Ltd 440 heeft geen ...

Meldingen
Alles wissen

Ltd 440 heeft geen grip meer op de motor

3 Berichten
2 Gebruikers
0 Reactions
129 Bekeken
(@liaantje)
New Member
Topic starter

Hallo,
Mijn oude bak, Kawasaki LTD 440 uit '81, reed vanmorgen nog prima (had al wel een tijdje wat extra geluiden die ik niet kon plaatsen), maar van het ene op het andere moment begon de motor te gieren en kwam ik niet meer vooruit. In de eerste versnelling kon ik nog stapvoets rijden, maar bij meer dan 2000 toeren verloor hij ook dat laatste beetje grip en gierde de motor weer. Alsof ik gas gaf terwijl hij in z'n vrij stond.
Toen ik wat dichterbij keek, zag ik een soort metaalpoeder liggen vlak achter de afdekplaat waarin de schakelpedaal gaat. Sorry voor de lekentermen maar ik heb echt geen idee hoe al die dingen heten...
Heeft iemand een idee wat er kapot is? Is het te repareren? Ik denk zelf aan koppelingsplaten, maar dan zou hij toch al langer slecht moeten koppelen? Dat houdt toch niet ineens op?
Ik ben best handig maar ik zou een beetje hulp in waar ik het moet zoeken wel kunnen gebruiken.
Bedankt voor jullie reacties.
Liane

Geplaatst : 5 november 2015 22:26
(@liaantje)
New Member
Topic starter

We hebben het onderdeel gevonden dat versleten is. Het is het tandwiel waar de belt omheen zit. Zie foto. Zoals te zien is, zijn de binnenste tanden volledig afgesleten.
Wie weet hoe dit onderdeel heet? Dat maakt het zoeken naar een vervangend onderdeel aanzienlijk makkelijker...

Geplaatst : 6 november 2015 17:55
(@kawasjakie)
Noble Member

Dat is in goed Nederlands πŸ˜‰
Final drive gear.

Google dat maar eens samen met LTD 440, dan zal je wel wat tegen komen.
Succes met repareren

Geplaatst : 6 november 2015 18:56
Deel: