.com/elektronica/5143-werking-cdi-capacitive-discharge-ignition.html
Ik kan je niet verder helpen met deze techniek en het schema is een niet te openen pagina. Voor een oplossing kan de service manual interessant zijn want alles wat je door kunt meten zou daar in beschreven moeten staan. Succes.
is het probleem al verholpen ?ikhad hetzelfde probleem lag aan het magneetspoeltje