honda cbr 600f star...

Meldingen
Alles wissen

honda cbr 600f start niet

5 Berichten
5 Gebruikers
0 Reactions
57 Bekeken
(@enrique42)
New Member
Topic starter

Hallo Allemaal,

Ik heb een honda cbr 600f van 1995 die ik perfect werkend heb gestald en zo nu en dan heb laten draaien,nu wou ik hem weer gaan gebruiken maar hij start niet. Hij gaat wel rond maar op een klein momentje na dat hij aan dreigt te slaan start hij dus niet, Ik heb wel al nieuwe benzine getankt en de bougies schoongemaakt maar nogsteeds niets, Is er iemand die mij kan helpen door een oorzaak te kunnen benoemen?

Alvast bedankt

Groeten

Enrico

Geplaatst : 1 mei 2013 09:20
(@pietje-bel)
Estimable Member

Enrico,

Mijn eerste gedachte. Accu geladen en goed ? Laden en kijken of i de winter heeft overleeft (meten is weten). Indien accu OK; 10 sec starten en eventueel beedje gas erbij. Dan 30 sec wachten zodat de brandstof "wat kan verdampen". Dan weer starten. Eventueel een keer herhalen. Ben benieuwd naar het resultaat. πŸ˜‰

Onderhoud accu is een studie op zich. Een paar keer even laten lopen in de winter is niet voldoende. Minimaal 1 maal per week aan een oplader zodat i volledig is hersteld. Een lader kopen is de moeite waard. Elke 2 a 3 jaar een nieuwe accu wordt een dure hobby.

Het is maar een tip. Groeten Pietje Bel.

Geplaatst : 3 mei 2013 20:50
(@jplover)
Estimable Member

hoe lang staat de motor al stil? wat Piet al zei, de accu moet wel goed zijn. als de accu nog goed is, ben ik bang dat je de carburateurs moet schoonmaken.

Geplaatst : 23 mei 2013 10:38
(@kawasjakie)
Noble Member

Vacuumkraantje... werkt dat?
Wil ook nog wel eens weigeren.

Succes!!

Geplaatst : 23 mei 2013 16:19
(@vicking)
Prominent Member

Zal inmiddels toch wel weer lopen...na 3 weken? Anders bougies vernieuwen en accu goed opladen. Komt vaal voor dat motoren in de winter een paar keer worden gestart, op de shoke dus met een veel te rijk mengsel. 1 of 2 keer geen probleem, maar te vaak achter elkaar en je bougies overlijden...spreek uit ervaring.

Geplaatst : 23 mei 2013 20:00
Deel: