Ik weet het niet me...
 
Meldingen
Alles wissen

Ik weet het niet meer....

41 Berichten
6 Gebruikers
0 Reactions
145 Bekeken
(@marcog)
Berichten: 164
Estimable Member
Topic starter
 

Dit is de CPU;

Nieuwe schijnt hard aan te komen zijn en kost 495, meer dan de motor zelf.
Zit nu even te twijfelen wat ik het beste kan gaan doen....

 
Geplaatst : 11 augustus 2012 14:59
(@kawasjakie)
Berichten: 2119
Noble Member
 

sloopbedrijf?

Ik heb overigens nog maar één keer de CDI kapot gehad, en dat was een slechte soldering. CDI was toch kapot, dus open gewurmd en kunnen repareren.

 
Geplaatst : 11 augustus 2012 16:39
(@marcog)
Berichten: 164
Estimable Member
Topic starter
 

@KawaSjakie wrote:

sloopbedrijf?

Ik heb overigens nog maar één keer de CDI kapot gehad, en dat was een slechte soldering. CDI was toch kapot, dus open gewurmd en kunnen repareren.

Heb een paar sloop bedrijven gebeld of gemaild, maar tot nu toe nog niks.

 
Geplaatst : 11 augustus 2012 16:47
(@vicking)
Berichten: 882
Prominent Member
 

Voor een Gpz/gpz 500ex kost hij op de sloop 75,00 euro.

Informeer eens bij Speedhome in Hollandscheveld,. heeft heel veel gebrukte Kawa onderdelen.

 
Geplaatst : 11 augustus 2012 21:40
(@marcog)
Berichten: 164
Estimable Member
Topic starter
 

Mogelijk een tweedehands CDI gevonden, vanuit belgie xD

 
Geplaatst : 12 augustus 2012 21:12
(@italian)
Berichten: 34
Eminent Member
 

Het vreemde is dat hij eerst 15 tot 20 min. goed rijdt en dan vervolgens de problemen beginnen. CDI weet ik nog zo net niet. Hij moet dus eerst warm worden voor het probleem begint. Je zult dus denken aan de kleppen of kabels die warm worden en dan de problemen gaan vertonen (uitzetting metaal). Welke brandstof gebruik je voor het oude beestje?

 
Geplaatst : 17 augustus 2012 00:03
(@marcog)
Berichten: 164
Estimable Member
Topic starter
 

@Italian wrote:

Het vreemde is dat hij eerst 15 tot 20 min. goed rijdt en dan vervolgens de problemen beginnen. CDI weet ik nog zo net niet. Hij moet dus eerst warm worden voor het probleem begint. Je zult dus denken aan de kleppen of kabels die warm worden en dan de problemen gaan vertonen (uitzetting metaal). Welke brandstof gebruik je voor het oude beestje?

gewoon 95

Heb je het filmpje ook gezien?

 
Geplaatst : 17 augustus 2012 23:33
(@marcog)
Berichten: 164
Estimable Member
Topic starter
 

gisteren kwam de tweedehands nieuwe CPU binnen, dus die vandaag geïnstalleerd.
De motor gestart en na een poging of 2 á 3 startte die, ondanks 4? weken stil staand.

na de regen een proefritje gereden, iets groter rondje als vorige keer dat die problemen vertoonde en dit keer bij het benzine station alleen gestopt om de motor even wat verder op te warmen.
Tot dusver totaal geen problemen dus morgen de grote test, ermee naar werk rijden.

Maar het probleem lijkt opgelost te zijn Mr. Green (even afkloppen)

 
Geplaatst : 30 augustus 2012 22:46
(@kawasjakie)
Berichten: 2119
Noble Member
 

gelukkig! Rijden met dat orgel!

Enne, mijn (oude)Kawa startte na de winterstop ook altijd gewoon als een Kawa Shock
Direct aanslaan, maar de eerste minuut lekker chagarijnig Mr. Green

 
Geplaatst : 31 augustus 2012 09:14
(@marcog)
Berichten: 164
Estimable Member
Topic starter
 

Nou vanochtend in de storm en regen op de motor gestapt.
En aangekomen op me werk.
Helemaal blij, maar ja, met al die wind en regen had de motor ook niet echt de kans gehad om goed op te warmen.

Terugweg was droog en het zonnetje scheen.
Expres de iets wat langere route genomen en ook nu gewoon thuis gekomen zonder dat ik ook maar iets merkte Mr. Green
Ik denk dat we het gevonden hebben en wil (alvast) iedereen bedanken voor de hulp en ideeën.

Volgende week 5 dagen achter elkaar heen en weer en dan pas geloof ik er echt in 😉

 
Geplaatst : 31 augustus 2012 17:25
(@rudyhadee)
Berichten: 1334
Noble Member
 

Zat ik toch in de goede richting te denken, nu moet ik op gaan passen dat ik verstand van Japanners ga krijgen.

 
Geplaatst : 31 augustus 2012 18:39
Pagina 3 / 3
Deel: