kawasaki er5 rode l...
 
Meldingen
Alles wissen

kawasaki er5 rode lampjes blijven branden

4 Berichten
3 Gebruikers
0 Reactions
51 Bekeken
(@biesbrouck)
Berichten: 6
Active Member
Topic starter
 

hoi,

ik ben 12 weken geleden gevallen met mijn kawasaki er5 2004 25kw.
ik ben gevallen in een bocht op mijn rechter kant.
hierbij is mijn radiateur en mijn duosteun stuk gegaan.
ik heb er een andere er5 bij gekocht en de volgende onderdelen over gezet:
-duosteun
-uitlaat (was doorgeroest)
-radiateur (dus bijna alle koelvloeistof is er uit geweest)

ook heb ik een nieuwe remleiding gemonteerd, deze was niet goed meer.

na 12 weken stilstand zit hij weer helemaal in elkaar, gister wou ik hem starten maar hij maakte een krakend geluid. dit duid op een lege accu. dus ik heb een externe accu aangesloten.
met de externe accu aangesloten ging het starten met veel moeite. voor de eerste keer lopen had ik al 15 startpogingen gedaan.

bij het maken van contact gingen mijn 2 rode lampjes branden (signalering voor oververhitting en te lage oliedruk), dit hoort, dit is zodat je weet dat de lampjes werken.
als de motor loopt horen deze lampjes direct uit te gaan, maar dit gebeurt niet.
het lijkt mij sterk dat de motor bij het starten direct oververhit is en mijn motor heeft genoeg olie dus ook een te lage oliedruk lijkt mij sterk. en er is in deze 12 weken niks verandert aan het oliesysteem.
heeft iemand enig idee wat het probleem kan zijn? iemand ervaring hier mee?
zou het te maken kunnen hebben met de massa van mijn motorblok? kan dit verandert zijn door de val? of is het oxidatie, zo ja, waar zit deze oxidatie?
mijn motor is een oud lesmotor, hij is dus wel vaker gevallen.

ik hoop dat iemand hier een antwoord op weet.

grt

 
Geplaatst : 26 november 2013 11:23
(@jplover)
Berichten: 245
Estimable Member
 

daar heb ik geen verstand (nooit gehad ook) van, maar ik gok op een kapotte sensor in die overgezette radiateur en ook
die oliesensor controleren/verieuwen

 
Geplaatst : 26 november 2013 16:04
(@kawasjakie)
Berichten: 2119
Noble Member
 

zoals japlover zegt: sensoren overzetten(zijn ze goed aangesloten?)

verder zou je aanzuigpijp van de oliepomp onder in je carter een optater gehad kunnen hebben, of is gescheurd. Dan zuigt hij lucht aan ook al zit er genoeg olie in.
Die temp zal wel loslopen, oliedruk zou ik toch zeker willen weten of dat in orde is, anders kun je straks een blok over gaan hangen.

 
Geplaatst : 26 november 2013 16:39
(@biesbrouck)
Berichten: 6
Active Member
Topic starter
 

na het geven van een dotje gas was het probleem verholpen. bedankt voor het meedenken Smile

 
Geplaatst : 28 december 2013 18:10
Deel: