Honda Cb 125 t Meng...

Meldingen
Alles wissen

Honda Cb 125 t Mengverhouding probleem

16 Berichten
4 Gebruikers
0 Reactions
177 Bekeken
(@dries-cb)
Active Member
Topic starter

Hallo,
Ik heb een cb 125t gekocht die niet liep. Carburateurs schoongemaakt enz.
Nou loopt hij op de rechtse cillinder goed en de linkse niet of zeer slecht hij knapt in de inlaat.

Wat ik gedaan heb: Bougies geruild, bobine's geruild, contactpunten geruild( de draden daar naar toe) contactpunten opnieuw afgesteld en de tijd, Massa kabels schoongemaakt en met de stroboscoop gekeken of hij wel vonkte. Het bleek hem dus niet in de onsteking te zitten.
De carburateurs heb ik nog een x schoongemaakt en nou is de bougie van de rechtse cilinder koffiebruin en de linker zwart.
Alle twee de carburateurs zijn sproeier 88. Maar het lijkt erop dat de linker cillinder gewoon te veel brandstof krijgt.
Ik heb de carburateurs al gesynchroniseerd met de gasklep (op dezelfde hoogte gezet), en de schroef die bij de carburateur naast het vlotterbakje zit verticaal die heb ik alle twee op dezelfde hoeveelheid slagen gezet. (is dit een luchtschroef of voor de hoogte van het vlotterniveau daar kon ik op het internet niet helemaal uit komen).

Het is een viertakt maar heeft maar 27000 km gelopen en het blok is volgens mij nog nooit aan gesleutelt kwa distributie dus die moet gewoon optijd staan.
Nu is ook de vraag hoort het zo dat je twee verschillende sproeiers kan hebben bij een 2 cilinder?
En wat is anders de oplossing om het beter aan het lopen te krijgen.
mvg Dries W

Geplaatst : 4 april 2014 10:37
(@jplover)
Estimable Member

hoi Dries,

welke schroef is dat? zit die aan de buitenkant? dan kan dat nog wel eens de mengschroef (lucht/benzine) zijn. zo niet, dan moet
je eens kijken of je die kunt vinden. meestal zit die schroef ergens boven of onder de carbs, maar soms ook aan de zijkant en dan
wel aan de buitenkant van de carbs.

als dat wel de schroef is die ik bedoel en je hebt ze beide zo'n 2 à 2,5 slag uitgedraaid, dan moet het goed zijn.

Geplaatst : 4 april 2014 11:06
(@vicking)
Prominent Member

Of ze zijn niet zo schoon als je denkt. Bij het schoonmaken moet je alle sproeiers en naalden en stelschroeven demonteren. Kijk ook even of de o-ringetjes van de luchtmengselschroef nog goed zijn, Als dit niet zo is zijn ze niet af te stellen.

Geplaatst : 4 april 2014 15:01
(@kawasjakie)
Noble Member

lekkende vlotternaald?

Geplaatst : 4 april 2014 15:33
(@dries-cb)
Active Member
Topic starter

Nou ik heb de carburateurs helemaal schoongemaakt en het werd niks beter sproeiers gewisselt enz.
Maar ik ben erachter. Ik heb het kleppendeksel erafgehaald en goed gekeken wat de kleppen nou deden. en toen viel op dat de stoter van de uitlaatklep niet helemaal naar beneden ging. Stoters gedemonteerd nok van de nokkenas compleet weggesleten wel 3-4mm is weg. Ben dus opzoek naar een nokkenas en klepstoter. Er kwam wel olie en de klep is wel los hoe dit heeft kunnen gebeuren.?.

Geplaatst : 4 april 2014 20:36
(@kawasjakie)
Noble Member

heeft ie een keer zonder olie gelopen/oliedruk probleempje? 😮

Geplaatst : 4 april 2014 21:00
(@dries-cb)
Active Member
Topic starter

Ja heeft wel met olie temaken maar als hij zonder olie heeft gelopen zouden de andere kleppen toch ook wat moeten hebben gevoeld. Misschien oliekanaal wat nu weer los is ofzo

Geplaatst : 4 april 2014 21:28
(@kawasjakie)
Noble Member

productie fout in de nokkenas, niet genoeg gehard zou ook kunnen.

Maar nu moet je achter onderdelen aan, jammer dat het in puin is gelopen Cry

Geplaatst : 4 april 2014 21:35
(@dries-cb)
Active Member
Topic starter

Hallo,
Als iemand weet waar ik onderdelen of een motorblok vandaan kan halen graag reactie.
Weten jullie ook of dit vaker voorkomt? Dat ik daar rekening mee kan houden tot nu toe niet veel over gevonden.
Mvg Dries Wat is een losblok ONGEVEER waard wat 1.5 jaar stil heeft gelegen.

Geplaatst : 5 april 2014 13:08
(@dries-cb)
Active Member
Topic starter

Ik heb de motor weer terug gedaan naar de eigenaar. nu heb ik een andere gekocht en oliefilter schoongemaakt nieuwe olie erop carburateurs schoon gemaakt nieuwe bougie's . en nu loopt deze ook op maar 1 cilinder. Carburateurs gewisseld ontsteking gewisseld bougie's gewisseld. Bougie's vonken even groot. Uitlaat is niet verstopt ofzo dat kun je wel voelen aan de druk die eruit komt. Compressie was goed.
Ik begin er nu helemaal gek van te worden alles lijkt gewoon goed te werken en loopt toch zo kloten.
Graag reactie als je ervaring hebt met de CB 125 motoren.

Geplaatst : 20 april 2014 14:29
(@jplover)
Estimable Member

dan zou ik (als ik jou was) toch eens andere bobines proberen, ook al lijkt de vonk goed te zijn. ik heb veel Jappen gehad en
vaak is zo'n bobine de boosdoener, als blijkt dat al het andere goed is. proberen kan altijd en wie weet. ik zit ook te denken
aan de pickup, maar daar heb ik geen verstand/ervaring mee.

Geplaatst : 22 april 2014 10:33
(@kawasjakie)
Noble Member

Hey Japlover, dat zijn nu net de dingen die ik zelden(nooit) kapot zie gan aan een Jap. Bougiekabels dan weer wel...

Geplaatst : 22 april 2014 15:48
(@dries-cb)
Active Member
Topic starter

Hij loopt nu goed. De nieuwe bougie bleek ook kapot hij vonkte wel maar dus niet goedgenoeg.

Geplaatst : 24 april 2014 20:41
(@kawasjakie)
Noble Member

leuk is dat: nieuwe bougie uit doosje en meteen al kapot! Laat me raden, made in Japan zeker Mr. Green Mr. Green

Afijn, jij kunt weer rijden!

Geplaatst : 25 april 2014 13:06
(@vicking)
Prominent Member

Met een slechte accu start je nieuwe bougies zo naar zijn mallemoeren!

Geplaatst : 25 april 2014 13:44
Pagina 1 / 2
Deel: