rot bak
 
Meldingen
Alles wissen

rot bak

54 Berichten
10 Gebruikers
0 Reactions
110 Bekeken
(@oemoemenoe)
Berichten: 1073
Noble Member
Topic starter
 

hmm ondanks dat ik erg tevreden ben met m,n GS is de bak weer aan revisie toe.
3e gaat weer springen , laatste revisie was 21K terug. Evil
nu pers ik er wel alles uit , maar dit is te vroeg , ding heeft 146K op de klok.
ben het zat . πŸ™
gelukkig ondertussen veel BMW connectie,s opgebouwd en ligt er een 1100 RT bak(1997) voor me klaar.
uitbouwen ging in 2,5 uur .
begin er handig in te worden.
Grin

qua bakken is BMW van het voetstuk gevallen voor mij.
en begin niet over een Jap kopen , dan stop ik liever met motorrijden
πŸ˜‰

 
Geplaatst : 28 april 2011 18:12
(@rudyhadee)
Berichten: 1334
Noble Member
 

2,5 uur is wel lang hoor Oe, bij een streep 5 duurt het ongeveer 45 minuten.

 
Geplaatst : 28 april 2011 18:45
(@vicking)
Berichten: 882
Prominent Member
 

..............................

 
Geplaatst : 28 april 2011 18:54
(@rudyhadee)
Berichten: 1334
Noble Member
 

Kan ik niet ontcijferen.

 
Geplaatst : 28 april 2011 18:56
(@kawasjakie)
Berichten: 2119
Noble Member
 

........................ -> koop een jap als je wilt rijden, een BMW als je graag sleutelt πŸ˜‰

 
Geplaatst : 29 april 2011 18:25
(@rudyhadee)
Berichten: 1334
Noble Member
 

Heb nog wel een kapotte 4-bak liggen, een goeie 4-bak en een goeie 5-bak welke nu onder de motor zit, de kapotte 4-bak is in 2006 gesneuveld, puur door afreageren op de motorfiets, moest toen even.

 
Geplaatst : 29 april 2011 19:01
(@oemoemenoe)
Berichten: 1073
Noble Member
Topic starter
 

hmm RT bak hangt erin .
morgen de startmotor FF flexen
heeft nog geen stroom

 
Geplaatst : 29 april 2011 21:49
(@ninjawil)
Berichten: 816
Prominent Member
 

Tis maar behelpen met zo'n beemer lees ik. LoL

 
Geplaatst : 29 april 2011 22:31
(@rudyhadee)
Berichten: 1334
Noble Member
 

Tsja, BMW blinkt niet uit door kwaliteit, mijn 1e bak was na ongeveer 35 jaar toch echt aan gruzelementen.Gingen wel vaker kapot, met name de lagers en uit de 3e versnelling springen, bekende kwaal door slijtage van de aangrijpnokken, die worden rond, het scherpe gaat er af en vervolgens is het mis.
Kun je oplossen door de nokken weer strak en hoekig te vijlen, maar dan zit je over 35 jaar weer met hetzelfde euvel, ben je 70 jaar verder, moet die bak er alweer onder vandaan gesleuteld worden.Alternatief is nieuwe tandwielen, maar dan is het wel nieuw, wij hebben ze het liefste gebruikt.
Een Japanner komt nicht im frage, nooit niet, dan nog liever een Engelse motorfiets.

 
Geplaatst : 30 april 2011 06:11
(@vicking)
Berichten: 882
Prominent Member
 

Even zonder geintje, maar is de bak van de boxer zo anders dan die van de lijnblok fietsen? de boxer heeft minder vermogen dan de lijnblok fietsen, moet dan toch geen problemen geven?

 
Geplaatst : 30 april 2011 07:27
(@oemoemenoe)
Berichten: 1073
Noble Member
Topic starter
 

nee de K heeft een totaal ander concept.
mijn GS had een M94 die t/m 1996 in alle boxers zitten , daarna kwam de M97 die is binnenin heel anders maar past wel op de oudere blokken .
de M94 zijn in de loop veel klachten over met name springers door slappe schakelvorken.
de M97 staat goed bekend.
de 1150 met 6bak is weer een ander verhaal . die schakelen super.
zou de bak en de aandrijving van een 1150 willen hebben om dat over te sleutelen.
maar dat is toekomstmuziek πŸ˜€

maar goed , net FF door de wijk gereden en het spul schakelt weer lekekr.
moet vanmiddag es goed stukkie rijden .
😎

 
Geplaatst : 30 april 2011 10:02
(@kawasjakie)
Berichten: 2119
Noble Member
 

Nou Oe, dan kun je er weer een paar duizend kliks tegenaan!
Is er nooit met andere oliesoorten ge-expirimenteerd om die bakken heel te houden?

 
Geplaatst : 30 april 2011 10:34
(@oemoemenoe)
Berichten: 1073
Noble Member
Topic starter
 

ja , maar het zit niet in de smering .
als de vork iets slijt springt de 3e of bij sommige de 2e elke keer uit en in de versnelling.
de tandwielen buigen dan iets uit elkaar en bij volgas slaan ze een keer door.

 
Geplaatst : 30 april 2011 14:02
(@kawasjakie)
Berichten: 2119
Noble Member
 

Puur slijtage probleem dus eigenlijk?! Zou een hardere/slijtvastere schakelvork dan helpen? Of verkopen ze bij BMW gewoon graag onderdelen?

 
Geplaatst : 30 april 2011 21:56
(@oemoemenoe)
Berichten: 1073
Noble Member
Topic starter
 

nee , ze verkopen me liever een full-options 1200GSa , maar dan zijn ze verkeerd ingelicht.
blijf fijn op m,n eigen 1100 rijden al moet ik zelf een bak in elkaar lassen πŸ˜‰
maar goed , BMW is qua bakken en zitzadels nu eenmaal geen topper.
de rest maakt het wel weer dubbel goed .
ben nog steeds gek op m,n ouwe trouwe GSje die me overal naartoe heeft gebracht zonder ellende langs de weg.
dat is ook wat waard.
een chip en computergestuurde 1200 is ook niet aan mij besteed .
totnutoe heb ik alles een beetje zelf kunnen vervangen , met dat moderne spul weet ik het zo net nog nie....... :geek:

 
Geplaatst : 30 april 2011 22:43
Pagina 1 / 4
Deel: