hmm ondanks dat ik erg tevreden ben met m,n GS is de bak weer aan revisie toe.
3e gaat weer springen , laatste revisie was 21K terug.
nu pers ik er wel alles uit , maar dit is te vroeg , ding heeft 146K op de klok.
ben het zat . π
gelukkig ondertussen veel BMW connectie,s opgebouwd en ligt er een 1100 RT bak(1997) voor me klaar.
uitbouwen ging in 2,5 uur .
begin er handig in te worden.
qua bakken is BMW van het voetstuk gevallen voor mij.
en begin niet over een Jap kopen , dan stop ik liever met motorrijden
π
2,5 uur is wel lang hoor Oe, bij een streep 5 duurt het ongeveer 45 minuten.
..............................
Kan ik niet ontcijferen.
........................ -> koop een jap als je wilt rijden, een BMW als je graag sleutelt π
Heb nog wel een kapotte 4-bak liggen, een goeie 4-bak en een goeie 5-bak welke nu onder de motor zit, de kapotte 4-bak is in 2006 gesneuveld, puur door afreageren op de motorfiets, moest toen even.
hmm RT bak hangt erin .
morgen de startmotor FF flexen
heeft nog geen stroom
Tis maar behelpen met zo'n beemer lees ik.
Tsja, BMW blinkt niet uit door kwaliteit, mijn 1e bak was na ongeveer 35 jaar toch echt aan gruzelementen.Gingen wel vaker kapot, met name de lagers en uit de 3e versnelling springen, bekende kwaal door slijtage van de aangrijpnokken, die worden rond, het scherpe gaat er af en vervolgens is het mis.
Kun je oplossen door de nokken weer strak en hoekig te vijlen, maar dan zit je over 35 jaar weer met hetzelfde euvel, ben je 70 jaar verder, moet die bak er alweer onder vandaan gesleuteld worden.Alternatief is nieuwe tandwielen, maar dan is het wel nieuw, wij hebben ze het liefste gebruikt.
Een Japanner komt nicht im frage, nooit niet, dan nog liever een Engelse motorfiets.
Even zonder geintje, maar is de bak van de boxer zo anders dan die van de lijnblok fietsen? de boxer heeft minder vermogen dan de lijnblok fietsen, moet dan toch geen problemen geven?
nee de K heeft een totaal ander concept.
mijn GS had een M94 die t/m 1996 in alle boxers zitten , daarna kwam de M97 die is binnenin heel anders maar past wel op de oudere blokken .
de M94 zijn in de loop veel klachten over met name springers door slappe schakelvorken.
de M97 staat goed bekend.
de 1150 met 6bak is weer een ander verhaal . die schakelen super.
zou de bak en de aandrijving van een 1150 willen hebben om dat over te sleutelen.
maar dat is toekomstmuziek π
maar goed , net FF door de wijk gereden en het spul schakelt weer lekekr.
moet vanmiddag es goed stukkie rijden .
π
Nou Oe, dan kun je er weer een paar duizend kliks tegenaan!
Is er nooit met andere oliesoorten ge-expirimenteerd om die bakken heel te houden?
ja , maar het zit niet in de smering .
als de vork iets slijt springt de 3e of bij sommige de 2e elke keer uit en in de versnelling.
de tandwielen buigen dan iets uit elkaar en bij volgas slaan ze een keer door.
Puur slijtage probleem dus eigenlijk?! Zou een hardere/slijtvastere schakelvork dan helpen? Of verkopen ze bij BMW gewoon graag onderdelen?
nee , ze verkopen me liever een full-options 1200GSa , maar dan zijn ze verkeerd ingelicht.
blijf fijn op m,n eigen 1100 rijden al moet ik zelf een bak in elkaar lassen π
maar goed , BMW is qua bakken en zitzadels nu eenmaal geen topper.
de rest maakt het wel weer dubbel goed .
ben nog steeds gek op m,n ouwe trouwe GSje die me overal naartoe heeft gebracht zonder ellende langs de weg.
dat is ook wat waard.
een chip en computergestuurde 1200 is ook niet aan mij besteed .
totnutoe heb ik alles een beetje zelf kunnen vervangen , met dat moderne spul weet ik het zo net nog nie....... :geek: