Ik denk dat ik ook een opsomming ga maken wat ik allemaal kapot heb gehad aan mijn BMW en/of onderdelen die vervangen zijn sinds het in gebruik nemen na 1981.
dat zal een kort lijstje zijn, naast een heleboel plastic dat na een schuiver niet zo mooi meer was alleen maar wat banden en bougies nodig gehad. Maar ja, รญk rij ook nog niet vanaf 1981 โ
nee jullie kopen elke 2 jaar een andere......
Ben toch een lijstje aan het samenstellen, graag even geduld, zit nogal wat denkwerk in, moet eerst terug naar 1981, snap u?
Korte impressie van wat er zoal vervangen is aan de BMW R75/5 van 1972, gerekend wordt vanaf 1981, sinds die tijd heb ik hem.
Voorband:paar keer vervangen
Binnenband:paar keer vervangen
Spaken voorwiel:vervangen
Remvoering voorwiel : vervangen
Voorvork:olie keerringen vervangen
Voorvork:veren vervangen voor progressieve
Kroonplaat:vervangen door RVS met minder gaten als origineel.
Benzinetank:origineel
Balhoofd:lagers vervangen
Gaskabels:1x vervangen
Remkabel:1x vervangen
Koppelingskabel:2x vervangen
Remlichtschakelaar:2x vervangen
Handvatrubbers:2x vervangen
Schakelaar startmotor/richtingaanwijzer:1x vervangen
Contactsleutel:is nog origineel, de spijker dus.
Gloeilamp dimlicht/grootlicht: vaak vervangen(ben hier de tel gewoon kwijt).
Brandstofkranen:1x vervangen(2 stuks)
Kurken pakking benzinedop:1x vervangen
Benzineslangen: vaak vervangen
Benzinetank:origineel
Membraam carburateurs: in de Bing periode:2x vervangen.
Carburateur rubber aansluiting op cilinderkop:1x vervangen
Stoterstangen: 1x 1 exemplaar vervangen ivm krom slaan.
Cilinders en zuigers: vervangen voor 1000cc Siebenrock set
Nokkenas:zenuwachtig exemplaar gemonteerd
Diodeplaat:2x vervangen
Rotor dynamo:2x vervangen
Contactpunten:paar keer vervangen
Nokkenasketting:1x vervangen
Lagers en keerringen nokkenas:1x vervangen.
Krukaskeerring: 2 of 3x vervangen
Koppeling:1x vervangen voor standaard uitvoering, 1x vervangen complete set 1000cc uitvoering
Vliegwiel:lichtere uitvoering, 400 gram uitgehaald
Carter: tussenring gemonteerd voor meer olie in het blok
Carburateurs: standaard 32 mm Bing vervangen voor 36mm Dellorto PHF
Carburateur aansluiting op cilinderkop: grotere bussen voor gemaakt ivm doorlaat.
Accu: de zoveelste, ben de tel kwijt, is nu een Odyssee Blei Frei
Accu elastiek vastzet bandjes:4of 5 keer vervangen
Versnellingsbak: 4 bak : 1x vervangen door hem zelf te mollen, zit nu al tijden een 5 bak op.
Oliekeerring prise-as: paar keer vervangen
Achtervork: nieuwe lagers, 1e keer
Keerring cardan plus lager: 1x vervangen
Achterwiel: nieuwe spaken
Remvoering achterwiel: nog nooit vervangen(remt trouwens ook voor geen meter).
Achterband: tig keer vervangen
Stuur: vervangen voor clip-ons
Spatborden:vervangen voor aluminium exemplaren
Verlichting achter:tig keer wat anders, ligt nu weer wat anders klaar
Knipperlichten: Cat eye model
Zadel:numero 6 zit er nu op
Uitlaatsysteem:
Origineel gehad
Daarna Hoske
Daarna eigen makelij megafoon
Daarna Megaton
Daarna Zeuna
Nu: Magni, 4 stuks
Speedmeter: van fiets, Franke Brothers uitvoering
Toerenteller: elektrisch t/m 16000 Rpm
Rem-schakelset:Tarozzi
Luchtfilter: of Green sportfilter, momenteel open met kelk
En dan nog heb ik het idee wat vergeten te zijn,maar wat?
Had ik maar een Jap.
@Oemoemenoe wrote:
nee jullie kopen elke 2 jaar een andere......
ze is al bijna 17...
ben ik dan ook een oude meuk rijder โ
Heb mijn KLV1000 nu 6 jaar
Zal even een lijstje maken wat ik aan deze jap al allemaal heb moeten versleutelen om hem rijdende te houden
Was inderdaad nog wat vergeten:
Achterschokdempers vervangen voor Koni, is onderhand alweer aan vervanging toe.
Frame geheel gepoedercoat,mat zwart
Rubber mof tussen versnellingsbak/achtervork vervangen.
Brandstoftank laten voorzien van afbeelding Wolfje, in bladgoud.
Binnendempers moeten maken voor de Magni's plus RVS wol voor de "demping"
Kroonplaat van RVS
Tommasselli koplamp oren
Vrijstand schakelaar vervangen ivm lekkage.
Eigenlijk is het helemaal geen "oude"BMW.
En nu wil ik gewoon een probleemloze Japanse motorfiets, dit omdat ze zo mooi zijn en zo betrouwbaar,ik ga bij Motoport kijken.
ha die her rudy
het frame is van 81
de rest is gewoon vernieuwd alla 81
Correctie hoor:
De motor is van 1972!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ooo i'm so sorry
frame is van 72
@shadow* wrote:
ooo i'm so sorry
frame is van 72
![]()
![]()
![]()
![]()
Heb je al naar jou gashandle laten kijken?
Ben wel benieuwd of het aan de kabels lag of aan het handle zelf ๐
hoi
ik heb besloten dat ik mijn beauty naar divmo breng en haar helemaal laat checken ๐
ik heb nu meer dan 25.000 km gereden sinds de laatste check-up ๐ฎ
toen zijn er andere banden en
tandwiel , ketting en osco opgegaan
tussendoor wel olie , banenspanning , osco-vatje enzo gecheckt
maar verders ............ ๐ ๐ฎ
dus voor ik naar duitsland vertrek issie helemaal reddy
oeps
61.000 (nu ) min 25 .000 (met het beurtje ) is 36.000 km