Rare stationair loo...
 
Meldingen
Alles wissen

Rare stationair loop GS850

14 Berichten
4 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
234 Bekeken
(@bieemwoe)
Berichten: 217
Estimable Member
Topic starter
 

motor start primaΒ 

loopt goed als je rijd

maar wil snel afslaan als je gas dichtdraait

gs

Β 

stationairschroef al omhoog gejaagd,maar dan loeit het blok van onvrede

omlaag draaien is direct uitslaan

wat check ik als eerste in dit geval?

 
Geplaatst : 7 mei 2017 22:51
(@roadrash)
Berichten: 165
Estimable Member Admin
 

De synchronisatie misschien ?

 
Geplaatst : 7 mei 2017 23:42
(@bieemwoe)
Berichten: 217
Estimable Member
Topic starter
 

Gisteren alle 4 schroeven gelijk gezet en het was gelijk 100% beter. Nu nog een keer goed kijken naar soms nog te snel afslaan.....

 
Geplaatst : 9 mei 2017 15:49
(@iemand)
Berichten: 492
Honorable Member
 

Hey Bieemwoe,
Deze heeft een vacuΓΌm benzinekraan dus die doorverbinden met een benzinebestendige "T" van 8mm (?) en de iets dunnere vacuum slang dicht maken na te controleren en ook hoe die nog vast zit aan de nippel en of er een knik in gezeten heeft. Er zijn twee carburateurs ging ik vanuit.

Β Tweede weet ik ook. Benzine aanvoer controleren en kwaliteit. Tap voor het laatste eens de carburators af met de drain schroef en kijk of er meerdere malen de zelfde hoeveelheid uit komt, check op water hierin en sediment van roest. Controleer dan de carburators zelf ook nog eens om zeker te zijn. Er is een kans dat die zo zwaar vervuild zijn dat ze niet meer kunnen werken/de sproeiers verstopt raken/ gasschuiven niet meer vrij bewegen. Bij dergelijke defecten moet je de olie controleren op benzinegeur en hoeveelheid omdat de benzine daarin terecht kan zijn gekomen.

Daarna pas, zou ik de bobines (coils) controleren, visueel of er sporen van hitte op te zien zijn, de draden goed in de bobines en de bougiedoppen gedraaid zijn, en de weerstandstest van de coils doen (zie YouTube voor veel voorbeelden hiervan).

Ik neem aan dat de motor de tweede keer niet zo goed meer start als de eerste keer als die afslaat. Het kan dus slechte ontsteking zijn door kapotte bobine, daarvan wordt de weerstand hoger wanneer de motor warm geworden is en kortsluiting kan dan sneller optreden. Slechte ontsteking zal op zich ook slechte verbranding veroorzaken waardoor de motor verzuipt, wees hierop verdacht. Er is een soort ontsteking op deze motor met een krukas sensor. Wanneer niets gevonden kan worden... Zoek dan in de service handleiding de procedure op om de krukassensor te controleren. De motor heeft de leeftijd vast al wel. De elektronische ontsteking doet het dan wel maar krijgt niet de informatie over vervroeging waardoor ook steeds slechter gaan rijden.

Het laatst zou ik kijken of het luchtgaatje verstopt zit en je zuchten hoort als je de benzinetank open doet. Groet. Alfred 2;|

Β 

 
Geplaatst : 9 mei 2017 15:51
(@bieemwoe)
Berichten: 217
Estimable Member
Topic starter
 

Dank voor je input. Heb 4 carbs met open luchtfilters ervoor. Hij knalde af en toe maar er zat 1 slang niet goed vast in het aanzuigdeel. Starten doet ie nu best al goed. Benzinen en carbs waren gelukkig schoon

nu nog kijken waarom ie soms afslaat.

Β 

 
Geplaatst : 9 mei 2017 23:19
(@ouwemeuker)
Berichten: 41
Eminent Member
 

geweldig, zo`n GS850 en je hebt er een leuke caferacer van gemaakt. wat je probleem betreft is het altijd enorm zoeken wat of het kan zijn. liep de GS wel goed met orignele luchtfilterhuis ? weet je heel zeker dat je stationair sproeiers niet verstopt zijn ? als ik het zo lees, zou ik (mocht je het niet kunnen vinden) toch de stationairsproeiers eens goed door gaan blazen of met een iele kleine ijzerdraadje door prikken. gelijk ook de hoofdsproeiers nakijken, maar die gaan niet zo gauw verstopt zitten als die kleine stationairsproeiers, vandaar dat de motor wel goed loopt met rijden/gasgeven.

Β 

succesΒ 

 
Geplaatst : 10 mei 2017 12:13
(@bieemwoe)
Berichten: 217
Estimable Member
Topic starter
 

Dank, ga ik zeker doen! En gooi wat cleaner in de vlgd tankvulling en kijken of t beter is. Vond de wielen icm de kardan het mooist. Clipons kwamen tegen de tank dus verbouw momenteel ook de voorkant een beetje

 
Geplaatst : 10 mei 2017 20:44
(@ouwemeuker)
Berichten: 41
Eminent Member
 

een cleaner kan geen kwaad, maar verstopte sproeiers krijg je daar echt niet open mee. ik heb dat ook eens meegemaakt en heb een ijzerdraadje uit die strips die bij de plastic zakjes zitten. zijn meestal wit en als je dat witte er af haalt, heb je een ideaal ijzerdraadje om die klein gaatjes mee door te prikken. niet met moeders naalden proberen, want die zijn al te dik.

de hele voorkant een beetje verbouwen ? waarom niet een kleinere smallere tank. okee, deze staat prachtig, maar om nu de hele voorkant te gaan verbouwen is ook wat rigoreus, lijkt mij. sorry, ik begrijp dan niet helemaal wat "een beetje" verbouwen in houdt Smile

Β 

 
Geplaatst : 11 mei 2017 11:47
(@iemand)
Berichten: 492
Honorable Member
 

Tja, als je foto's post maar wanneer je de koplamp omhoog hijst dan krijg je meer ruimte voor tank en stuur. Het frame staat ver naar voren.

Is het stationair toerental volgens het boekje? Niet ook gecustomaliseerd?

Oude motor oude magneten, geeft die misschien steeds minder volts als je stationair het gas opent? Dan is er niet voldoende spanning opgewekt of de stroomverdeler is niet goed meer. Een sterk wisselend voltage kan de ontsteking in de cilinders evengoed als een te lage verslechteren. Ik denk dat er altijd ongeveer 14,2 Volt moet zijn met draaiende motor. Anders misschien de accu goed opladen en weer proberen.

 
Geplaatst : 11 mei 2017 16:45
(@bieemwoe)
Berichten: 217
Estimable Member
Topic starter
 

Stuur zat idd bizar slecht ,dat heb ik als eerste verandert.

nu krijg je iig geen 2 blauwe duimen met straatje keren?

 
Geplaatst : 11 mei 2017 21:58
(@bieemwoe)
Berichten: 217
Estimable Member
Topic starter
 

Dit staat en zit al een stuk beter!

DSC 0051 1
 
Geplaatst : 12 mei 2017 09:36
(@ouwemeuker)
Berichten: 41
Eminent Member
 

hmm, sorry Bieem. ik vond dat lager stuurtje stoerder staan en meer caferacer. nu is het meer als een orginele voorkant, maar ja, als je blauwe duimen krijgt en dus tegen de tank aan komt, moet je toch veranderen. mij lijkt het persoonlijk wat leuker als er een andere slankere en kleinere tank op komt. let wel, is mijn mening. het is jouw project en jij bepaald hoe je wilt dat de GS er gaat uit zien. een caferacer hoeft geen tank van 20 liter (of zo). caferacer zegt het al, rondje rond de kerk en dan naar het cafe πŸ˜‰ dan heb je aan een tank van 10 liter meer dan zat

 
Geplaatst : 13 mei 2017 10:57
(@bieemwoe)
Berichten: 217
Estimable Member
Topic starter
 

Dit is een 550 tank.de 850'is nog veel lomper idd.

ik vond de vorige stand niet fraai en er kwamen deukjes in de tank?

 
Geplaatst : 13 mei 2017 20:54
(@ouwemeuker)
Berichten: 41
Eminent Member
 

ah, okee Bieem, dus dit is al een kleinere versie. grappig, zie je niet. ik dacht meer aan zoietsΒ 

 
Geplaatst : 14 mei 2017 11:45
Deel: