Dit is de CPU;
Nieuwe schijnt hard aan te komen zijn en kost 495, meer dan de motor zelf.
Zit nu even te twijfelen wat ik het beste kan gaan doen....
sloopbedrijf?
Ik heb overigens nog maar één keer de CDI kapot gehad, en dat was een slechte soldering. CDI was toch kapot, dus open gewurmd en kunnen repareren.
@KawaSjakie wrote:
sloopbedrijf?
Ik heb overigens nog maar één keer de CDI kapot gehad, en dat was een slechte soldering. CDI was toch kapot, dus open gewurmd en kunnen repareren.
Heb een paar sloop bedrijven gebeld of gemaild, maar tot nu toe nog niks.
Voor een Gpz/gpz 500ex kost hij op de sloop 75,00 euro.
Informeer eens bij Speedhome in Hollandscheveld,. heeft heel veel gebrukte Kawa onderdelen.
Mogelijk een tweedehands CDI gevonden, vanuit belgie xD
Het vreemde is dat hij eerst 15 tot 20 min. goed rijdt en dan vervolgens de problemen beginnen. CDI weet ik nog zo net niet. Hij moet dus eerst warm worden voor het probleem begint. Je zult dus denken aan de kleppen of kabels die warm worden en dan de problemen gaan vertonen (uitzetting metaal). Welke brandstof gebruik je voor het oude beestje?
@Italian wrote:
Het vreemde is dat hij eerst 15 tot 20 min. goed rijdt en dan vervolgens de problemen beginnen. CDI weet ik nog zo net niet. Hij moet dus eerst warm worden voor het probleem begint. Je zult dus denken aan de kleppen of kabels die warm worden en dan de problemen gaan vertonen (uitzetting metaal). Welke brandstof gebruik je voor het oude beestje?
gewoon 95
Heb je het filmpje ook gezien?
gisteren kwam de tweedehands nieuwe CPU binnen, dus die vandaag geïnstalleerd.
De motor gestart en na een poging of 2 á 3 startte die, ondanks 4? weken stil staand.
na de regen een proefritje gereden, iets groter rondje als vorige keer dat die problemen vertoonde en dit keer bij het benzine station alleen gestopt om de motor even wat verder op te warmen.
Tot dusver totaal geen problemen dus morgen de grote test, ermee naar werk rijden.
Maar het probleem lijkt opgelost te zijn (even afkloppen)
gelukkig! Rijden met dat orgel!
Enne, mijn (oude)Kawa startte na de winterstop ook altijd gewoon als een Kawa
Direct aanslaan, maar de eerste minuut lekker chagarijnig
Nou vanochtend in de storm en regen op de motor gestapt.
En aangekomen op me werk.
Helemaal blij, maar ja, met al die wind en regen had de motor ook niet echt de kans gehad om goed op te warmen.
Terugweg was droog en het zonnetje scheen.
Expres de iets wat langere route genomen en ook nu gewoon thuis gekomen zonder dat ik ook maar iets merkte
Ik denk dat we het gevonden hebben en wil (alvast) iedereen bedanken voor de hulp en ideeën.
Volgende week 5 dagen achter elkaar heen en weer en dan pas geloof ik er echt in 😉
Zat ik toch in de goede richting te denken, nu moet ik op gaan passen dat ik verstand van Japanners ga krijgen.