inhouden motor
 
Meldingen
Alles wissen

inhouden motor

3 Berichten
3 Gebruikers
0 Reactions
54 Bekeken
(@wolfje1959)
Berichten: 2
New Member
Topic starter
 

gsx400e twin houdt in bij 5000-6500 rpm,daarboven gaat ie weer goed tot 120kmh maar dan zakt ie af naar 100kmh/7000rpm en daar blijft ie hangen en wil niet meer sneller. Carbs zijn gereinigd,nieuw luchtfilter zit erin,..ontsteking afstellen of condensator kaputt?

 
Geplaatst : 12 juni 2013 20:26
(@kawasjakie)
Berichten: 2119
Noble Member
 

bougies+kabels?
Condensator kapot geeft zowieso een slechte vonk, dus niet alleen op een bepaald toerental.
Succes hè!

 
Geplaatst : 13 juni 2013 09:17
(@iemand)
Berichten: 505
Honorable Member
 

Ik was benieuwd of het is opgelost Wolfje1959. Jou motor heeft denk ik een automatische benzinekraan waar een rubber en een veer in zit, één carburator heeft dan een vacuüm slang naar die benzinekraan. De andere carburator vaak een aansluitpunt voor synchronisatie. Het komt vaak voor dat hier rubber is aangetast door damp en alcohol mogelijk in combinatie met een slechte kwaliteit rubber en er niet voldoende benzine door kan. Als je wel eventjes harder rijden kan dan is dat de nog aanwezige voorraad in de gasfabriek die onvoldoende wordt aangevuld. Verdere diagnose kan het beste plaatsvinden wanneer je dit even uitsluit en een benzine bestendig T stuk plaatst tussen de slangen en daarbij de, meestal dunnere, vacuüm slang bijzonder kritisch controleert en dan afdopt. Bij mij heeft de nylon T, van de automaterialen winkel, een max. buitendiameter van 8 mm en de vacuüm slang had een boutje nodig van 4 mm. Zou dit het euvel verhelpen dan kan je de automatische benzinekraan open maken en een reparatiesetje kopen voor de rubbers en/of het veertje. Zo niet dan ben je alvast klaar voor een tijdelijke reparatie mocht dit wel een keer nodig zijn. De vraag of dat het probleem is komt nog wel eens terug wanneer je een automatische benzinekraan hebt. Groet. Alfred

 
Geplaatst : 11 augustus 2013 08:11
Deel: