Olie verbruik GSX-R...

Meldingen
Alles wissen

Olie verbruik GSX-R 600 SRAD

2 Berichten
2 Gebruikers
0 Reactions
117 Bekeken
(@gjschaub)
New Member
Topic starter

Beste forumleden

Sinds mei dit jaar rij ik op een Suzuki SRAD600 uit '96 die begrensd is op 35kw.
Er staat inmiddels 50.000km op de klok en heb sinds de grote beurt bij 47.000km zeker een liter olie verstookt.
Dit is voor mijn gevoel erg veel en heb op internet niet echt duidelijke guidelines kunnen vinden.
Nou ben ik wel op motorvakantie geweest in het eifel gebied (veel heuvels) waardoor ik erg hoogtoerig heb moeten rijden om goed mee te kunnen komen.
Verder rookt de motor niet, enkel in het rode toeren gebied kucht hij wat zwarte rook. Ook is mijn uitlaat wel wat roetig, maar verder niet vettig oid.
Kortom, maak ik mij druk om niets, of moet ik gewoon maar accepteren dat een motor bij een dergelijke km stand wat olie gaat gebruiken.

Bij voorbaat dank

Gert Jan Schaub

Geplaatst : 5 augustus 2014 20:08
(@kawasjakie)
Noble Member

in het rode gebied?
Tenzij bij een MotoGP blok heb je in het rood niks te zoeken, pk's en koppel zakken zover terug dat ie in de volgende versnelling gewoon sneller is, maar dat terzijde...

Drie liter op 3000km is ongelofelijk veel voor een moderne Jap. Dus het kan zijn dat de olieschraapveren rot zijn(komt nogal eens door een steenkoude motor flink te laten werken) of de hoedjes om de klepstelen zijn kapot.
Er zijn meer mogelijkheden, maar dat is een rampscenario...

Geplaatst : 6 augustus 2014 15:42
Deel: