Dag allemaal,
Ik besefte me laatst dat ik telkens om de 200 km al aan de pomp moet hangen.
mijn BMW f650 funduro heeft een tankinhoud van 17 liter. dus als je het berekent, 200 : 17 = kom je uit op 11,76. dus 1L op 11,76 km
als ik dit vergelijk met mijn voorgaande kawasaki zzr 250: toen tankte ik om de 300 km. de zzr 250 heeft als ik mij het goed herriner een inhoud van 18l benzine.
met de kawa kwam ik dus uit op 1 op 17.
de f650 heeft goede bandenspanning
in deze situatie heb ik het over normaal rijgedrag
naar mijn idee moet ik bij de carb wezen.
ik zat te kijken of ik me carb kan stellen maar volgens mij las ik ergens dat dit niet mogelijk was? dat er geen afstel schroeven zijn voor de lucht en benzine.
kan iemand dit bevestigen en heeft er iemand misschien een suggestie?
gr mike
zie hieronder de fotos van de carbs
Tekening 2 stelschroef 3 is de luchtmengselschroef van je stationair sproeier. Daarmee kun je de motor knijpen. Even de juiste gegevens opzoeken. Ik schat dat ze anderhalf slag uitgedraaid moeten zijn.
Bij tekening 1 zie je een segering (3) om de sproeiernaald zitten. Deze zou je een groef hoger kunnen zetten om de naald iets te laten zakken.
Maar het beste is om alles te demonteren te laten reinigen en opnieuw af te laten stellen door een specialist.
Bedankt voor je reactie vicking,
ga ik een x doen, thx voor de info
Inderdaad gewoon even bij een goede motormonteur het hok in duwen. Hij kan hem piekfijn voor je afstellen.
Ik denk dat er gewoon vuil in je carburateur zit.
Een hoog verbruik heb ik in het verleden met een ZX-9R ook eens gehad.
Amper 1:12, cab gereinigd, toen 1:15.
Mis wat data. KM stand etc. . Afstellen op "fabriekswaarden", daarmee wordt het beter maar mogelijk niet optimaal :twisted:. 1 op 22 of zo moet kunnen. Ga even naar de specialist met de juiste ervaring en gereedschap. Voorkomt een hoop ergenis. Mogelijk is er nog een klein ander defect in de vorm van "vervuiling" of zo.
Vriendelijke groet, Pietje Bel (je weet wel, die van de boxers).
ps Natuurlijk kan je een BMW F650 "afstellen" π .