Honda CBR600F4 laatste model met carbs.
Heeft 1 jaar stil gestaan bij vorige eigenaar. Gestart, weg gereden en overgenomen zonder een enkel probleem.
Motor lijkt in topconditie te zijn.. tot dat..
Motor loopt op choke OK. Choke er af en toerental fluctueert. Bij warme motor probleem nog steeds aanwezig maar iets minder.
Tot 4 a 5000 toeren vaak schokkend en inhoudend. Bij hoger toerental lijken de problemen weg te zijn en komt het vermogen terug.
Motor klinkt niet netjes uit uitlaat, net alsof er te veel lucht uit komt. Niet echt een plof geluid maar meer haperend geluid wat net niet OK is.
Enige modificatie aan de motor is dat ik wat glaswol uit het laatste stuk van de demper heb gehaald, mag geen probleem zijn zou je denken? Wie kan hier op antwoorden?
Ik heb de carbs er uit gehaald en bekeken, zoals ze uit de fabriek komen zien ze er uit. Even wat carb reiniger hier in gedaan (just to be sure)
Luchtfilter en fijn filters (spons filters) vervangen. In een van de sponsfilters zat een gaatje, probleem gevonden zou je zeggen (valse lucht)
Bougies en bobine nagekeken.
Gecontroleerd op valse lucht, niet kunnen vinden.
Wie heeft er nog meer goede ideeën voordat ik kostbare stappen ga ondernemen?
Alvast bedankt.
voordat je iets uit elkaar gooit Forté erin om de carbs te reinigen, kan bijna niet anders als ik het zo lees dat er sproeiers verstopt zitten. Een flesje van dat spul op een volle tank en meestal reinigt dat genoeg, desnoods een keer herhalen. Als dat niet helpt moeten de carbs uit elkaar.
Succes en veel plezier met je CBR!
Bedankt voor je reactie.
Ik citeer mezelf in dit geval even: carbs zijn in nieuwstaat van binnen, en heb carb reiniger in de carbs gedaan.
De problemen zijn maximaal 10 a 15% minder geworden.
In de meeste gevallen is dit een kwestie van vuil.
Na carb reiniger maar 15 % beter geworden klinkt niet goed.
Ook al zien de carbs er als nieuw uit, toch zou ik eerst beginnen om de carbs uit elkaar te halen.
Zoals Kawasjakie al zei, sproeiers is een goede optie dat die niet goed functioneren.
Je aangepaste demper moet inderdaad niet een probleem zijn.
In ieder geval succes.
@steuwissen wrote:
Bedankt voor je reactie.
Ik citeer mezelf in dit geval even: carbs zijn in nieuwstaat van binnen, en heb carb reiniger in de carbs gedaan.
De problemen zijn maximaal 10 a 15% minder geworden.
Niet in je carbs maar door de benzine mengen, en dan je tank leeg rijden. Dat geeft het beste effect!
Een vervuilde sproeier zie je niet met het blote oog..