Hoi
Ik heb met mijn motor een intruder c1500 bj 2007 al geruime tijd last van zwabberen en zoeken van de motor.
Ik heb het volgende al vervangen : balhoofd lager,wiellagers voor en achter,progesiefe voorvork veren geplaatst,diverse malen banden vernieuwd en vork olie ververst .
Maar tot op heden blijft de motor zwabberen en zoeken,vooral op de witte strepen en weg reparaties het lijkt dan net of iets los staat,en is moeilijk te rijden .
Ik ben al bij diverse motorzaken geweest maar geen resultaat. Ik heb hem in juni 2007 nieuw gekocht het is een model 2006.verder heeft hij nu ca 50.000 km gelopen.
Wie weet raad bvd
Mvg albert
lagers van de achterbrug? Glijbussen van de voorvork?
Als ik het rijtje zo zie blijft er niet veel meer over. Bandenspanning zal je ook wel al opgekomen zijn.
Nu moet ik zeggen dat mijn brommer ook best zenuwachtig is als je half over die dikke witte strepen rijd. Maar nooit zo erg dat je er bezorgd om zou worden.
Succes met de Soes!
ik heb daar ook last van maar niet zo heel erg ook hoor.. gewoon inderdaad een beetje 'zwabberen' als je een dikke streep overgaat maar af en toe schrik ik er toch zelf echt van en ik dacht dat er wat was, toen heb ik m na laten kijken en ze hebben niks kunnen vinden ... is geen gemakkelijke taak lijkt me dus
zit in het slappe frame volgens mij.
Achtervering goed nakijken en eventueel afstellen, komt vaak achter weg en je zoekt je rot aan de voorkant. Jouw motor heeft door zijn geometrie meer druk op de achterkant dan de voorkant. Wat heel goed kan werken en ook nog eens niets kost is, je voorvork een 2 centimeter door je kroonplaten laten zakken. je motor staat dan iets meer op zijn voorkant waardoor je wat meer rust in je frame krijgt en nog scherper stuurt ook. Waar woon je ergens? als je in de buurt woont wil ik je wel helpen hoor.
@vicking wrote:
Achtervering goed nakijken en eventueel afstellen, komt vaak achter weg en je zoekt je rot aan de voorkant. Jouw motor heeft door zijn geometrie meer druk op de achterkant dan de voorkant. Wat heel goed kan werken en ook nog eens niets kost is, je voorvork een 2 centimeter door je kroonplaten laten zakken. je motor staat dan iets meer op zijn voorkant waardoor je wat meer rust in je frame krijgt en nog scherper stuurt ook. Waar woon je ergens? als je in de buurt woont wil ik je wel helpen hoor.
Hoi vicking
Dat in de buurt zal wel niet ik woon in Rijen (bij breda)
Ik heb in mijn voorvork ook al progressieve veren geplaatst maar het beloofde verschil was nihil. (deze veren zijn langer en strakker gewikkeld)
Wat bedoel je precies met voorvork 2 cm door de kroonplaat laten steken , moet ik dan de poten door boven en onderplaat laten zakken .
Is dat dan nog sterk genoeg ,ik denk dan dat je dat wel even nauwkeurig moet uitmeten dat ze exact gelijk zitten .
Het klink in ieder geval heel logisch ga dat zeker proberen
Bedankt voor de tip
mvg albert
Je motor voor even van de grond liften. Dan van de onderste en de bovenste kroonplaat de vorkpoothouders losdraaien. Dan kun je de poten omhoog duwen. Even een schuifmaat erbij en je kunt ze makkelijk uitmeten. Met de sterkte heeft het niets te maken.
een hele grote kans is dat dit aan de Banden ligt (merk type)
ik had er toen dulop op liggen en had het zelfde probleem (zoeken en zeker bij nat wegdek)
kijk maar eens op ( http://www.mopedreifen.de ) dan kun je zien waar een band geschikt voor is b.v nat wegdek.
gr Theo