Instabiel met parke...

Meldingen
Alles wissen

Instabiel met parkeren na verlaging kawasaki z750

8 Berichten
3 Gebruikers
0 Reactions
121 Bekeken
(@claudia90)
New Member
Topic starter

Afgelopen week mijn 'nieuwe' motor opgehaald. Kawasaki Z750 uit 2004. Deze is verlaagd door de dealer. Het enige probleem is dat de motor nu heel erg rechtop staat als ik hem op de zij-standaard zet, waardoor deze erg instabiel staat geparkeerd. Een klein zetje van een voorbijganger hoeft al genoeg te zijn om hem de motor om te laten vallen.

Welke oplossingen zijn er allemaal, zodat ik deze motor met een gerust hart kan parkeren?

Geplaatst : 24 mei 2015 14:46
(@kawasjakie)
Noble Member

Kortere zijstandaard misschien? Of anders de hoek die de standaard maakt vergroten dor de aanslag af te slijpen.

Geplaatst : 24 mei 2015 16:18
(@claudia90)
New Member
Topic starter

Heb al gekeken voor een kortere zijstandaard, maar heb deze nog niet kunnen vinden. Daar had ik namelijk zelf ook aan zitten denken.

Geplaatst : 24 mei 2015 16:54
(@kawasjakie)
Noble Member

Dan misschien de aanslag ietsje inkorten zodat de standaard wat verder naar voren scharniert?

Geplaatst : 24 mei 2015 17:23
(@subtoontje)
Eminent Member

en anders de standaard zelf iets inkorten, stukje er tussenuit en lassen is geen probleem als hij niet verchroomd is.

Geplaatst : 24 mei 2015 19:05
(@kawasjakie)
Noble Member

..Γ©n als de standaard niet van gietstaal is(zoals mijn pootje).
Dat is wel te lassen, maar of ik m'n fiets er dan nog met een gerust hart op zou zetten weet ik nie...

Geplaatst : 25 mei 2015 12:28
(@subtoontje)
Eminent Member

Denk eerder dat het smeedstaal is en dat is goed te lassen en zeker als je het inkorten net boven het voetje doet zou ik het bij gietstaal ook nog durven

Geplaatst : 25 mei 2015 22:06
(@kawasjakie)
Noble Member

oh ja, je hoeft em natuurlijk niet bovenaan af te slijpen...
Inderdaad, gewoon het voetje eraf en een stukje inkorten. Heb je direct lekker vlees om te lassen!
πŸ˜€

Geplaatst : 26 mei 2015 16:29
Deel: