KTM 525 slaat af.

Meldingen
Alles wissen

KTM 525 slaat af.

3 Berichten
2 Gebruikers
0 Reactions
57 Bekeken
(@arvid)
New Member
Topic starter

Hallo mensen,
ik zit met een probleem en ik hoop dat jullie mij ermee kunnen helpen. Het gaat om een ktm exc 525 van 2005/2006 er zit geen andere uitlaat oid op.
Afgelopen tijd start mijn motor al erg slecht. Onder het rijden knalt de motor veel meer dan anders bij gas los laten.
Ik heb mijn motor een paar minuten laten warm draaien en hij deed niks vreemds dus ik ging erop rijden. Hier hield
de motor continue in totdat die echt warm was. Hierna stopte ik bij een verkeerslicht ongeveer een 1 km verder en de
motor slaat af. Hierna krijg ik de motor steeds niet meer aan. Carb is schoongemaakt was na het afspuiten ook water
in de vlotterkamer gekomen hierna reed die wel gewoon weer. Verder is olie en filtertjes vervangen en heb ik mijn luchtfilter
schoongemaakt en opnieuw ingeolied. Dit is echter wel een vaker gebruikt filter.
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Gr Arvid

Geplaatst : 29 september 2011 12:27
(@gamba)
Eminent Member

Zo te horen loopt de motor dus wel stationair. Aan de ontstekingskant heb je niets gedaan, hoe is je bougie, heb je die vervangen? Hoe ziet de bougie er uit als de motor is afgeslagen?

Maar ik denk dat je het in de brandstof kant moet zoeken.

Heb je de carb zelf schoongemaakt of heb je dat door een deskundige laten doen? Er zijn nogal wat dingetjes waar je rekening mee moet houden. Ik zou in eerste instantie alleen de vlotterkamer legen, verder niets. Echt de carb openen zou niet hoeven voor een beetje water.

Met dat afspuiten moet je een beetje voorzichtig zijn. En warm laten draaien is ook onzin.

Geplaatst : 3 november 2011 22:53
(@gamba)
Eminent Member

Ja da's mooi zeg...... Oops

Ik denk ...... voor komende extreem strenge winter zal ik de Cagiva al vast achter uit de schuur trekken, want ik moet daar nog wat onderhoud aan doen.

Laatste beurtje was alweer een tijdje geleden, 2009 of zo en een half jaar geleden liep de motor ook niet echt lekker.

En als ik zo in de schuur sta heb ik altijd meer zin in rijden dan sleutelen. Dus eerst van alles verplaatst, Cagiva naar buiten, potje op en starten maar. Motortje slaat eigenlijk gelijk aan.

Maar rijden is ff wat anders, motor slaat constant af en blijft alleen lopen op de choke (2000 tpm). Alles hoger of lager en hij slaat af. 😑

Een beetje de pest er in natuurlijk, morgen maar even de schuur opruimen en plek maken op de werkbank.

De carburateur van de Cagiva is overigens een mikuni BST 40, dezelfde dus als op een ktm 525.

Geplaatst : 5 november 2011 20:01
Deel: