Hallo heren en dames,
Ik heb sinds vandaag een probleem met mijn suzuki gsx600f (1999), hij heeft +- 12.500 km gelopen en niet zover ik weet niet heel lang stilgestaan. Het probleem is alvolgt: wanneer ik met een warme motor stop valt de motor plotseling uit (het lijkt of hij stikt wanneer hij terug gaat naar stationair), heb het nu al twee keer gehad voor het stoplicht. Als ik hem vervolgens probeer te starten hoor je de startermotor lopen maar verder gebeurd er niks (ook niet als ik de brandstof schakelaar op res zet). Na een kwartiertje wachten en het weer opnieuw te proberen gaat hij wel weer aan. Onder het rijden heb ik gemerkt dat het vermogen van de motor minder lijkt (hij klinkt wel zuiver).
- Ik weet iedergeval dat het niet aan de zekeringen ligt, deze heb ik even snel kunnen checken.
- Heb de standaard sensor gecheckt en ook hier ligt het vermoedelijk niet aan (hij blijft tenminste niet hangen).
Heb nog niet de tijd gehad er goed naar te kijken, ben een beginnend motor rijder en weet dus ook nog niet echt waar ik naar moet kijken (maar ben wel redelijk technisch), dus aanwijzingen zijn zeer welkom:D Wil graag meer leren;)
Groetjes Patrick
start die wel goed als die koud is of moet je door starten?
zet hem eens op pri
wel terug zetten als je hem weg zet
denk aan vacuum
oude benzine die het brandstof systeem waarschijnlijk vervuild heeft.
Denk zeker te weten dat het je tankontluchting is, kan bijna niet anders zoals je de problemen beschrijft.
Hallo super bedankt voor jullie reacties!
Ehm de motor start met een koude motor direct geen probleem! En ook geen terugval in toerental e.d. Wanneer ik hem op de pri stand zet gebeurt er netzo veel als op de on stand (niks dus).
Ben vandaag van plan even naar het brandstoffilter te kijken of hier wat aan te zien is.
Ok tankontluchting klinkt logisch?... maar hoe kan ik checken?
Bedankt alvast!
@Anthrax1988 wrote:
Ok tankontluchting klinkt logisch?... maar hoe kan ik checken?
Bedankt alvast!
tankdop open laten, of de rubber ring even eruit halen.(rustig rijden, anders klotst de benzine over je benen...)
Heb vanavond de kap en de tank eraf gehaald:
Wat blijkt, er zit helemaal geen brandstoffilter tussen! Kan dit het probleem veroorzaakt hebben?
Verder heb ik nog even naar het luchtfilter gekeken (brandschoon), ook kon ik vanuit de lucht inlaat in de cabourateurs kijken ook dit zag er brandschoon uit.
De ontluchtingsslang was helemaal vrij die heb gechekt. Maar zal binnenkort even proberen te rijden met de tankdop open.
Probleem opgelost!
Petcock eraf gehaald en schoongemaakt, nu lijkt hij ook geen benzine meer.
Bedankt voor de hulp.
Petcock??? nu lijkt hij ook geen benzine meer???
Dacht een beetje technisch te zijn, maar dit gaat mij de pet te boven.
Dit heeft volgens mij niks met techniek te maken Vicking
Maar met spelling...
Ik vindt het allemaal very interresting eigenlijk.
@Rudyhadee wrote:
Ik vindt het allemaal very interresting eigenlijk.
Dat is dan leedvermaak, Rudy
Wel een beetje flauw, wij kunnen ons geen storingsvrije motorfiets aus Deutschland permiteren, dus ja, dan hebben we last van storingen en problemen β
Duitsers storen ook weleens en dan doen ze het gelijk goed, met storen dus, dan wordt het echt scheisse.
En ik kan me geen Japanner veroorloven, waren er vanmiddag nog 2 op het werk, Suzuki nog wat, choppers geloof ik. Nou sorry hoor: wil ik toch echt niet op gezien worden, niet levendig en ook niet doodachtig.
Maar dat is natuurlijk weer super persoonlijk.
Een Japanner is aan mij niet besteed, sorry.
een petcock heb ik ook nooit van geheurd hoor........ π
toch al heel wat afgelsueteld
gesleutels
gesleuteld