Ik weet het niet me...
 
Meldingen
Alles wissen

Ik weet het niet meer....

41 Berichten
6 Gebruikers
0 Reactions
145 Bekeken
(@marcog)
Berichten: 164
Estimable Member
Topic starter
 

@KawaSjakie wrote:

@MarcoG wrote:

De CDI krijgt signaal van de pickup en geeft deze ook door aan de bobine's, kabels en bougiekappen.
Dit hebben we getest.

Ook geven de bobine's geen uitwendige lekspanning.

Signaal naar de bobines is lastig meten, een puls van zo'n 400V die zo kort is dat míjn multi-meter er niet wakker van ligt 😕
Lekspanning bobines... alleen te meten met een megger denk ik, dus op zo'n 500V

Dat laatste hebben we een getest met een trucje dat een automonteur gaf.
Bobines goed vochtig gespoten, schroevendraaier op de massa/aarde aangesloten en langs de bobines bewogen.
Geen zichtbare vonkjes of dergelijke zo beteken dat er geen uitwendige lekkage is

 
Geplaatst : 5 augustus 2012 13:11
(@vicking)
Berichten: 882
Prominent Member
 

Ik lees dit nu een paar keer over, en vraag mij af wanneer de kleppen voor het laatst zijn gesteld.
Als de kleppen te strak staan kan hij bij koude motor wel redelijk goed lopen, als de motor warm is dan blijven de kleppen open staan en krijg je het effect van 2 of 3 cilinders lopen.
Eenvoudig te meten door de klepspeling te meten of een compressiemeting uit te voeren.
Dat laatste sluit ook eventuele andere problemen uit.

 
Geplaatst : 5 augustus 2012 15:24
(@marcog)
Berichten: 164
Estimable Member
Topic starter
 

@vicking wrote:

Ik lees dit nu een paar keer over, en vraag mij af wanneer de kleppen voor het laatst zijn gesteld.
Als de kleppen te strak staan kan hij bij koude motor wel redelijk goed lopen, als de motor warm is dan blijven de kleppen open staan en krijg je het effect van 2 of 3 cilinders lopen.
Eenvoudig te meten door de klepspeling te meten of een compressiemeting uit te voeren.
Dat laatste sluit ook eventuele andere problemen uit.

Ik heb ook al gedacht aan een compressiemeting, dat zal de monteur moeten doen, en dan zit je met de tijd dat hij open is 😉
Hopelijk ergens aankomende week.

 
Geplaatst : 5 augustus 2012 16:56
(@marcog)
Berichten: 164
Estimable Member
Topic starter
 

Denk toch aan de CDI/PCU na een testrit vandaag.
Gefilmd, dus beeldmateriaal komt binnenkort 😉

 
Geplaatst : 5 augustus 2012 22:18
(@marcog)
Berichten: 164
Estimable Member
Topic starter
 

@MarcoG wrote:

Denk toch aan de CDI/PCU na een testrit vandaag.
Gefilmd, dus beeldmateriaal komt binnenkort 😉

Bij deze:
[youtube:15424wva]

 
Geplaatst : 9 augustus 2012 17:24
(@rudyhadee)
Berichten: 1334
Noble Member
 

Dat CDI ding geval, zit daar een printplaat in? Misschien de soldeer verbindingen eens nalopen/cq solderen, kan zijn dat daar een onderbreking zit, even een ander CDI geval proberen is geen optie?

 
Geplaatst : 9 augustus 2012 17:29
(@marcog)
Berichten: 164
Estimable Member
Topic starter
 

@Rudyhadee wrote:

Dat CDI ding geval, zit daar een printplaat in? Misschien de soldeer verbindingen eens nalopen/cq solderen, kan zijn dat daar een onderbreking zit, even een ander CDI geval proberen is geen optie?

heb ze niet op voorraad liggen nee, ben al op zoek naar een tweedehandsje of een motorkerkhof waar een gelijkwaardige motor staat

 
Geplaatst : 9 augustus 2012 17:51
(@vicking)
Berichten: 882
Prominent Member
 

Ik zeg kleppen controleren, als je met te krappe kleppen door blijft rijden verbrand je de kleppen. Mischien ben je al te laat met al het gekloot.
Koude motor heb je nog een beetje speling, bij warme motor sluiten ze niet meer af. Hij heeft geen compressie meer en je bent je vermogen kwijt.
Niet te lang blijven kloten om schade te voorkomen. De 400tjes van Kawasaki staan bekend om hun slechte nokkenassen, het is maar even dat je het weet, bij 40000km zijn op.

 
Geplaatst : 10 augustus 2012 16:41
(@marcog)
Berichten: 164
Estimable Member
Topic starter
 

@vicking wrote:

Ik zeg kleppen controleren, als je met te krappe kleppen door blijft rijden verbrand je de kleppen. Mischien ben je al te laat met al het gekloot.
Koude motor heb je nog een beetje speling, bij warme motor sluiten ze niet meer af. Hij heeft geen compressie meer en je bent je vermogen kwijt.
Niet te lang blijven kloten om schade te voorkomen. De 400tjes van Kawasaki staan bekend om hun slechte nokkenassen, het is maar even dat je het weet, bij 40000km zijn op.

Even blond hier, ben kapot, dus de denktank werkt niet mee xD
Maar welke kleppen bedoelt je?

De motor zit nu op 500.069 km

 
Geplaatst : 10 augustus 2012 19:22
(@rudyhadee)
Berichten: 1334
Noble Member
 

Inlaatkleppen
Uitlaatkleppen
Speling?
Hoeveel?
Meten bij koude of warme motor?

 
Geplaatst : 10 augustus 2012 20:56
(@vicking)
Berichten: 882
Prominent Member
 

De kleppen in de cilinderkop van je motor, 500000km of 50000km?
Bij een compressietest weet je of de kop lek is.

 
Geplaatst : 10 augustus 2012 21:07
(@marcog)
Berichten: 164
Estimable Member
Topic starter
 

@vicking wrote:

De kleppen in de cilinderkop van je motor, 500000km of 50000km?
Bij een compressietest weet je of de kop lek is.

500.069km, dus 500000km+
Compressietest staat nog op de planning ja, wil morgen eerst de CPU eraf halen en kijken of ik die kan openmaken.
Eventueel een tweedehandsje scoren

 
Geplaatst : 10 augustus 2012 21:20
(@vicking)
Berichten: 882
Prominent Member
 

Ding heeft toch geen half miljoen kilometers gereden? zal toch 50000km moeten zijn?
bij 5 ton kun je hem gelijk naar de sloop brengen dan is hij echt wel op.

 
Geplaatst : 10 augustus 2012 21:42
(@marcog)
Berichten: 164
Estimable Member
Topic starter
 

@vicking wrote:

Ding heeft toch geen half miljoen kilometers gereden? zal toch 50000km moeten zijn?
bij 5 ton kun je hem gelijk naar de sloop brengen dan is hij echt wel op.

hihi, je hebt gelijk, ben weer lekker blond bezig, laatste getal is achter de komma xD
Dus dan wordt het 50.006,9 km (sorry) Oops

 
Geplaatst : 10 augustus 2012 21:49
(@rudyhadee)
Berichten: 1334
Noble Member
 

Of je zet hem ergens in een kelder, kan ook.
Filmpje nog eens bekeken, lijkt me een electronisch probleem, iets met de aansturing, dit mede gezien het toerental dat op een gegeven moment niet omhoog wil.
Blijf denken aan de CDI, het motormanagement dus, dit ding zorgt voor de aansturing en de aansturing is niet goed.
Maar wie ben ik: ik rij CDI-loos.

 
Geplaatst : 11 augustus 2012 06:51
Pagina 2 / 3
Deel: