Nu is carburateurs afstellen niet mijn sterkste punt, maar heb nu wat problemen met verhoogd stationair toerental dat er terug ketsing te horen is in de carburateurs.pets-pets-pets-pets zegt die, duidelijk toch.
Als de motor warm is valt het stationair wel mee, blijft net door lopen, maar toch is het niet goed, lucht mengregelschroef geeft geen soelaas, is het dan een kwestie van een kleinere of grotere hoofdsproeier, gasnaald in een andere positie misschien.
Wie weet raad. Het is trouwens geen backfire.
De motorfiets waar het om gaat is uiteraard der alte BMW, uitgerust met 2 Dellorto' s 36 mm PHF,open Green filters, open kelkjes heb ik ook nog wel liggen, kan die er ook nog opdraaien, denk dat er geen verschil in zit.
Als de gasnaalden in te stellen zijn zou ik ze op hun laagst zetten om hem wat armer te zetten, arm beginnen en vanaf arm naar rijk stellen tot je het beste resultaat bereikt hebt.
hmm heb het ooit wel geweten maar ben te lang uit het carbtijdperk , mijn BMW is modern en heeft gaskleppen met injectoren.... 😮
petsen was dacht ik te arm mengsel.
Merci Vicking,
Sprak vanmorgen met het uitlaten van de honden, nog een techneut, zoekt het ook in het stationaire gedeelte, te kleine sproeier wellicht, heb nog een losse carburateur liggen, ga die eerst wel even ontleden om te zien hoe het zit.Mochten de stationair sproeiers alsnog te klein zijn na het experiment , kan ik altijd van de week nog even naar HMI voor grotere sproeiers.Maar ga eerst de gasnaalden bekijken.
Straks eerst maar eens naar het circuit scheuren, is mooi weer, zal wel druk zijn daar.
Zegge Oe:
Het zijn moderne carburateurs hoor !!!!!!!!!!!!!
Heel misschien kun je je kleptiming eens overpeinzen. Wat is de toestand van je bougies bij de oude configuratie? Heb je het gevoel dat Wolfje harder gaat of misschien zelfs harder wil maar niet kan? Heb je compressie gemeten? Knallen beide carbs? heb je al een behoorlijk eind met vol gas gereden? Wat gebeurt er dan? Ontsteking niet verlopen?
Heb al een heel eind vol gas gereden, maar dan knal ik alle Jappen voorbij zonder te knallen,vol gas is geen probleem,met optrekken ook niet, net het gebied boven stationair, deed het met de Megatons ook en met de Zeuna's, is dus echt iets met de carburateurs.
Maar zal bij gelegenheid eerst kijken in welke positie de gasnaald staat, volgens mij staat die niet op zijn laagste punt, moet toch ergens beginnen.En als dat niet helpt maar eens wat grotere stationair sproeiers misschien.
Als je andere of nieuwe sproeiers koopt let er dan op dat je echte koop. Ik heb namelijk al een keer gehad dat ik dacht een 45 te hebben en dat stond er ook op maar hij was het niet. Het was een ruime 40, op de echte staat een wiebertje en de maat en anders moet je een calibreer setje kopen. Is zo'n setje met van die kleine "naaldjes" zodat je ze kunt nameten.
Bert
Dag Rudy,
Twinspark doet wonderen, ja gaat minder benzine gebruiken en de verbanding is perfect , dus geen gedonder meer met
slechte verbranding..Ik heb de standaard maat van de carburateur aangehouden en samen met je snelle nokkenas gaat dat
prima....nu nog je uitlaatpijpen voldoende dempen....ben je van de na-verbranding af.
Mzzl, eriK
Dempers zijn nu perfect gedempt, met hiervoor dank aan eriKGS, vorig weekend omwikkeld met RVS wol, scheelt stationair ook alweer qua decibels,niet veel, maar het scheelt.
Gisteravond de reserve carburateur even bekeken, gasnaald is in 3 posities instelbaar, stationair sproeier is 50, eerst maar eens met de gasnaalden gaan klooien dit weekend.
Of een paar Krauser koppen monteren, kan natuurlijk ook.