Had pauze, een uur tussen de middag, denk: probeer de BMW eens goed uit en rij even over Ommen, ben ik zat op tijd weer terug. Niks dan trammelant onderweg zeg, gas bleef op een gegeven moment loeivast zitten, het was smoorheet, ik had niets aan, zoals Conimexman zegt: live is short, ride naked. Dat deed ik dus,met zweet in de handen het gashandvat met 2 handen bedienen, zat geen gang meer in zeg.
Kom ik op een gegeven moment bij een Gulf opslagloods, boven op een dijk, liep dus dood daar, kon alleen over een steil, gammel houten bruggetje naar beneden, met gevaar voor instorting van het bruggetje, mijn leven en de motorfiets deze hindernis met succes voltooid, zon scheen ook nog eens recht in mijn ogen, totaal verblind dus en met een hoop Evel Knievel geluk op vaste bodem aangekomen.
De weg op, met een slakkegang dus, koppeling gaat nu ook loeizwaar, wordt schijtzat van dat ding. Ik stop en de motor slaat tot overmaat van ramp ook nog af, met pijn en veel moeite loopt die weer, ik geef weer gas met 2 handen en dan : pets!pets! beide carburateurs knallen er met een rotgang vanaf, de benzine stroomt vrijelijk uit de tank over de gloeiend hete uitlaten heen, de motor vat vlam en ik gooi mijn sigaret weg.
Met wat los zand van de nabij gelegen zandafgraving de boel kunnen blussen, ik zet zo goed en kwaad als het kan de boel weer in elkaar, gashandvat gaat nu nog zwaarder,komt door dat zand natuurlijk,ik start de motor weer en ze loopt warempel goed.
Snel op huis aan, het is nog steeds 30 graden plus en er is geen kip op straat, zien ze ook niet dat ik niet gekleed ben.Na onderweg nog veel trammelant te hebben gehad( motortoerental bleef wel 5 minuten hangen op 20000Rpm) toch nog redelijk heel weer thuis gekomen, voor mij dus eerst geen BMW weer.
(en toen werd ik wakker, ben met knallende koppijn gaan liggen en werd met knallende koppijn weer wakker, dit was dus een akelige droom, gelijk naar de schuur gelopen en gekeken, de BMW stond er onberispelijk bij, gashandvat draaide normaal, koppeling deed het en de carburateurs zaten er ook nog op).
π
Pak een koud pilsje Rudy en probeer een beetje te rusten... je ijlt!
Beterschap!
Ja, de leeftijd begint mee te spelen.
BMW jaren zijn ook nog eens tropenjaren, tellen dubbel.
Rudy rijdt dus al 70 jaar BMW, vandaar.
Ben nog lang geen Piet Knijnenburg hoor, deze BMW in 1981 gekocht, anno 2012 nog steeds dezelfde als toen, alleen zijn er hier en daar wat wijzigingen aan de motorfiets gedaan.
1981-2012 : dat is nog maar 31 jaar met dezelfde motorfiets en nog steeds elke rit met veel lol en toewijding.
Ben de wat oudere jongeling, vorige week, toen die zo slecht liep, bijna er af getorpedeerd door slaan in het stuur op een slechte klinkerweg, schrok me wezenloos van het monstertje.
Zal d'r wel bij horen.