hoi techneuten
ik heb een vraag over een suzuki 600 f van 1992
de motor loopt niet lekker geen vermogen na verloop van het rijden schiet hij er als een speer vandoor
loopt dan ook goed met normaal gas hij
zakt dan bij terugschakelen terug in km tot ca 80 km max bij vol gas
na een tijdje schiet hij dan er ineens weer vandoor
weet iemand wat dit zou kunnen zijn ??????
bvd rene
Lastig te beoordelen vanaf hier, maar klinkt als een brandstofprobleem.
Wanneer is de carburatie voor het laatst gereinigt en afgesteld?
14 dagen geleden ongeveer bij nacontrole vlotterkammers keurig vol membraamen allemaal heel
eigenlijk opvallend schoon de carburateur
Ultrsoonbad gehad? vervuiling is met het blote oog niet niet te zien.
Alle vacuumleiding heel en zonder knikken gemonteerd?
Onder de deksels van de gasschuiven waar de membramen boven zitten, zitten daar de O-ringen allemaal nog om hun plaats?
Aansluitrubbers tussen carbs en cilinderkop vrij van haarscheurtjes?
Werkt je brandstofpomp wel goed?
@vicking wrote:
Ultrsoonbad gehad? vervuiling is met het blote oog niet niet te zien.
Alle vacuumleiding heel en zonder knikken gemonteerd?
Onder de deksels van de gasschuiven waar de membramen boven zitten, zitten daar de O-ringen allemaal nog om hun plaats?
Aansluitrubbers tussen carbs en cilinderkop vrij van haarscheurtjes?
Werkt je brandstofpomp wel goed?
brandstofpomp ?
op carbs
Ja, al mijn carb fietsen hadden en hebben ze er op zitten.
brandstofpomp op carb. fiets ??? meen je dat echt blonde reus ???
er is hier (tenminste als de electr. ontsteking niet verloopt) ....
sprake van een zuurstof/mengsel-probleem , luchtfilter of valse
lucht na de carburatie!
Op dit moment rijd ik op een Yamaha Thunderace, deze heeft ook gewoon een brandstofpomp hoor. Mijn vrouwtje had jaren geleden een Diversion 600, ook deze had een brandstofpomp, en mijn Kawasaki ZXR750 had ook een brandstofpomp, m,n FZR1000 ook m'n GTS1000 ook,weet eigenlijk niet eens welke van mijn motoren er geen had.
Snap niet waarom jullie het zo bijzonder vinden.
P.S je kunt natuurlijk ook beginnen met het reinigen of 5cm afknippen
van de vier afvoerslangen van de carburateur (komen onder de motor uit)
oorzaak opspattend vuil !
is dit probleem meestal mee opgelost !
gr. van een oude rot
goed we zijn wakker , zit inderdaad een pomp op een gsxf ,
kan het eventueel zijn , het vreemde is dat de suus soms
goed rijdt en dan weer niet.
een andere oplossing zou kunnen zijn dat het luchtgaatje
in de benzinedop een beetje verstopt zit.
krijg je hetzelfde probleem , krijgen de carbs. te weinig benzine.
het lijkt me dat een pomp het wel doet of niet , maar je weet maar
nooit met een twintig jaar oude motor , meegenomen dat de motor slecht
rijdt als hij koud is zou dit best wel eens een plausibele oorzaak kunnen zijn.
misschien is de oplossing de geoxideerde contacten schoonmaken.
Motorfiets storing problematiek anno 2012 dus.
Mijn Citroën automobile uit 1955 heeft ook een brandstofpomp, een SEV meen ik, nooit geen trammelant mee.
De BMW motorfiets heeft geen brandstofpomp, kan dus ook niet kapot gaan, krijgt brandstof via de zwaartekracht, super systeem dus.
De Harley-Davidson WLA heeft hetzelfde systeem als de BMW, ligt alleen vaker brandstof onder de motor als in de M88,
De Belg, idem dito, sproeit alles over het blok en de straat.
Maar:
Het spul loopt altijd.