Kawasaki zx9r opvoe...
 
Meldingen
Alles wissen

Kawasaki zx9r opvoeren

38 Berichten
8 Gebruikers
0 Reactions
215 Bekeken
(@nikvisser)
Berichten: 1
New Member
Topic starter
 

ik had een vraagje

mijn vader had vroeger een kawasaki zx9r dezelfde maar met een dynojet kit en 4 losse luchtfilters op de carb dus van die sport filters.

heeft iemand hier ervaring mee ?
en een dynojet kit ?

laat maar wat weten bedankt alvast

 
Geplaatst : 3 november 2013 14:13
(@vicking)
Berichten: 882
Prominent Member
 

@nikvisser wrote:

ik had een vraagje

mijn vader had vroeger een kawasaki zx9r dezelfde maar met een dynojet kit en 4 losse luchtfilters op de carb dus van die sport filters.

heeft iemand hier ervaring mee ?
en een dynojet kit ?

laat maar wat weten bedankt alvast

Lees dit eens terug en stel de vraag eens opnieuw. Begrijp er geen moer van.

 
Geplaatst : 4 november 2013 13:34
(@kawasjakie)
Berichten: 2119
Noble Member
 

gewoon een ZX10 kopen, moet je niet opvoeren, loopt zo al hard zat.
Ook wat makkelijker te formuleren πŸ˜•

 
Geplaatst : 4 november 2013 16:34
(@iemand)
Berichten: 507
Honorable Member
 

Welkom op het forum nikvisser,
Een andere motor kopen is hier helaas het goede antwoord. Opvoeren is verboden, nogal kostbaar en bloedlink. Met sportfilters en andere uitlaten meteen zoveel herrie dat je overal de schuld van krijgt. Wil je echt hard gaan, bedenk dan wat een ongeluk je zal kosten aan schade en verlet. Je studie niet kunnen afmaken of jou baan verliezen of fysiek iets niet meer kunnen.

Dan denk ik dat je liever kiest voor een motor die er voor gemaakt is om harder te gaan en die dit vanaf fabriek al kan en hiervoor is goedgekeurd. Je weet dan precies wat je krijgt en niet een motor die op snelheid het voorwiel optilt of te lijden heeft onder een verkeerde afstelling.

Via YouTube kan je trouwens van alles zien over het sneller maken van motoren. Surf dan eens vanaf deze link: http://www.youtube.com/results?search_query=kawasaki+zx9r+tune+dynojet&oq=kawasaki+zx9r+tune+dynojet&gs_l=youtube.12...2517.23425.0.26033.14.14.0.0.0.0.186.1296.11j3.14.0.eytns%2Cpt%3D-35%2Cn%3D2%2Cui%3Dt..0.0...1ac.1j2.11.youtube.FCktyl3hNic Veel plezier. Alfred

 
Geplaatst : 5 november 2013 06:36
(@vicking)
Berichten: 882
Prominent Member
 

@Boodschapper wrote:

Welkom op het forum nikvisser,
Een andere motor kopen is hier helaas het goede antwoord. Opvoeren is verboden, nogal kostbaar en bloedlink. Met sportfilters en andere uitlaten meteen zoveel herrie dat je overal de schuld van krijgt. Wil je echt hard gaan, bedenk dan wat een ongeluk je zal kosten aan schade en verlet. Je studie niet kunnen afmaken of jou baan verliezen of fysiek iets niet meer kunnen.

Dan denk ik dat je liever kiest voor een motor die er voor gemaakt is om harder te gaan en die dit vanaf fabriek al kan en hiervoor is goedgekeurd. Je weet dan precies wat je krijgt en niet een motor die op snelheid het voorwiel optilt of te lijden heeft onder een verkeerde afstelling.

Via YouTube kan je trouwens van alles zien over het sneller maken van motoren. Surf dan eens vanaf deze link: http://www.youtube.com/results?search_query=kawasaki+zx9r+tune+dynojet&oq=kawasaki+zx9r+tune+dynojet&gs_l=youtube.12...2517.23425.0.26033.14.14.0.0.0.0.186.1296.11j3.14.0.eytns%2Cpt%3D-35%2Cn%3D2%2Cui%3Dt..0.0...1ac.1j2.11.youtube.FCktyl3hNic Veel plezier. Alfred

Wat een lariekoek. Opvoeren verboden??? Als je meer vermogen uit je motor wil halen is dat geen probleem, mits je het geldige rijbewijs daar voor hebt. En een andere uitlaat met een betere stroming hoeft niet eens meer geluid te maken. En voor de verzekering maakt het ook geen bal uit (spreek helaas uit ervaring) Dus niet zeuren als je niet weet waar je het over hebt. Dit is geen brom/snorfietsforum.

 
Geplaatst : 5 november 2013 16:23
(@greenbird)
Berichten: 1469
Noble Member
 

Een ZX9r heeft van zichzelf vermogen zat.
Mr. Green

 
Geplaatst : 5 november 2013 16:54
(@iemand)
Berichten: 507
Honorable Member
 

Wat is dat een asociale reactie van jou vicking, blijft er nog iets van mij over?
Wees blij dat je op een ontspannen manier met iemand anders kan converseren op zo een geweldig medium als het internet. Denk dan even na over hoe je oordeelt, iets schrijft en de zaken inschat.

Natuurlijk is het verboden om een motorvoertuig sneller te maken omdat het dan niet meer aan de eisen voldoet en niet gekeurd is. Een voertuig mag trouwens slechts 2 decibel meer geluid maken. Uitlaten moeten zijn goedgekeurd voor gebruik op die bepaalde motor als ik me niet vergis.

Op de site van het Openbaar Ministerie had je het kunnen lezen voor je aan opvoeren begon en met de verzekering heb je mogelijk gewoon geluk gehad.

Ik ben een keer aangereden door een opgevoerde auto als voetganger toen ik bij mijn motor bukte en heb er geen goed woord voor over. De bestuurder reed door want niet meer goed ermee kunnen rijden is voor hun logisch. Je moet maar begrip hebben voor het gestuntel.

"Auto's en motoren"

"Ook auto's en motoren mogen in principe niet opgevoerd worden, omdat ze dan niet meer voldoen aan de RDW-typegoedkeuring. Dit is bepaald in het Voertuigreglement. Vermogenverhogende uitlaten, grotere sproeierkoppen, opgeboorde cilinders, lachgas-injecties e.d. zijn dus allemaal niet toegestaan, tenzij het opgevoerde voertuig een typegoedkeuring van de RDW krijgt."

Bron: http://www.om.nl/onderwerpen/verkeer/verkeershandhaving-0/opvoeren

Graag even normaal doen. Ik ben afgemeld van dit onderwerp.

 
Geplaatst : 6 november 2013 00:14
(@vicking)
Berichten: 882
Prominent Member
 

Ja ja, lekker boeiend allemaal. Vervangingsuitlaatsystemen mogen gewoon hoor, mits ze zijn gekeurd. Dat er dan meer vermogen uit je motor komt maakt geen bal uit. Maar als ik jou was zou ik geen Shell V-power meer gaan tanken, want stel je voor dat ze daar achter gaan komen wanneer jij een ongeluk veroorzaakt. Shell V-power zorgt voor meer vermogen en is dus strafbaar. (maar dit geld alleen voor jou hoor)

 
Geplaatst : 6 november 2013 08:21
(@vicking)
Berichten: 882
Prominent Member
 

Pfffffff, waar hebben we het over.

 
Geplaatst : 6 november 2013 08:22
(@jplover)
Berichten: 245
Estimable Member
 

tja Boodschapper het (motor)leven is hard en dat is ook aan het imago van de motorrijder te danken. stoere, sterke, breedgeschouderde
mannen met een flinke bierbuik Mr. Green die niet van zeurpieten en watjes houdt. ach ja, ik doe ook maar net alsof ik er bij hoor en
zo achter m'n pc lukt me dat wel aardig.

1x op zo'n motormeeting geweest en ik was er gelijk van genezen. was in een cafe en de rook kwam me al van een paar kilometers tegemoet.
niks voor mij en ik rij ook nog eens alcoholvrij. verder heb ik geen enkele technische opleiding gevolgd en rij ik goedkope motoren, die niet
meer dan 750 euro kosten. gelukkig maakt de regering mij dat nog mogelijk met mijn ziekte en rij ik net als ieder ander met veel plezier motor.

maar goed, het gaat over het opvoeren van een 139 pk motor die al 275 km/u kan en dat is uiteraard in deze huidige tijd veel te weinig, dus
dat wordt sleutelen en dan kan ie weer 10 km/u harder.

verder onthou ik mij van enig ander commentaar op dit onderwerp waar ik de balle verstand van heb LoL

 
Geplaatst : 11 november 2013 17:31
(@cbr600f4i)
Berichten: 33
Eminent Member
 

het is idd zo dat je een voertuig niet op mag voeren , als het goed is heb je dat ook gehad met je theorie examen.
verder werken er 2 ooms van me bij het RDW en die zeggen ook dat mag niet MITS je hem opnieuw laat keuren met een nieuw type goedkeur erop.
en het kan af-fabriek een paar pk meer of minder schelen maar daar zit een kleine marge in. maar geen 10 procent.
en als je wat krijgt en de verzekering keer wel uit heb je gewoon mazzel dat het niet onderzocht is. en dan heeft het niets meer met een brommer , fiets, of motor te maken .
opvoeren is wettelijk verboden.

 
Geplaatst : 20 november 2013 15:38
(@kawasjakie)
Berichten: 2119
Noble Member
 

dus: een ZX10 kopen Grin LoL

 
Geplaatst : 20 november 2013 16:15
(@vicking)
Berichten: 882
Prominent Member
 

Boeiend allemaal, Er is nog nooit een motor of auto de testbank op gegaan na een ongeval. Ongevallen hebben geen drol te maken met het vermogen.
En een ZX9 kan makkelijk 20pk meer hebben, heeft nog grotere remmen dan een ZZR1100....

 
Geplaatst : 20 november 2013 20:46
(@kawasjakie)
Berichten: 2119
Noble Member
 

na een flinke klapper is het doorgaans ook wat lastig om nog vermogen te meten 😎

 
Geplaatst : 20 november 2013 21:00
(@vicking)
Berichten: 882
Prominent Member
 

Gaat allemaal nergens over hier, topicstarter wil alleen weten hoe hij het moet doe, komt er zo'n moraalridder te zeuren......bah, kots van dat soort "motorrijders".

 
Geplaatst : 21 november 2013 09:29
Pagina 1 / 3
Deel: