Hoi,
Ik heb sinds kort een Honda FT500, voor 50 euro van een vriend overgenomen nadat deze 3 jaar stil had gestaan. Na de olie en benzine ververst te hebben, nieuwe boogie erin, de carburateur schoongemaakt te hebben (vlotternaald sloot niet goed af), heb ik de motor aangeduwd. De motor loopt en trekt goed, maar hij loopt niet stationair. Niet met de choke erop, niet met de stationairschroef helemaal ingedraaid, ook niet na even warm rijden. Ik vermoed dat het te maken heeft met de carburateur, omdat ik de rest bijna niet heb aangeraakt.
Ik ben pas net begonnen met sleutelen aan motoren dus wie kan me helpen met een volgende stap?
Groeten,
Jozef
Zitten erg veel Honda kenners hier, gaan ongetwijfeld nog antwoord geven, zal de aftrap doen als "niet"Honda expert, maar ik weet wel wat van Otto motoren.
Wat je kunt proberen om de overgang van de carburateurs naar het spruitstuk eens in te spuiten met remmenreiniger, als het toerental omhoog gaat weet je dat je te maken kunt hebben met valse lucht, zoek het zelf in die richting.
(en wat heb ik dit weer netjes verwoord, zit geen woord Spaans bij).
Dat klinkt inderdaad duidelijk en simpel. Ik ga het snel proberen (motor staat niet dichtbij).