Hallo
Heb de motor vandaag gestart dmv aanduwen in de 2e versnelling,loopt prima.[met starter ging niet,1 duidelijke tik en niet starten]
Ik ga rijden niets aan de hand na 15 km ongeveer......Ik ga dan de snelweg op en de motor doet lekker mee,maaaaaar dan in eens inhouden,misfire en ten lange lesten stilstand op de vluchtstrook.
Probeer de sleutel in het contact om te draaien,maar het neutraallampje gaat niet aan???
Voldoende benzine en ja hij staat in de neutrale versnelling.
zekeringen nagekeken ook goed,en na 5 minuten neutraallampje brand.
Ik druk op de startknop,1 tik en weer geen neutraallampje,dan maar aanduwen en springen,motor bokt en loopt ff.
Na een 2e poging aanduwen verrek hij lupt en ik als een speertje naar huis.
Motor afgezet thuis,en probeer deze meteen weer te starten wederom weer geen neutraallampje dat brandt en motor loopt weer niet,wat kan hier aan de hand zijn???Dynamo die NIET bijlaadt???????
Heren techneuten ik hoor het graag.....................
Groet Jos
accupolen vuil? Stekkers startrelais?
Heb de polen en stekkertjes met een m3 matje opgeschuurd,met een Optimate4 de situatie van de accu bekeken,uurtje niet aangeweest geeft de Optimate4 0,2 amp aan lijkt mij te weinig prik dus multimeter erbij,leest 12,6 volt af.
Sleutel in het contact,omgezet en in de verte zie ik het neutraallampje wazig branden,start uiteraard niet maar startmotor tikt diverse malen dus die werkt.
Ik denk dat ik in het voorjaar maar een nieuwe accu plaats en me heel wat ellende bespaar.
Mijn maatje Marcel bedank ik hierbij voor het uitlenen van de multimeter. :ugeek:
Als je je contact aanzet, blijf je dan ook ± 12,6 V houden?
En wat gebeurt er met de spanning als je op je startknop druk?
Als je accupolen netjes zijn zou je accu wel eens overleden kunnen zijn als de spanning in elkaar zakt.
Succes.('t Is toch geen weer om te rijden!)
Het is de oude accu denk ik??
Accu doorgemeten pool-pool=12,6 volt.
Contact aan=9,6 volt.
Contact aan en startknop indrukken=6.01 volt.
Accu eruit gehaald en hij blijkt uit 02-2011 te zijn. :geek:
Zulke waarden passen bij een rotte accu.
Maar controleer even of (de nieuwe) accu ook bijlaad:
Spanning op de accupolen meten vóór het starten(>12V),
en als de motor draait moet de spanning richting de 14-14,2V gaan. Soms moet je minimaal 3000rpm draaien om dat te halen.