ik rij een FJR1300 uit 2002. Nu heb ik een probleem en zoek een mogelijke oorzaak;
Ik heb n.l regelmatig dat bij het intrekken van de koppeling de motor uitvalt, en dit varieert in versnelling en snelheid, koud of warm blok.
Het stationair toerental van mijn motor is ong. 700 a 800 toeren. Nu heb ik het idee dat mogelijk hierdoor komt of in ieder geval met de brandstoftoevoer
te maken heeft. Klopt dit of wie heeft er een ander mogelijke oorzaak??!
groet,
Johan
Vind dat wel een laag toerental moet ik zeggen, dit kun je makkelijk opschroeven met je stationarschroef (met blote oog wel ergens te vinden) weet niet wat er voor is geschreven aan toerental, maar mag volgens mij wel ergens rond de 1000 liggen.
Vind dat wel een laag toerental moet ik zeggen, dit kun je makkelijk opschroeven met je stationarschroef (met blote oog wel ergens te vinden) weet niet wat er voor is geschreven aan toerental, maar mag volgens mij wel ergens rond de 1000 liggen.
in de koppelingshendel zit een schakelaar voor de veiligheid (in combi met de jiffy schakeleer)
ik denk dat de schakelaar op de jiffy standaard een probleem heeft
@Alex58 wrote:
in de koppelingshendel zit een schakelaar voor de veiligheid (in combi met de jiffy schakeleer)
ik denk dat de schakelaar op de jiffy standaard een probleem heeft
Scherp opgemerkt Alex.
Alleen, is het niet zo dat die schakelaar pas in actie komt als de motor in de versnelling gezet wordt?
Bij die van mij is dat iig wél zo. En het zou mij niets verbazen als dat bij de FJR ook zo zit.
Maar je hebt wel een punt van aandacht.
Het kan natuurlijk ook zo zijn, dat de jiffy-schakelaar sowieso kaduuk is.
Misschien eens proberen om deze schakelaar te omzeilen. Lijkt mij vrij simpel te doen.
Ptr
Hetzelfde probleem heb ik ook eens gehad, toen ik nog een GSX 750 R had.
Sloeg ook regelmatig af tijdens het schakelen.
Lag aan de injectie.
Bedankt voor jullie suggesties!
Ik ga eens proberen om de jifie-schakelaar te omzeilen. Ik heb het probleem ook voorgelegd aan een monteur en die zegt dat het probleem
ook aan de "mengschroef" kan liggen( dat is dan wat zwaarder sleutelwerk) of de accu maar dat verwijs ik naar fabeltjesland omdat hij probleemloos
blijft starten + bij een draaiende motor de accu geen mechanische functie heeft.
Even nagevraagd, toerental stationaair moet tussen de 1000 a 1100 toeren per minuut zijn, dit is de fabrieksvoorschrift.
dacht ik ook al, ga morgen meteen afstellen, bedankt!
Is iid toeren tal dast heb ik ook gehad kun je zo opschroeven .