Scheisse!!!!!!!!!!!...
 
Meldingen
Alles wissen

Scheisse!!!!!!!!!!!!!

27 Berichten
7 Gebruikers
0 Reactions
58 Bekeken
(@rudyhadee)
Berichten: 1334
Noble Member
Topic starter
 

Kaput, BMW is nu echt kapot zeg.

Net het schroefdraad opgezuiverd voor het bougiegat van de rechter cilinder, maar de bougie wil dus niet meer vast gezet worden, einde oefening. Gaat weer lekker dubbel op, ontstekingsgedeelte naar de mallemoer en nu de cilinderkop.
Ga niet voor een helicoil, ga nu op jacht naar 1000 cc cilinderkoppen, kan ik nog schneller.
Baal weer lekker, mooi weer en niet rijden op de Beemer, pak eerst de groene wel, of die andere zwarte.

Enne: de versnellingsbak schakelt op dit moment nog perfect, komt natuurlijk mede doordat die gewoon stilstaat, BMW's moet je immers niet mee rijden.

 
Geplaatst : 10 mei 2011 19:35
(@roadrash)
Berichten: 166
Estimable Member Admin
 

@Rudyhadee wrote:

Kaput, BMW is nu echt kapot zeg.

......., BMW's moet je immers niet mee rijden.

Maar goed dat ie nu kaputt is, dus..

 
Geplaatst : 10 mei 2011 21:10
(@oemoemenoe)
Berichten: 1073
Noble Member
 

goeie tip , 1000 koppen nemen en nog schneller fahren....... Mr. Green

 
Geplaatst : 10 mei 2011 21:33
(@ninjawil)
Berichten: 816
Prominent Member
 

@Oemoemenoe wrote:

goeie tip , 1000 koppen nemen en nog schneller fahren....... Mr. Green

und noch schneller revisieren LoL

 
Geplaatst : 10 mei 2011 22:15
(@rudyhadee)
Berichten: 1334
Noble Member
Topic starter
 

Ik snap niet dat het kapot is gegaan, zijn nog maar 39 jaar oud deze koppen, de originele nog dus.

 
Geplaatst : 11 mei 2011 06:40
(@roadrash)
Berichten: 166
Estimable Member Admin
 

@Rudyhadee wrote:

Ik snap niet dat het kapot is gegaan, zijn nog maar 39 jaar oud deze koppen, de originele nog dus.

Inderdaad. Want mijn oude Jawa was van 1970. En die rijdt ook nog steeds met dezelfde kop rond..

 
Geplaatst : 11 mei 2011 07:55
(@rudyhadee)
Berichten: 1334
Noble Member
Topic starter
 

Niks scheisse dus, onderdelen zijn vanmorgen binnen gekomen, contactpunten dus en condensator, gelijk het fibernokje bekeken van de oude en de nieuwe contactpunten, lijkt me wel de oorzaak, van de nieuwe is het nokje een paar mm hoger, dus de punten bleven gewoon gesloten zal ik maar zeggen, daarom wilde die vast niet meer lopen.
Gigantisch dure uitgave trouwens, set punten voor maar liefst € 12.76 ex btw en een condensator voor € 10.38 ex btw, hoop hier toch wel weer een aantal jaren mee te doen.O ja, ook nog een schroefie van €0.38, onderschat dit niet.
Ook nog gebeld met een revisiebedrijf alhier voor reparatie van het schroefdraad van de bougie, kost iets van € 30.-, waar praat je over zeg.

Wordt dit weekend druk sleutelen dus, koppie d'r af, punten d'r op en toch die 1000cc koppen zien te scoren.Monteer ik dat wel een keer als het geen weer is om te rijden.

Trouwens: wat kost het bij een Japanner om de ontsteking te vervangen?

 
Geplaatst : 11 mei 2011 12:35
(@roadrash)
Berichten: 166
Estimable Member Admin
 

@Rudyhadee wrote:

Trouwens: wat kost het bij een Japanner om de ontsteking te vervangen?

Vergelijkbaar.
Maar als je een ouwe japanner hebt, bijvoorbeeld een Kawasaki driecilinder, dan moet je alles 3x kopen.
Dus toch maar weer goedkoop, zo'n Beamer...

 
Geplaatst : 11 mei 2011 12:47
(@vicking)
Berichten: 882
Prominent Member
 

Schroefdraad vervangen van de kop moet toch mogelijk zijn Rudy, je krijgt vast veel garagebedrijven over de vloer, deze hebben wel een vervangende draadbushoor, als jij de kop demonteerd is het voor hun helemaal een eitje.
ps: een los busje kost iets van 3,00 euro.

 
Geplaatst : 11 mei 2011 13:36
(@rudyhadee)
Berichten: 1334
Noble Member
Topic starter
 

Nou, ben nu lekker aan het klooien met die klote contactpunten, blijkt dat die veel te vroeg opent, grondplaat wil niet verder draaien, dus worden de sleufgaten maar verder uitgevijld, zodat ik verder terug kan afstellen.
Komt natuurlijk ook door de asymmetrische nokkenas, voedingsdraad van de punten moest naar binnen gebogen worden, anders kwam die tegen de centrifugaal vervroeger aan,die zat ook nog eens aan 1 kant vast door corrosie op de afstandsring, mooi schoon geschuurd en in de Harley olie gezet, gaat weer lekker soepel nu.
Kortom: had ik toch maar zo'n fijne Japanner, nieuwe ontstekingsunit er op en klaar ben je.

 
Geplaatst : 11 mei 2011 21:01
(@kawasjakie)
Berichten: 2119
Noble Member
 

kost dan wel een paar centjes meer dan jouw contactpunten....

 
Geplaatst : 11 mei 2011 21:24
(@rudyhadee)
Berichten: 1334
Noble Member
Topic starter
 

Zo, dus, gisteravond kwamen de 1e klappen er weer uit, weliswaar niet als een R75/5, meer als een 375/5, liep immers maar op 1 cilinder.Koppie rechts schnell gedemonteerd en vanmorgen weg gebracht, haal hem vanmiddag weer op met een nieuwe Midlock schroefdraadbus er in gemonteerd.Oude bougies gaan de container in, nieuwe Iridium Ix exemplaren liggen klaar.
Weer genoeg te doen dus.

 
Geplaatst : 13 mei 2011 12:25
(@henks)
Berichten: 1083
Noble Member
 

Oude bougies niet weggoooien voor je nieuwe hebt,
heb hier ook een hele voorraad van aangelegd.
heb je de zijwindcorrectiezuigers al gereviseerd?[attachment=0:33foqfom]rest seidel.jpg[/attachment:33foqfom]

 
Geplaatst : 13 mei 2011 17:53
(@rudyhadee)
Berichten: 1334
Noble Member
Topic starter
 

Gaapppppppppp................. 05.22 uur al wakker, lekker vroeg zeg.
Ben gisteravond gaan slapen met: steek-en ringsleutel 12, set voelermaten,klein inbussleuteltje,momentsleutel, werkplaatshandboek der oude BMW modellen,Volt meter,Dwell meter,stoboscooplamp,magneetstift,F-S en OT merktekens in mijn kop, aantrekkoppels und so weiter.
Het leven van BMW Boxer berijders gaat niet altijd over rozen, hoop vandaag weinig stekels tegen te komen en het geheel weer fatsoenlijk aan de loop zien te krijgen.
Als ik nu even achter de computer weg ga, is die wellicht om 07.00 uur al klaar, moet dus een beetje vaart maken nu. Voor hen die de komende dagen gaan rijden op hun onnavolgbare Jap: veel plezier, voor BMW berijders: voorzichtig schakelen.

Zo: nu eerst maar een bak koffie, Ibu's en een sjekkie, lees u allen later wel weer.

Gaapppppppppppp...............

 
Geplaatst : 14 mei 2011 06:03
(@rudyhadee)
Berichten: 1334
Noble Member
Topic starter
 

Nou, om 07.00 uur de schuur in, cilinderkop weer gemonteerd, grondplaat voor de ontsteking nog verder uitgevijld voor meer stelmogelijkheden en voila! om 08.00 uur liep het spul weer.
Om niet al teveel trammelant in de buurt te krijgen, net een aantal proefritten gemaakt, het kreng loopt naar behoren en is sneller en krachtiger als voorheen, trek hem zelfs op een natte weg bijna onderuit.
Stationair is nu ook beter, ontsteking heeft altijd veel te vroeg gestaan, met de stroboscooplamp is het echter veel secuurder te controleren, zelfs de Dwell was goed.
Kan ik hopelijk eerst weer 10 jaar verder.

 
Geplaatst : 14 mei 2011 14:01
Pagina 1 / 2
Deel: