pakking nodig voor ...
 
Meldingen
Alles wissen

pakking nodig voor spruitstuk?

3 Berichten
3 Gebruikers
0 Reactions
40 Bekeken
(@marcdj)
Berichten: 11
Active Member
Topic starter
 

hallo allemaal,

Ben bezig met mn kawa z 650 en ben bezig de carburatie-unit na reiniging weer te monteren.
Heb de spruitstukken van de carbuus aan het blok gemonteerd. Nu heb ik gehoord dat je dit het beste kan doen met gebruik van een silliconen pakking. Dus een vloeibare pakking tussen blok en hardrubberen spruitstuk. Anderen zeggen dat je ze gewoon op het blok moet monteren zonder enige pakking. wat is nu juist? Graag uw visie en raad. Ik wil dit nl graag in 1 keer goed doen, anders moet ik de hele zwik erweer af halen en dat is een hoop gefriemel.

bvd

Marc

 
Geplaatst : 12 juli 2012 23:19
(@pietje-bel)
Berichten: 221
Estimable Member
 

Marc,

Helder. Er zijn meerdere oplossingen maar mijn advies is "hou het zoveel mogelijk origineel". M.a.w.; gebruik ""wat er uit is gekomen" of vervang deze voor nieuw. Gebruik je wat anders zijn de implicaties niet eenvoudig te voorspellen of je moet toevallig de persoon treffen die dat bij dit model heeft gebruikt. De kans dat dit zal gebeuren is dan natuurlijk relatief klein. Je zal het zien aan de reacties 8-).

Het "werkplaatshandboek" is beschikbaar op internet (heb ik gecontroleerd) πŸ˜‰ .

Vriendelijke groeten Pietje Bel.

 
Geplaatst : 14 juli 2012 00:34
(@rudyhadee)
Berichten: 1334
Noble Member
 

Ben het met dhr.Bel eens.
Als je het spul demonteert en er zit bv een pakking tussen, dan zul je vaak een nieuwe pakking moeten monteren, de oude is ingedrukt en zal na montage niet meer goed afdichten. Zelfde zal opgaan voor rubber pakking/ O-ringen of wat dan ook.
Doe je dit niet goed, dan trekt dat kreng valse lucht en zal slecht lopen of niet lopen.

Dit verhaal gaat niet op voor de oude BMW boxer motorfietsen, dit heeft een dusdanige constructie dat je het spul elke dag kun loshalen en weer monteren zonder ook maar 1 pakking hoeven te vervangen, geldt ook voor het uitlaatsysteem bij BMW.

Bij Japanse motorfietsen moet je tevens oppassen met het schroefdraad, normaal is dit zodanig geconstrueerd dat je het nooit hoeft los te halen omdat het schijnbaar nooit kapot gaat of onderhoud nodig heeft.
Schroefdraad in het blok is hier vaak niet op berekend, je kunt bij montage de pech hebben dat het schroefdraad gelijk naar de gallemiezen of de Filipijnen is.
In vakjargon voor evt onderhoud en of vervanging( want repareren kan vaak niet/vervangen wel):RTFM

 
Geplaatst : 14 juli 2012 07:01
Deel: